ဓမၼစက္၊ အာဏာစက္ ရွင္းရခက္ေနသည့္ နတ္တလူစခန္းအ႐ႈပ္ေတာ္ပုံ
ဝင္းနႏၵာ / Myanmar Now (မိုးမခ) ၾသဂုတ္ ၁၇၊ ၂၀၁၈
ရင္ေသြးရလာသည့္ ေက်းလက္အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးက ရဟန္းတစ္ပါးကို ကာမလိမ္လည္မႈျဖင့္ တရားစဲြထားသည္။ ျပႆနာ အမ်ားအျပား ရင္ဆိုင္ေနရသည့္ ထိုရဟန္းက စြပ္စဲြခ်က္မ်ားကို ျငင္းဆိုသည္။
(ရန္ကုန္) — ဩဂုတ္လမိုးေၾကာင့္ စိုစြတ္ေနေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္အၿပိဳင္ အသက္ ၂၄ ႏွစ္အ႐ြယ္ မအိစႏၵာ၏ မ်က္လုံးမ်ားသည္လည္း စိုစြတ္ေနသည္။ ဆံပင္ကို အုပ္လုံးသိမ္းထားေသာ ျဖဴျဖဴသြယ္သြယ္ႏွင့္ ခပ္ေခ်ာေခ်ာ မိန္းကေလး၏ တစ္ခါလည္သားအ႐ြယ္ ျဖဴျဖဴေဖြးေဖြး သားငယ္ေလးက ႏို႔ဆာသျဖင့္ ဂ်ီက်ေသာ္လည္း ခ်စ္စရာ ေကာင္းေနသည္။ သူ႕ဇာတ္ေၾကာင္းကိုေျပာေနစဥ္ မ်က္ႏွာမေကာင္းေသာ္လည္း သားေလးကိုေခ်ာ့ျမႇဴ ေနစဥ္ သူ႕မ်က္မွာက ေမတၱာျပည့္လၽွံလို႔ေနသည္။
စစ္ကိုင္းတိုင္း ေဒသႀကီး ကန္႔ဘလူၿမိဳ႕နယ္ ဇီးကုန္းၿမိဳ႕အပိုင္ မင္းကုန္း(ဂ)ေက်း႐ြာ ဇာတိ ၎သည္ သူ႕ဇာတ္ေၾကာင္းကို ေျပာျပရန္အတြက္ မိုင္ေပါင္းမ်ားစြာေဝးေသာရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရွိေန ျခင္းျဖစ္သည္။ သူခ်ီထားသည့္ ခ်စ္စဖြယ္ ကေလးငယ္သည္ သူလိုခ်င္သျဖင့္ ရလာေသာ ကေလးေတာ့ မဟုတ္ဘဲ ထို ကေလး၏ ဖခင္က သူ႕ကို မတရားျပဳက်င့္ခဲ့သျဖင့္ ရလာေသာ ကေလး ဟု သူက ေျပာသည္။ သည့္ထက္ ပိုဆိုးသည့္ အခ်က္က ထိုကေလး၏ ဖခင္ဟု မအိစႏၵာ စြပ္စြဲေသာသူသည္ ၎တို႔ မင္းကုန္း႐ြာမွာပင္ရွိသည့္ မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ နတ္တလူ သာသနာျပဳစခန္းမွ ဦးပၪၥင္းတစ္ပါး ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ပင္။
ခုနစ္တန္းအထိသာ ေက်ာင္းေနဖူးသည့္ မအိစႏၵာသည္ မိဘပိုင္လယ္လုပ္ငန္းကို ကူလုပ္ရင္းႀကီးျပင္းခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ေ႐ႊဘိုၿမိဳ႕နယ္ရွိ ေက်း႐ြာတစ္႐ြာတြင္ ရက္ကန္းပညာ သြားေရာက္သင္ၾကားေနစဥ္ မိဘမ်ားႏွင့္ ဆရာ-ဒကာ ဆက္ဆံေရးရွိသည့္ နတ္တလူသာသနာျပဳစခန္းမွ အသက္ ၅၀ ဝန္းက်င္အ႐ြယ္ ဦးဝရဉာဏ (လူအမည္ ဦးဝင္းႏိုင္) က ၂၀၁၅ ဒီဇင္ဘာလအတြင္း ဖုန္းဆက္လာၿပီး မအိစႏၵာတို႔ အိမ္က ၿခဳံေစာင္ လူႀကဳံပါးလိုက္သျဖင့္ လာယူပါ ဟု ဆိုသျဖင့္ ၎ရက္ကန္းသင္ေနသည့္ ႐ြာမွ ေ႐ႊဘိုၿမိဳ႕ေပၚသို႔ သုံးဘီးစီးကာ ခ်ိန္းထားသည့္ေနရာသို႔ သြားေရာက္ခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။
“သုံးဘီးဂိတ္မွာ သူက လွမ္းေခၚေတာ့ မမွတ္မိဘူး။ သူက ေခါင္းတုံးကိုမွ လူဝတ္နဲ႔။ ေဘာင္းဘီတို ဝတ္ထားတယ္။ မ်က္မွန္နဲ႔။ ဆိုင္ကယ္စီးရမွာမို႔လို႔ လူဝတ္ခဏလဲလာတာတဲ့။ ကၽြန္မက ‘ဦးပၪၥင္း၊ ေစာင္ေရာ’ ဆိုေတာ့ ‘တျခားေနရာ သြားယူရမွာ’လို႔ေျပာၿပီး ဆိုင္ကယ္ေပၚတက္ခိုင္းတယ္။ ကိုယ္ဦးတိုက္ေနက် ဘုန္းႀကီးပဲေလဆိုၿပီး ယုံယုံၾကည္ၾကည္နဲ႔ လိုက္သြားမိတယ္”ဟု ၎က Myanmar Now ကိုေျပာျပ သည္။
ဦးဝရဉာဏသည္ မအိစႏၵာအား ဘူတာတစ္ခုအနီးရွိ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားအိမ္ဟုဆိုေသာ အေဆာက္အအုံ တစ္လုံးထဲ ေခၚသြားၿပီး အခန္းထဲလိုက္ခဲ့ဟု ေခၚသျဖင့္ လိုက္ဝင္သြားသည္ဟု ဆိုသည္။ အခန္းထဲ ေရာက္သည့္အခါ ထိုဦးပၪၥင္းကတံခါးပိတ္လိုက္ၿပီး ၿခဳံေစာင္လူႀကဳံေပးလိုက္သည္ ဆိုသည္မွာ လိမ္ေျပာျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သူႏွင့္ “အိပ္ရမယ္၊ မအိပ္ရင္ ျပန္မပို႔ဘူး”ဟု ၿခိမ္းေျခာက္ေၾကာင္း မအိစႏၵာက ေျပာသည္။
“ကၽြန္မလည္း ‘ဦးပၪၥင္းရယ္ ဘယ္လိုႀကီးေျပာေနတာလဲ၊ တပည့္ေတာ္က ဘာလို႔ အရွင္ဘုရားနဲ႔ အိပ္ရမွာလဲ’ေပါ့။ သူ႕ကို မလုပ္ဖို႔ ငိုယိုၿပီး ေတာင္းပန္တာ မရဘူး။ ေျခသလုံးဖက္ၿပီး ေတာင္းပန္ခဲ့ေသးတယ္၊ ‘မသင့္ေတာ္ပါဘူး ဘုရား’လို႔။ သူက ‘နင္အခုေရာက္ေနတာ ဒါကုလားတည္းခိုခန္းတဲ့။ နင့္ကိုဘယ္သူမွ ကူညီမွာ မဟုတ္ဘူး တဲ့။ နင့္ကို သတ္ထားခဲ့လည္း ဘယ္သူမွ သိမွာမဟုတ္ဘူး’ဆိုၿပီး ေျပာတယ္”ဟု ၎က ျပန္ေျပာျပသည္။
ဦးဝရဉာဏသည္ မအိစႏၵာကို သားမယားျပဳက်င့္ၿပီးေနာက္ ေဆးႏွစ္လုံးတိုက္ကာ ရက္ကန္းသင္ေနသည့္ ႐ြာသို႔ ျပန္ပို႔ေပးခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။
တစ္ႀကိမ္နဲ႔မရပ္
မအိစႏၵာသည္ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ေမလတြင္ မင္းကုန္း႐ြာသို႔ ျပန္လာခဲ့ၿပီး ရက္ကန္း ရက္ေၾကာင္း၊ ယင္းႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလခန္႔တြင္ ဦးဝရဉာဏသည္ မအိစႏၵာ အိမ္မွာ တစ္ေယာက္တည္း ရွိေနစဥ္ အိမ္ေပၚသို႔ တက္လာၿပီး ဒုတိယအႀကိမ္ က်ဴးလြန္ျပန္ေၾကာင္း ၎က ဆိုသည္။
“႐ြာထဲအိမ္မွာျဖစ္ေနေတာ့ ရွက္တာေၾကာက္တာလည္း ပါတယ္။ လူႀကီးေတြကို ျပန္ေျပာရင္ သတ္ပစ္မယ္ လို႔ ေျပာတာနဲ႔ ႀကိတ္မွိတ္သည္းခံလိုက္ရတယ္” ဟု ေျပာသည္။
ေနာက္တစ္လခန္႔အၾကာတြင္ မအိစႏၵာကို ဦးဝရဉာဏက တတိယအႀကိမ္ က်ဴးလြန္ျပန္သည္ဟု ဆိုသည္။ က်ဴးလြန္သည့္ေနရာမွာ နတ္တလူ သာသနာျပဳစခန္းအနီး ၎တို႔ လယ္ေတာရွိ တဲအတြင္း ျဖစ္ၿပီး ေကာက္လႈိင္းတိုက္ သြားေရာက္စဥ္ ထိုဘုန္းႀကီးေရာက္လာျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။
“ ‘ဒီတစ္ခါေတာ့ ငါလူထြက္ၿပီး တကယ္ယူမွာပါ။ နင့္ဘဝကိုလည္း ငါဖ်က္ဆီးတာ ႏွစ္ခါရွိၿပီ။ သူက လူထြက္ ယူမယ္ေျပာေနေတာ့ ကၽြန္မလည္း လက္ခံလိုက္မိတယ္။ ကိုယ့္အပ်ိဳရည္လည္း ပ်က္ၿပီးမွေတာ့ ေနာက္ အိမ္ေထာင္ျပဳဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ေတာ့ဘူး။ အပ်ိဳစင္လုံးဝမွ မဟုတ္ေတာ့တာ”ဟု မအိစႏၵာက မ်က္ရည္ဝဲရင္း ေျပာျပသည္။
ထိုေန႔ ဆက္ဆံၿပီးခ်ိန္မွစကာ မအိစႏၵာတြင္ ကိုယ္ေလးလက္ဝန္ရွိလာခဲ့မွန္း သတိျပဳမိခဲ့သည္။ ဦးဝရဉာဏကလည္း လက္ထပ္ယူမည္ဟု တြင္တြင္ေျပာေနသျဖင့္ လူထြက္ၿပီး လက္ထပ္မည့္ေန႔ကို ေစာင့္ဆိုင္းခဲ့ေသာ္လည္း ကိုယ္ဝန္တျဖည္းျဖည္း လရင့္လာစဥ္ အိမ္မွ ေယာက္မ ျဖစ္သူက သကၤာမကင္းျဖစ္ကာ ဆီးစစ္ၾကည့္မည္ဟု ဆိုလာသည့္အခါ မအိစႏၵာ တစ္ေယာက္ ထိတ္လန္႔ကာ ထြက္ေျပးဖို႔ ဦးဝရဉာဏကို ဆက္သြယ္သည္။ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၅ ရက္ေန႔ မွာ ျဖစ္သည္။
ထိုေန႔ညေနတြင္ ဦးဝရဉာဏသည္ မအိစႏၵာကို အျခားလူ သုံး၊ ေလးဦးႏွင့္အတူ ကားျဖင့္ေ႐ႊဘိုၿမိဳ႕သို႔ လိုက္သြားခိုင္းခဲ့သည္။ ဟိုေရာက္မွ သူ႕ကိုယ္ဝန္ကိုဖ်က္ခ်ဖို႔ ေခၚခဲ့မွန္းသိရသည္။ ကိုယ္ဝန္က ခုနစ္လရွိၿပီျဖစ္သျဖင့္ ဖ်က္မရဟု လက္သည္က ေျပာသလို မအိစႏၵာ ကလည္း သေဘာမတူေပ။ မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ ဆရာေတာ္အား လႉထားေသာ ကားျဖင့္ ဦးဝရဉာဏကိုယ္တိုင္ နတ္တလူ ေက်ာင္းမွ ေ႐ႊဘိုသို႔ ထိုညတြင္ လိုက္လာခဲ့ၿပီး မအိစႏၵာကို မည္သည့္ ေနရာမွန္း မသိသည့္ ေတာတြင္း တစ္ေနရာရွိ ေနအိမ္တစ္အိမ္သို႔ ေခၚသြားကာ ၎၏ေယာက္ဖအပါအဝင္ လူႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ ထားပစ္ခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။
“အဲဒီမွာ ေလး၊ ငါးရက္ေလာက္ေနေတာ့ ဘုန္းႀကီးရဲ႕ ညီဝမ္းကြဲ ေအာင္ၿဖိဳးေဝေရာက္လာၿပီး သူနဲ႔ ဟန္ေဆာင္ လက္ထပ္ခိုင္းတယ္။ ေအာင္ၿဖိဳးေဝနဲ႔ လူသိရွင္ၾကား ႐ြာမွာ လက္ထပ္မယ္ဆိုရင္ ႐ြာျပန္ပို႔ ေပးမယ္၊ လက္မထပ္ရင္ ျပန္မပို႔ေပးဘူးတဲ့။ ကၽြန္မလည္း ကိုယ္ဘယ္ေရာက္ေနမွန္းေတာင္ မသိရဘူး။ ‘နင့္ကို ေရာင္းစားပစ္လိုက္လို႔ရတယ္’လို႔ ေျပာတယ္။ ကိုယ္ဝန္လည္း ရင့္ၿပီဆိုေတာ့ တစ္ခုခု လုပ္လိုက္မွာ စိုးရိမ္တယ္ေလ။ သူတို႔ ေျပာတဲ့အတိုင္း လက္ခံခဲ့ရ တယ္”ဟု မအိစႏၵာက ေျပာျပသည္။
ဘုန္းႀကီး၏ညီဝမ္းကြဲ ေအာင္ၿဖိဳးေဝသည္ သူႏွင့္ ဟန္ေဆာင္လက္ထပ္ေပးသျဖင့္ ဆိုင္ကယ္တစ္စီးႏွင့္ က်ပ္သုံးသိန္း ဘုန္းႀကီးထံမွရေၾကာင္း၊ ေအာင္ၿဖိဳးေဝႏွင့္မအိစႏၵာတို႔သည္ ဟန္ေဆာင္လက္ထပ္ျခင္းသာ ျဖစ္ၿပီး တစ္ႀကိမ္မွ ကာမ ဆက္ဆံခဲ့ျခင္း မရွိေၾကာင္း မအိစႏၵာက ေျပာသည္။ ထို႔ေနာက္ မိတၳီလာၿမိဳ႕နယ္ရွိ ေညာင္ပင္သာ႐ြာသို႔ ေအာင္ၿဖိဳးေဝက သူ႕ကိုေခၚသြားၿပီး ၎၏မိဘမ်ားအိမ္တြင္ ထားခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။ ေညာင္ပင္သာ႐ြာမွာပင္ သားေယာက္်ားေလးကို ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၆ ရက္ေန႔တြင္ မီးဖြားခဲ့သည္။
“ေအာင္ၿဖိဳးေဝက ေညာင္ပင္သာကို ပို႔ၿပီးၿပီးခ်င္း နယ္မွာအလုပ္ရွိလို႔ဆိုၿပီး ထြက္သြားတယ္။ ကေလး ႏွစ္လ သားရွိမွ ျပန္လာၿပီး႐ြာျပန္ပို႔ဖို႔စီစဥ္တယ္။ ႐ြာျပန္ေရာက္ေတာ့ ႏွစ္ရက္ေနၿပီး သူက မႏၲေလးျပန္သြား တယ္”ဟု မအိစႏၵာက ဆိုသည္။ မိသားစုဝင္မ်ားက ၎ႏွင့္ေအာင္ၿဖိဳးေဝတို႔ အမွန္တကယ္ လင္မယား ဟုတ္မဟုတ္ သကၤာမကင္း ျဖစ္ၿပီး ေမးျမန္းရာမွ ဦးဝရဉာဏ၏ ကေလးျဖစ္မွန္း ေျပာျပခဲ့သည္။ ျဖစ္ေၾကာင္း ကုန္စင္ကို ေဆြမ်ိဳး သားခ်င္းမ်ားႏွင့္ ေက်း႐ြာအုပ္စု အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးတို႔ကို ေျပာျပခဲ့ၿပီးေနာက္တြင္ ကာမ လိမ္လည္မႈျဖင့္ ကန္႔ဘလူၿမိဳ႕နယ္ တရား႐ုံးသို႔ ယခုႏွစ္ ေမလ ၂၉ ရက္ေန႔တြင္ ဦးတိုက္ေလၽွာက္ထားခဲ့သည္။
“စစခ်င္းကတည္းက မတိုင္ခဲ့မိတာ ေနာင္တရတယ္။ ကိုယ္လည္း အပ်ိဳရည္ ဖ်က္ဆီးခံခဲ့ရၿပီဆိုေတာ့ မထူးေတာ့ဘူးေလ”ဟု မအိစႏၵာက ျပတင္းေပါက္မွတစ္ဆင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကိုၾကည့္ရင္း ေျပာသည္။ ဦးဝရဉာဏသည္ တျခားေသာ မာတုဂါမမ်ားႏွင့္လည္း ေဖာက္ျပန္သည့္ သတင္းမ်ား ထပ္ၾကားရသည္ဟု ေျပာသည္။
“ကၽြန္မတိုင္ၿပီးေနာက္ပိုင္း ဘုန္းႀကီးနဲ႔ျဖစ္လို႔ဆိုၿပီး ႐ြာထဲမွာ အသံထြက္လာတာေတြရွိတယ္။ သူ႕ဒကာမေတြထဲကပဲလို႔ ေျပာတယ္။ သူတို႔ကေတာ့ ကၽြန္မလို မတိုင္ၾကဘူး”ဟု မအိစႏၵာက ေျပာသည္။
ယခုအခါ မအိစႏၵာသည္ ၎၏သားငယ္၊ မိခင္ျဖစ္သူတို႔ႏွင့္အတူ ကန္႔ဘလူခ႐ိုင္ ဇီးကုန္းၿမိဳ႕ရွိ ဆန္စက္ ပိုင္ရွင္ ဦးေလးဝမ္းကြဲအိမ္တြင္ ေနထိုင္ေနၾကသည္ဟု ေျပာသည္။ ဦးဝရဉာဏအေပၚ ကာမလိမ္လည္မႈ ျဖင့္ ဦးတိုက္ ေလၽွာက္ထားသည့္ အမႈအတြက္ ႐ုံးခ်ိန္းသုံးႀကိမ္ သြားေရာက္ၿပီးၿပီဟု ဆိုသည္။ ကာမ လိမ္လည္မႈ အတြက္ အျမင့္ဆုံးျပစ္ဒဏ္မွာ ေထာင္ဒဏ္သုံးႏွစ္ျဖစ္သလို ေငြဒဏ္လည္း ခ်မွတ္ႏိုင္သည္။
ထိုကိစၥႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ဦးဝရဉာဏကို ၿမိဳ႕နယ္ သံဃနာယကကလည္း ေခၚေမးျမန္းခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ဦးဝရဉာဏသည္ ဓမၼစက္၊ အာဏာစက္တို႔ျဖင့္ အေရးယူမခံရေသးဘဲ နတ္တလူေက်ာင္းမွာပင္ ယေန႔ အထိ ဆက္လက္ သီတင္းသုံးေနၿမဲျဖစ္သည္။
ဦးဝရဉာဏဆိုတာ ဘယ္သူလဲ
မင္းကုန္း႐ြာ ဇာတိ ျဖစ္သည့္ မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ဆရာေတာ္ႀကီးႏွင့္ တစ္႐ြာတည္းသား ဦးဝရဉာဏသည္ ဆရာေတာ္ႀကီး ႐ြာတြင္ရွိစဥ္အခါက ရဟန္းေဘာင္ဝင္ခဲ့ၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီး ေတာရေဆာက္တည္စဥ္မွစကာ နတ္တလူ သာသနာျပဳ စခန္း၏ ေက်ာင္းေစာင့္ျဖစ္လာခဲ့သည္ဟု ကန္႔ဘလူၿမိဳ႕နယ္ သံဃနာယက အဖြဲ႕ ဥကၠ႒ ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲ အာေလာကစာရက Myanmar Now ကို ဩဂုတ္လ ၃ ရက္ေန႔က မိန္႔သည္။
ဦးဝရဉာဏကို မအိစႏၵာႏွင့္စြပ္စြဲသည့္ကိစၥ ကန္႔ဘလူ ၿမိဳ႕နယ္ သံဃနာယကအဖြဲ႕က ေခၚေတြ႕ ေမးျမန္းစဥ္ ဦးဝရဉာဏက “ျငင္းလည္းမျငင္း၊ ဝန္လည္းဝန္မခံ”ေၾကာင္း၊ တျခားေက်ာင္းသို႔ ေျပာင္းေ႐ႊ႕သီတင္းသုံးရန္ တိုက္တြန္းသည့္အခါ ဦးဝရဉာဏက “တပည့္ေတာ္ စဥ္းစားပါဦးမယ္” ဟု ေျပာကာ ျပန္သြားေၾကာင္း၊ ေနာက္ထပ္ ေခၚသည့္အခါ မလာေရာက္ေတာ့ေၾကာင္း ဥကၠ႒ဆရာေတာ္က မိန္႔သည္။
ရဟန္းဝါ ၂၀ ေက်ာ္ၿပီဟုဆိုသည့္ ထိုဘုန္းႀကီးသည္ တပည့္တပန္းေပါမ်ားၿပီး ဩဇာေညာင္းသူျဖစ္သည္ဟု ၎ႏွင့္ နီးစပ္သူမ်ားက ေျပာသည္။ မအိစႏၵာႏွင့္ျဖစ္ေသာ အမႈအျပင္ ဦးဝရဉာဏ သည္ ၎သီတင္းသုံးရာ နတ္တလူသာသနာျပဳစခန္း၏ ေဂါပကအဖြဲ႕ႏွင့္လည္း တရားတေဘာင္ျဖစ္ထားသည္။
အဆိုပါသာသနာျပဳစခန္းတြင္ မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္ ဖြဲ႕စည္းေပးခဲ့သည့္ နတ္တလူ သာသနာျပဳအသင္း အမည္ျဖင့္ ေဂါပကတစ္ဖြဲ႕ရွိသည္။ ႏွစ္စဥ္ ဘုရားဖူး ၆၀,၀၀၀ ခန္႔ လာေရာက္ေလ့ရွိသည့္ နတ္တလူ စခန္း၏တေပါင္းပြဲေတာ္ကာလအတြင္း လြန္ခဲ့သည့္ငါးႏွစ္ခန္႔မွစၿပီး ဦးဝရဉာဏက တရားေဟာဆရာေတာ္မ်ားအတြက္ဟု အေၾကာင္းျပကာ ဘုရားဖူးမ်ားထံမွ အလႉေငြေကာက္ခဲ့သျဖင့္ ၎ႏွင့္ ေဂါပကတို႔ အၾကား စၿပီးအဆင္မေျပျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း ေဂါပကဥကၠ႒ ဦးလွထြန္းဝင္းက ေျပာျပသည္။
ကာလရွည္ၾကာ အဆင္မေျပျဖစ္ခဲ့ရာမွ ယခုႏွစ္အတြင္း ေဂါပက အစည္းအေဝး လုပ္ေနစဥ္ ဦးဝရဉာဏ၏ ညီဟုဆိုသူ (ဘုန္းႀကီးအဆိုအရ ဒကာ) ႏွစ္ဦးက ေပါက္ျပားကိုင္ကာ ဝင္ေရာက္ၿခိမ္းေျခာက္သည္ဟုဆိုကာ ေဂါပကအဖြဲ႕က ထိုႏွစ္ဦးကို ရဲစခန္းတြင္ အမႈဖြင့္လိုက္သည္။ ကန္႔ဘလူ-ဇီးကုန္းရဲစခန္းက အဆိုပါအမ်ိဳးသား ႏွစ္ဦးကို ၂၂ ရက္ၾကာ ထိန္းသိမ္းခဲ့ၿပီးေနာက္ ျပန္လႊတ္ေပးခဲ့သည္။
စစ္မ်က္ႏွာမ်ားတဲ့ဦးဝရဉာဏ
ေဂါပကအဖြဲ႕သည္ ဇူလိုင္လအေစာပိုင္းတြင္ အလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႕အစည္းအေဝးထိုင္ၿပီး ဦးဝရဉာဏကို သာသနာျပဳစခန္းမွ ႏွင္ရန္ ဆုံးျဖတ္ခဲ့သည္။ ဦးဝရဉာဏကမူ ထြက္မသြားဘဲ ဆက္ေနၿမဲေနသည့္ အျပင္ ေဂါပကအဖြဲ႕ဝင္ ၂၂ ဦးကိုလည္း ပိုင္နက္က်ဴးလြန္မႈျဖင့္ အမႈျပန္ ဖြင့္ခဲ့သည္။ လက္ရွိတြင္ ေဂါပကအဖြဲ႕ဝင္မ်ားသည္ အာမခံျဖင့္တရားရင္ဆိုင္ ေနၾကရသည္။
ထို႔ျပင္ ေပါက္တူးျဖင့္ ဝင္ေရာက္ကာ ၿခိမ္းေျခာက္မႈျဖင့္ ရဲစခန္းတြင္ ၂၂ ရက္ၾကာ ထိန္းသိမ္းခဲ့ရသည့္ ၎၏ ဒကာ ႏွစ္ဦးသည္ လူ႕အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္ခံရျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုၿပီး ဦးဝရဉာဏက ေမလအတြင္းက ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႏွင့္ အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္တို႔ အပါအဝင္ ဝန္ႀကီး၊ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္၊ ရဲခ်ဳပ္၊ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ စသည့္ မ႑ိဳင္သုံးရပ္မွ ထိပ္ပိုင္းေခါင္းေဆာင္ ၁၃ ဦးတို႔ထံ တစ္သီတစ္တန္းႀကီး တိုင္စာပို႔ခဲ့သည္။
ဦးဝရဉာဏ၏ ညီဝမ္းကြဲဟုဆိုသူ ေအာင္ၿဖိဳးေဝကလည္း ၎၏ “ဇနီး” မအိစႏၵာတို႔ လက္ရွိ ေနထိုင္ရာ ဇီးကုန္းၿမိဳ႕မွဦးေလးဝမ္းကြဲအေပၚ မယားခိုးမႈျဖင့္ အမႈဖြင့္ေပးရန္ တိုင္ခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ ထိုသို႔ တိုင္ၾကားသည့္အေပၚ မည္သို႔မၽွ အေရးမယူဟု ဆိုကာ ဇီးကုန္းရဲစခန္း ေခတၱစခန္းမႉး ဒုရဲအုပ္ေနမိုးကို အေရးယူေပးရန္ အေနာက္ေျမာက္တိုင္း စစ္ဌာနခ်ဳပ္ထံ တိုင္ၾကားထားျပန္သည္။
ဘုန္းေတာ္ႀကီး၏ အ႐ႈပ္အေထြးသတင္းမ်ားေၾကာင့္ ယခင္ကလူစည္ကားခဲ့သည့္ သာသနာျပဳနယ္ေျမ လူအလာနည္းသြားေၾကာင္း ေဂါပကအဖြဲ႕ အတြင္းေရးမႉး ဦးဝင္းေဆြက ေျပာသည္။
“ဒီသတင္းက အကုန္ပ်ံ႕ေနၿပီ။ တေပါင္းပြဲႀကီးဆို အရင္ႏွစ္ေတြေလာက္မစည္ဘူး။ တကယ္ကို မ,တည္ လႉဒါန္းတဲ့အလႉရွင္ေတြလည္း ဒီသတင္းေတြၾကားတဲ့အခါ မလႉေတာ့တာလည္းရွိတယ္” ဟု ၎က ေျပာသည္။ ဦးဝရဉာဏကို ယခုအထိ အေရးမယူႏိုင္ေသးျခင္းမွာ ၎ကိုေထာက္ခံသူမ်ား က်န္ရွိေနေသး၍ ျဖစ္သည္ဟု ဦးဝင္းေဆြက ဆက္ေျပာသည္။
“ဆင္ျဖဴေတာ္မွီၿပီး ႀကံစုပ္သလိုေပါ့။ သူက (ဒီအနီးအနားက) ေက်ာင္းေျခာက္ေက်ာင္းရဲ႕ ေထာက္ခံခ်က္ကို ရထားလို႔ ဒီလို ေနေနတာေပါ့။ ေနာက္ၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီးအရွိန္နဲ႔ အရင္က မသိလို႔ လႉတဲ့ ဒကာေတြ ရွိတယ္။ ခုေတာ့စဲသြားၿပီ”ဟု ၎က ေျပာသည္။
ဦးဝရဉာဏကမူ မအိစႏၵာအေပၚ လိင္ကိစၥက်ဴးလြန္ခဲ့သည္ ဆိုေသာ စြပ္စြဲခ်က္ကိုေရာ၊ ေဂါပက အဖြဲ႕၏ တိုင္တန္းခ်က္ကိုေရာ ျငင္းဆိုသည္။ ၎ကို စြပ္စြဲေနသည့္ ေဂါပကအဖြဲ႕သည္လည္း တရားဝင္အဖြဲ႕အစည္း မဟုတ္ဟု ဆိုကာ သူ႕အေပၚစြပ္စြဲခ်က္မ်ားကို အျပင္းအထန္ျငင္းဆန္သည္။
“ဘုန္းႀကီးကေတာ့ လုပ္ႀကံတယ္လို႔ထင္တာပဲ။ သံဃနာယကအဖြဲ႕အစည္း စုံစုံလင္လင္နဲ႔ လုပ္တယ္လို႔ မထင္ဘူး။ ႏွစ္ပါး၊ သုံးပါးနဲ႔တင္ ဆုံးျဖတ္တာလို႔ပဲထင္တယ္” ဟု စြပ္စြဲခံဆရာေတာ္ ဦးဝရဉာဏက Myanmar Now ကို ဖုန္းျဖင့္ ေျဖၾကားသည္။
ဦးဝရဉာဏကို ေထာက္ခံသည့္ဒကာအခ်ိဳ႕ကမူ ၎တို႔ကိုးကြယ္သည့္ဘုန္းႀကီးသည္ မတရားစြပ္စြဲခံရျခင္းသာ ျဖစ္ၿပီး “အမွန္တရားေပၚေပါက္ေရးအတြက္ ကူညီရန္”ဟု ဆိုကာ ဒကာတစ္ဦးျဖစ္သည့္ ဦးေဇာ္ေဇာ္က Myanmar Now ထံ Viber မွ တစ္ဆင့္ စာ႐ြက္စာတမ္းမ်ားေပးပို႔ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ Myanmar Now က ဖုန္းဆက္တိုင္း အသံၾကည္လင္စြာ မၾကားရေၾကာင္းသာ ေျပာဆိုၿပီးဖုန္းခ်သြားခဲ့သည္။
စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး သာသနာေရးဦးစီးဌာနက အဆိုပါျပႆနာကို ၾကားဝင္ရန္ျပင္ဆင္ေနၿပီး တိုင္းအဆင့္ သံဃမဟာနာယကဥကၠ႒ကကိုယ္တိုင္ ဦးဝရဉာဏကို ေခၚယူ “ဩဝါဒေပး”မည္ဟု ၾကားေၾကာင္း၊ မည္သည့္ေန႔ျဖစ္မည္ေတာ့ မသိေၾကာင္း ယင္းဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးေအာင္ဝင္းထြန္းက Myanmar Now ကို ဩဂုတ္လ ၉ ရက္ေန႔က ေျပာသည္။
ကန္႔ဘလူ ၿမိဳ႕နယ္ သံဃနာယကအဖြဲ႕ ဥကၠ႒ဆရာေတာ္ကမူ ရဲအေနျဖင့္ ဦးဝရဉာဏကို ရဟန္းအျဖစ္မွ သိကၡာမခ်ဘဲ သကၤန္းခၽြတ္ကာ ဖမ္းဆီးစစ္ေဆးပိုင္ခြင့္ရွိေၾကာင္းမိန္႔သလို “ဘုန္းႀကီးတို႔ကေတာ့ ဥပေဒအတိုင္း ေဆာင္႐ြက္ဖို႔ ထုတ္ျပန္ၿပီးသြားၿပီ။ အခုထိေတာ့ (ရဲဘက္က) ဘာမွမလုပ္ေသးတာ” ဟုလည္း မိန္႔သည္။
ကန္႔ဘလူ-ဇီးကုန္းရဲစခန္းမွ ေခတၱစခန္းမႉး ဒုရဲအုပ္ေနမိုးကမူ သံဃာတစ္ပါးကို ရဲက လူဝတ္မလဲႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာသည္။ “လူဝတ္လဲေပးဖို႔ဆိုတာ ရဲအသာထား၊ တရားသူႀကီးကေတာင္အမိန္႔မခ်ရဲဘူး။ ဒီျပစ္မႈကို တကယ္ က်ဴးလြန္တယ္ ဆိုရင္ ၿမိဳ႕နယ္သံဃနာယက ကိုယ္တိုင္လူဝတ္လဲေပးရမွာ” ဟု ဆိုသည္။
မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ သေဘာထား
ျမန္မာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမ်ားအျပား ၾကည္ၫိုၾကသည့္ မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ နတ္တလူ သာသနာျပဳစခန္းကို ႏွစ္ ၂၀ ကတည္းက အေစာင့္ထားခဲ့ၿပီး ေနရာအႏွံ႔ ေတာရေဆာက္တည္ကာ တစ္ပါးတည္း တရားဓမၼက်င့္ႀကံေနသူ ျဖစ္ေသာ္လည္း ၎၏ တပည့္ျဖစ္သူ ဦးဝရဉာဏအ႐ႈပ္အေထြးကိစၥ ၾကားသိရသည့္အခါ ၿမိဳ႕နယ္ သံဃနာယကထံ လက္ေရးျဖင့္ စာတစ္ေစာင္ ဆက္ကပ္ခဲ့သည္။
“ယခု ဘုရားတပည့္ေတာ္မ်ားထံ ေရာက္ရွိလာသည့္ အမႈႏွင့္ပတ္သက္လၽွင္ အမႈထင္ရွားပါက … ဓမၼစက္ အာဏာစက္တို႔ျဖင့္ လိုအပ္သလို ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ပါသည္ အရွင္ျမတ္ဘုရား”ဟု ထိုစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ဒကာဒကာမမ်ားက ဤသတင္းၾကားေသာ္လည္း ဆရာေတာ္ႀကီးႏွင့္ ဦးဝရဉာဏတို႔ အေပၚ သပ္သပ္စီျမင္ၾကသည္။
“ၾကားတယ္ဗ်။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဆရာေတာ္ႀကီး အပိုင္းပါပဲ။ သူကေတာ့ တကယ့္ သူေတာ္စင္ဆိုေတာ့ ခု ျဖစ္ေနတဲ့ကိစၥမွာ မထိခိုက္ႏိုင္ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ မဟုတ္တာ လုပ္တဲ့သူ ကေတာ့ မဟုတ္တဲ့လမ္းကိုပဲ သြားၾကမွာေပါ့ေနာ္။ သီလနဲ႔ မျပည့္စုံဘူးဆိုရင္ သူ႕အျပစ္နဲ႔သူ သြားမွာပါပဲ”ဟု ဆရာေတာ္ႀကီးေရးသားခဲ့သည့္ စာအုပ္မ်ားကို ထုတ္ေဝျဖန္႔ခ်ိသည့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ မဟာၿမိဳင္ စာေပမွ ဦးခင္ေမာင္ဝင္းက ေျပာသည္။
တရားလို မအိစႏၵာကမူ အမွန္တရားေပၚေပါက္ေစခ်င္ေနၿပီး သူ႕အတြက္တရားမၽွတမႈကို လိုလားေနသည္။
“ကၽြန္မဆႏၵမပါဘဲ (ေအာင္ၿဖိဳးေဝနဲ႔) လက္ထပ္စာခ်ဳပ္မွာ လက္မွတ္ထိုးခဲ့ရတာ။ ကေလးေလးေမြးတဲ့အထိ ကၽြန္မအနားမွာ ဘယ္သူမွ ရွိတာမဟုတ္ဘူး။ ဒီအမႈလည္း အမွန္အတိုင္းပဲ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ သူ႕ျပစ္ဒဏ္သူ ခံေစခ်င္တယ္”ဟု ဩဂုတ္လဆန္းပိုင္းက Myanmar Now ကိုေျပာသည္။
မအိစႏၵာ၏မိခင္ မုဆိုးမျဖစ္သူေဒၚသန္းကေတာ့ မည္သူ႕ကိုမွအျပစ္မတင္ဘဲ ကံကိုသာပုံခ်သည္။
“ကိုယ္ေတြလည္း ဒီလို တရား႐ုံးေတြ၊ ရဲစခန္းေတြ တိုင္ရမယ္ဆိုတာ သိတာ မဟုတ္ဘူးေလ။ ဒီကိစၥေတြ အခုမွ သိရတာလည္း သူ ဒီေလာက္ထိ ႏုံတာေလ။ အေဒၚက တရားနဲ႔ပဲေျဖတယ္။ သူ႕ဟာနဲ႔သူ နိ႒ိတံ (ၿပီးဆုံး) သြားလိမ့္မယ္”ဟု ရန္ကုန္သို႔လိုက္လာသည့္ ၎က သမီးႏွင့္ေျမးကို ေငးၾကည့္ရင္း ေျပာသည္။