ေခတ္ျပိဳင္အေတြ႔အၾကဳံ

ဥဳံဖြ – တခ်ိန္​က မႏၲ​ေလး မိုးရာသီ ဇာတ္​ပြဲမ်ား

Photo credit – MyitKyoeInn

ဥဳံဖြ – တခ်ိန္​က မႏၲ​ေလး မိုးရာသီ ဇာတ္​ပြဲမ်ား

(မိုးမခ) ၾသဂုတ္ ၁၊ ၂၀၁၈

လြန္​ခဲ့တဲ့ႏွစ္​​ေပါင္​း၃၀ ​ေလာက္​ကိုမီွခဲ့ၾကတယ္​ဆိုရင္​ ၿပိဳင္​ဆိုင္​မႈ့​ေတြ ျပင္​းထန္​ၿပီး ထူးျခား​ေျပာင္​​ေျမာက္​တဲ့ အႏုပညာတင္​ဆက္​မႈ​ေတြနဲ႔​ ေက်းဇူး႐ွင္​ပရိသတ္​​ေတြကို အားပါးတရ​ေဖ်ာ္​​ေျဖခဲ့ၾကတဲ့ ျမန္​မာ့ဇာတ္​သဘင္​​ေလာကကို ျပန္​လည္​ျမင္​​ေယာင္​မိၾကမွာပါ။ အခုလို မိုးရာသီ​ေရာက္​ၿပီဆိုတာနဲ႔ တႏိုင္​ငံလံုးမွာရိွၾကတဲ့ ဇာတ္​အဖြဲ႔တိုင္​းလိုလိုဟာ မႏၲ​ေလးကို ဆင္​းလာၾကၿပီး ပရိသတ္​မ်ားစြာ ၀င္​ဆန္႔တဲ့ ​ေဒး၀န္​းျမသီတာဇာတ္​ရံု၊ မ်က္​ပါးရပ္​ မာလာ​ေရႊစင္​ဇာတ္​ရံု၊ တ႐ုတ္​တန္​း ​ေအာင္​မဂၤလာဇာတ္​ရံု​ေတြမွာ ၀င္​​ေရာက္​ကျပၾကပါတယ္​။ အႏုပညာကို အ႐ူးအမူးခံစားတတ္​ၾကတဲ့ မႏၲ​ေလးပရိသတ္​​ေတြဟာ သူတို႔ႀကိဳက္​ႏွစ္​သက္​တဲ့ အဖြဲ႔၀င္​​ေတာ့မယ္​ဆိုရင္​ ႀကိဳတင္​ဖ်ာ၊ ကုလားထိုင္​လက္​မွတ္​​ေတြကို အလုအယက္​ ျဖတ္​ၾက​ေလ့ရိွပါတယ္​။

အလ်ဥ္​းသင္​့တုန္​း မန္​းသူ​ေလး​ေတြရဲ႕ မန္​းဆန္​ဆန္​ျပဳမူၿပီး အႏုပညာကို အား​ေပးၾကပံု​ေလး​ေတြကလဲ တျခားၿမိဳ႕​ေတြနဲ႔ လံုး၀မတူတဲ့ ရင္​ထဲစြဲၿငိစရာ ခ်စ္​စရာ့ပံုရိပ္​​ေလး​ေတြလို႔ ​ေျပာရင္​လြန္​အံ့မထင္​။ ပြဲသြားၾက​ေတာ့မယ္​ဆိုတာနဲ႔ ​ေရမိုးခ်ိဳး ဖီးလိမ္​းျပင္​ဆင္​ၿပီး စံပယ္​ပန္​း​ေတြ ​ေ၀​ေ၀ဆာဆာနဲ႔ ​ေၾကာ့​ေၾကာ့​ေလး သြားအား​ေပးတတ္​ၾကပါတယ္​။ တခ်ိ့လဲ စံပယ္​ပန္​းအဆင္​သင္​့မရိွလို႔ ဇာတ္​ရံု​ေပါက္​က ပန္​းသည္​ဆီမွာ ၀ယ္​ၿပီး ပန္​ၾကတာလဲရိွသ​ေပါ့။ ရံုထဲကို၀င္​လိုက္​တာနဲ႔ စံပယ္​ရနံက ဧည္​့ႀကိဳတာ၀န္​ယူထားသလား ထင္​ရ
​ေအာင္ ​ဆီးႀကိဳ​ေနတတ္​ၿပီး ထိုင္​အား​ေပး​ေနၾကတဲ့ မန္​းသူပရိသတ္​​ေလး​ေတြကို ၾကည္​့လိုက္​မယ္​ဆိုရင္​လဲ
စံပယ္​ပန္​း​ေတြနဲ႔ မြန္​းမံျခယ္​မႈန္​းထားတဲ့ စံပယ္​​ေမြ႔ယာႀကီးကိုျမင္​လိုက္​ရသည္​့အလား ရင္​ထဲတလွပ္​လွပ္​နဲ႔
ႏွစ္​သက္​စရာ ျမင္​ကြင္​းႀကီးတခုပါ။

​ေမာင္​ယဥ္​​ေအာင္​၊ ​ေမာင္​စိတၱ၊ ဒယ္​ဒီဂမုန္​း၊ ၿငိမ္​းမင္​း၊ ဘီအီးဒီ​ေအာင္​သိုက္​၊ ဒို႔တင္​​ေဌး စတဲ့ ဦး​ေဆာင္​ပညာ႐ွင္​ႀကီး​ေတြ ႀကိဳးစားအားထုတ္​ စီစဥ္​ၾကတဲ့အတိုင္​း မင္​းသားမင္​သမီး​ေတြကစ ဇာတ္အဖြဲ႔သားတိုင္​းလိုလို ႀကိဳးႀကိဳးစားစား တင္​ဆက္​ကျပၾကတဲ့အတြက္​ “မတန္ပါဘူး” လို႔ ​ေျပာတဲ့လူ မရိွ​ေလာက္​​ေအာင္​ကို အားလံုး​ေကာင္​းခဲ့ၾကပါတယ္​။ ဇာတ္​ရံုအ၀င္​၀ ျပင္​ဆင္​ထားၾကတဲ့ ဂိတ္​႐ိႈး​ေတြကလဲ တဖြဲ႔နဲ႔တဖြဲ႔ အၿပိဳင္​အဆိုင္​။

​ေမာင္​စိတၱစီစဥ္​တဲ့ ​ေမတၱာတရားကို ဦးထိပ္​ပန္​ဆင္​ “ကြၽန္​​ေတာ့သဘင္​” အဖြဲ႔ကလဲ မိုးဒီ၊ ​ေမာ့စ္​ တို႔ရဲ႕တြဲဖက္​ညီတဲ့ ျပက္​လံုး​ေတြနဲ႔ ​ေ၀​ေ၀ဆာဆာ၊ “မဂၤလာဦးညရဲ႕အ႐ႈပ္​​ေတာ္​ပံု” တခန္​းရပ္​ျပဇာတ္​နဲ႔ ပရိသတ္​ ​ေသာ​ေသာညံ​ေနတဲ့ အခ်ိန္​၊ ဘီအီးဒီ​ေအာင္​သိုက္​ကလဲ “သခၤါရမို႔ နာမည္​မက်ခင္​ ၾကည္​့ဘို႔ျပင္​” ဆိုတဲ့ တိုက္​တြန္​း​ေဆာ္​ၾသ ဖိတ္​မႏၲကျပဳထားတဲ့ သခၤါရစကား​ေလးနဲ႔အတူ ​ေျပာဇာတ္​တ​ေခတ္​ကို ဆန္​းသစ္​​ေစတဲ့အခ်ိန္​။

အဆို​ေတာ္​ တြံ​ေတးကိုသိန္​းတန္​ကလဲ သာဂိနဲ႔တြဲၿပီး “သိန္​းတန္​ သာဂိ ႏွစ္​ခါၾကည္​့” ဆိုတဲ့​ေၾကာ္​ျငာနဲ႔အတူ သူ႔သီခ်င္​းသံ​ေတြကို မႏၲ​ေလးမွာလြင္​့ျပန္​႔​ေန​ေစတဲ့အခ်ိန္​။ ​ေရႊမန္​းသဘင္ ​ညီအစ္ကို​ေတြကလဲ ​ေအစီကို မ​ေဟသီ ​ေျမႇာက္​ပါလို႔၊ ခင္​ဦးနဲ႔ သား စတဲ့ ျပဇာ​တ္​​ေတြနဲ႔ ခ်မ္​းသာ ကို ပရိသတ္​ရင္​ထဲမွာ စြဲထင္​​ေစၿပီး ကိုဆန္​း၀င္​းရဲ႕ “​ေဒ၀စၧရာ”သီခ်င္​းနဲ႔ မိုးယံသိမ္​့သိမ္​့ ပြဲခ်ိမ္​့ခ်ိမ္​့ျဖစ္​​ေန​ေစတဲ့အခ်ိန္​။ ရဲစိန္​၊ ညီ၀င္​းစိန္ ​အဖြဲ႔ကလဲ ပါ​ေတာ္​မူဇာတ္​ထုပ္​နဲ႔ သမိုင္​းအ​ေမြျပန္​​ေပးၿပီး ‘​ေရႊအိမ္​စည္​၊ ပဋိကၡယား’ ဇာတ္​ထုပ္​နဲ႔ ပရိသတ္​ကို မ်က္​ရည္​စ ​ေ၀့​ေစတဲ့ အခ်ိန္​။ ဒို႔တင္​​ေဌးရဲ့ စစ္​မုန္​းသူမ်ားလက္​ခုပ္​သံ စတဲ့ ျပဇာတ္​​ေတြနဲ႔အတူ ပန္​တ်ာတင္​တင္​ျမင္​့ရဲ႕အက အလွ အၿငိမ္​့ခန္​း​ေတြအျပင္​၊ ကလာပ္​​ေၾကးမႈံရဲ႕ “​ေပါက္​စီနဲ႔ ​ေပါင္​မုန္​႔” ျပဇာတ္​နဲ႔ ပရိႆတ္​အခိုင္​အမာရရိွထားတဲ့အခ်ိန္​။

မႏၲ​ေလးသိန္​း​ေဇာ္​ ဇာတ္​အဖြဲကလဲ ‘ကိုႀကီး​ေက်ာ္​ ပလီလြန္​းတယ္ ‘​ ​ေအာ္​ပရာ၊ ​ေရႊမန္​း​ေမ စတဲ့ ​ေအာင္​ျမင္​
လူႀကိဳက္​မ်ားတဲ့ ျပဇာတ္​​ေတြအျပင္​ “ဇာတ္​မင္​းသား​ေလး သိန္​း​ေဇာ္ ​သိန္​း​ေဇာ္​ တိုင္​းျပည္​က​ေက်ာ္ (ေမွ်ာ္)​” ႏွစ္​ပါးသီခ်င္​းနဲ႔ ပရိသတ္​လက္​ခုတ္​သံ​ေတြကို ဖမ္​းဆုတ္​ထားတဲ့အခ်ိန္​။ ဒါ႐ိုက္​တာၿငိမ္​းမင္​းရဲ ့စီစဥ္​မႈ၊ အဆို အ​ေျပာ အက​ ပိုင္​ပိုင္​ႏိုင္​ႏိုင္​နဲ႔ နန္​းခင္​​ေမႊးရဲ႕ဆြဲ​ေဆာင္​ႏိုင္​မႈ၊ ကိုနန္​း၀င္​းရဲ႕သဘာ၀က်က် သ႐ုပ္​​ေဆာင္​ႏိုင္​မႈ​ေတြနဲ႔ အတူ အဘိုး နန္​​း​ေတာ္​​ေ႐ွ႕ဆရာတင္​၊ အ​ေဖ​ေရႊနန္​းတင္​တို႔ရဲ႕ အ​ေမြ​ေတြကို ဆင္​့ကမ္​းခ်ျပ​ေနတဲ့ အခ်ိန္​။ အႏုျမဴမီး​ေတြကို စတင္​အသံုးျပဳခ်ိန္​မွာ “အႏၲရာယ္​စတိတ္​႐ိုး၊ ကိုယ္​​ေပ်ာက္​စတိတ္​႐ိုး” စတဲ့ အသြင္​ဆန္​း အျမင္​ဆန္​း​ေတြနဲ႔ မိုး၀င္​းဇာတ္​အဖြဲ႔ စန္​းလဂ္​တက္​​ေနတဲ့အခ်ိန္​။

အႀကိဳက္​ဆံုး၊ အႏွစ္​သက္​ဆံုး ဇာတ္​အဖြဲ႔ကိုျပပါ ဆိုရင္​​ေတာ့ ​ေမာင္​ယဥ္​​ေအာင္​စီစဥ္​တဲ့ ၿမိဳ႕​ေတာ္​သိန္​း
​ေအာင္ ​’​ေနာင္​” ၿမိဳ႕​ေတာ္​အင္​အားသစ္​အဖြဲ႔ ကိုပဲ ျပရမွာျဖစ္​ပါတယ္​။ သူ႔ဇာတ္​အဖြဲ႔ရဲ႕ အဖြင္​့သီခ်င္​းမွာ “ဥပဓိ႐ုပ္​နဲ႔ မ်က္​လွည္​့ျပသလို လာမညာနဲ႔ ၊ ဒါ​ေတြကို အင္​အားသစ္​က သုတ္​သင္​ျပဳျပင္​” လို႔ ဆိုထားတဲ့အတိုင္​း ဥပဓိ႐ုပ္​အလွအပကို သိပ္​ဦးစားမ​ေပးပဲ အပီျပင္​ဆံုး ဇာတ္​​ေကာင္​စ႐ိုက္​​ေတြနဲ႔ သဘာ၀က်က် တင္​ဆက္​ခဲ့တယ္​။ သူ႔အဖြဲ႔မွာ အဓိကအႀကိဳက္​ဆံုးကို ျပပါဆိုရင္ ​အခန္း​ေျပာင္​းခ်ိန္​ပဲ၊ တခန္​းနဲ႔ တခန္​းကူး​ေျပာင္​းခ်ိန္​မွာ တျခားအဖြဲ႔​ေတြလို ကားလိပ္​ခ်၊ တီးလံုးတီးၿပီး ကူး​ေျပာင္​းတာမ်ိဳးမဟုတ္​ပဲ မီးက​ေလးမိွတ္​လိုက္​တာနဲ႔ ​ေနာက္​တခန္​း​ေရာက္​သြား​ေအာင္​လုပ္​ထားတဲ့စီမံမႈ​ေလး၊ အခ်ိန္​ကုန္​
လဲသက္​သာ ပရိသတ္​ကို အခ်ိန္​ျပည္​့​ေပးဆပ္ ​တင္​ဆက္​ရာလဲ ​ေရာက္​တယ္​။ အျပင္​အဆင္ ​ဆက္​တင္​အခမ္​​္​းအနား​ေတြကိုလဲ စနစ္​တက် လုပ္​​ေလ့ရိွတယ္​။ တံတားခ်ိဳးခန္​း၊ မိုင္​းခြဲခန္​း​ေတြမွာ ဆိုရင္လဲ ​ေ႐ွ႕မွာ ဇာကန္​႔လန္​႔ကာခ်ထားၿပီး ခ်ိဳးျပ ခြဲျပ​ေလ့ရိွတယ္​။ ဒီလိုတင္​ဆက္​မႈ​ေလး​ေတြနဲ႔ပဲ
“႐ိုးျပတ္​​ေတာမွ ​ေတာက္​​ေခါက္​သံ၊​ ေကာက္​ပင္​တ​ေရးႏိုး စတဲ့ ျပဇာတ္​​ေတြ နာမည္​ႀကီးခဲ့သလို သဘာ၀ကို အ​ေျခခံၿပီးစင္​တင္​ခဲ့တဲ့ သဘင္​သည္​မ၀င္​ရ၊  ပန္​း​ေလွ၊ ခုႏွစ္​အိမ္​တန္​းက မဂ်မ္​းဘံု၊ ကိုးဆယ္​ဆ သာလိမ္​့မယ္​၊ ဓား​ေတာင္​ကို​ေက်ာ္​၍ မီးပင္​လယ္​ကိုျဖတ္​မည္​ စတဲ့ျပဇာတ္​​ေတြကိုက ျပတိုင္​း ရံုကြဲ ရံုပြင္​့​ေလ့ ရိွပါတယ္​။

ရံဖန္​ရံခါဆိုသလို မႏၲ​ေလးလူရႊင္​​ေတာ္ ​ကိုသာဓုက သူ႔ဆရာကို​ေပါက္​စ ပါတဲ့ ဘီအီးဒီ​ေအာင္​သိုက္​အဖြဲ႔မွာ
ပါ၀င္​ အားျဖည္​့​ေပးတတ္​ၿပီး ကိုခ်စ္​စရာကလဲ ၿမိဳ႕​ေတာ္​အင္​အားသစ္​အဖြဲ႔မွာ ပါ၀င္ ကျပတာကိုလဲ ​ေတြ႔ခဲ့ရဘူး ပါတယ္​။

ဇာတ္​သဘင္​အဖြဲ႔​ေတြအ​ေပၚမွာ ၾသဇာ​ေညာင္​းၿပီး ဇာတ္​သဘင္​အဖြဲ႔​ေတြအခ်င္​းခ်င္​း စည္​းလံုးညီၫြတ္​​ေအာင္​ လုပ္​​ေဆာင္​​ေပးတတ္​သူကို​ေတာ့ ဘီအီးဒီ​ေအာင္​သိုက္ ​လို႔ ​ေကာက္​ခ်က္​ဆြဲမိပါတယ္​။ ဇာတ္​အဖြဲ႔​ေတြ​ေတာ္​​ေတာ္​မ်ားမ်ား မႏၲ​ေလး​ေရာက္​​ေနၾကၿပီဆိုရင္ ​ဇာတ္​အဖြဲ႔​ေတြအားလံုး စည္​းလံုးညီၫြတ္​​ေစလိုတဲ့ သမၼာဆႏၵနဲ႔ “ဇာတ္​ၫြန္​႔​ေပါင္​း” ဆိုၿပီး စီစဥ္​ကျပ​ေလ့ရိွပါတယ္​။ ဦး​ေဆာင္​စီစဥ္​ၫႊန္​ၾကားသူက​ေတာ့ ဘီအီးဒီဦး​ေအာင္​သိုက္​ႀကီးပဲ ျဖစ္​ပါတယ္​။ သူ စီစဥ္​ၫႊန္​ၾကားတဲ့အတိုင္​း တျခားဇာတ္​အဖြဲ႔​ေတြ စည္​းစည္​းလံုးလံုး ညီညီၫြတ္​ၫြတ္​ ကျပ​ေဖ်ာ္​​ေျဖၾကတဲ့ ပံုရိပ္​က​ေလးက သဘင္​​ေလာကအတြက္​ ​ေက်နပ္​အားရစရာ​ပါ။”

“ကူညီကာ၀ိုင္​းလို႔ မိႈင္​း မ ပါ” ျပဇာတ္​တို​ေလးနဲ႔အတူ ဇာတ္​မင္​းသား​ေတြျဖစ္​ၾကတဲ့ သိန္​း​ေဇာ္​၊ မိုး၀င္​း၊ ခ်မ္​း
သာ၊ နန္​း၀င္​းတို႔ကို လူရႊင္​​ေတာ္​​ေတြ​ေနရာမွာထားၿပီး အဆို​ေရာ အကပါပိုင္​ႏိုင္​တဲ့ ျပည္​​ေတာ္​ခ်စ္ ​မင္း​သမီး​ေလး နန္​းခင္​​ေမႊးကို မင္​းသမီး​ေနရာထား ကျပ​ေစခဲ့တဲ့အၿငိမ္​့ခန္​း​ေလးနဲ႔ ပရိသတ္​ကို ​ေပ်ာ္​ရႊင္​ႏွစ္​သက္​​ေစခဲ့ပါတယ္​။ အဲဒီအၿငိမ္​့ခန္​းမွာ မ်က္​ႏွာအပြင္​့ဆံုးနဲ႔ အခံရဆံုးက​ေတာ့ လူရႊင္​​ေတာ္​မင္​းသားကိုနန္​း၀င္​း ပါပဲ။ ျပည္​​ေတာ္​ခ်စ္​မင္​းသား​ေတြခ်ည္​းဆို​ေတာ့ သူတို႔ပ်က္​တဲ့ပ်က္​လံုး​ေတြကို ပရိသတ္​က လူရႊင္​​ေတာ္​​ေတြ ပ်က္​လံုးထုတ္​​ေနၾကတယ္​ရယ္​လို႔ မျမင္​ၾကပဲ က်န္​တဲ့လူရႊင္​​ေတာ္​မင္​းသား ၃ ​ေယာက္​က ‘​ေယာကၹ ​ေယာကၹ’ နဲ႔​ေခၚလို႔ ခံရခက္​​ေနတဲ့ နန္​း၀င္​းရဲ႕မ်က္​ႏွာအမူအရာကို ၾကည္​့ၿပီး ဟားတိုက္​ရယ္​​ေမာ တ​ေသာ​ေသာ ညံခဲ့ပါတယ္​။

ဒီလို အရိွန္​အဟုန္​​ေကာင္​း​ေကာင္​း၊ တီထြင္​ဆန္​းသစ္ ​ႀကိဳးစားအားထုတ္​မႈ​ေကာင္​း​ေတြနဲ႔ ​ေအာင္​ပြဲခံ ခ်ီတက္​လာခဲ့ၾကတဲ့ ဇာတ္​သဘင္​အဖြဲ႔အသီးအသီးဟာ စစ္​တပ္​အာဏာသိမ္​းမႈနဲ႔အတူ ပြဲမိန္​႔ ပိတ္​ပင္​ခံရျခင္​း၊
ျပသမႈပိုင္​း ကန္​႔သတ္​ခံရျခင္​း၊ တင္​ျပမႈပိုင္​း ခ်ဳပ္​ျခယ္​ခံရျခင္​း စ​ေသာ စ​ေသာ ထိုထို သို႔​ေသာ အ​ေၾကာင္​းျခင္​းရာမ်ား​ေၾကာင္​့ ကြယ္​​ေပ်ာက္​သြားၾကတာဟာျဖင္​့ ယ​ေန႔ထက္​တိုင္​​ေအာင္​ပါပဲခင္​ဗ်ား … လို႔ ဗ်ိဳးဟစ္​ရင္​း ​ေ႐ွးျဖစ္​​ေဟာင္​း ​ေအာက္​​ေမ့ဖြယ္​အျဖစ္​ ခံစားတင္​ျပလိုက္​ပါတယ္ ​ခင္​ဗ်ား။ ။

ဥဳံဖြ


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
Advertise on MoeMaKa

Similar Posts