အီၾကာေအာ္ ● ဖြတ္ကေလး၊ ခီၾကာေအာ္ႏွင့္ ခက္ေသးရြာမွ အကယ္ဒမီဆုုေပးပြဲႀကီး

အီၾကာေအာ္ ● ဖြတ္ကေလး၊ ခီၾကာေအာ္ႏွင့္ ခက္ေသးရြာမွ အကယ္ဒမီဆုုေပးပြဲႀကီး
(မုိးမခ) မတ္လ ၂၇၊ ၂၀၁၈

ခက္ေသးရြာႀကီးတရြာလံုုး အကယ္ဒမီဆုုေပးပြဲႀကီးေႀကာင္႔ ကေလးကအစ ေခြးကအစ ဖြဘုုတ္ႏွင္႔ တီဗီြေရွ႕တြင္ အလုုပ္မ်ား ေနၾကေလသည္။

ဒီႏွစ္ အကယ္ဒမီဆုုေပးပြဲႀကီးကား ခက္ေသးရြာအတိုုင္ပင္ခံႀကီးအေမပုုက မိန္႔ခြန္းေျပာသည္ေၾကာင္႔ ခက္ေသးရြာသားအမ်ား ခါတိုုင္းႏွစ္ထက္ ပိုုၿပီးစိတ္ဝင္စားၾကေလသည္။

“ေဟ႔ေကာင္ ဖြတ္ကေလး ဒီႏွစ္ ဘယ္သူေတြ အကယ္ဒမီရသလည္းကြ”

အီၾကာေအာ္က သိခ်င္ေဇာျဖင္႔ ခက္ေသးရြာလယ္ေကာင္တြင္ ဖုုန္းပြတ္ကာ လိုုက္ဗ္ႀကည့္္ေနေသာ ဖြတ္ကေလးကိုု ေမးလိုုက္ ေလသည္။

“ဆရာေအာ္က ဒီႏွစ္မွာ ထူးထူးျခားျခားပါလား…၊ ခါတိုုင္းႏွစ္ဆိုု အကယ္ဒမီပြဲေျပာရင္ ဆရာေအာ္က စိတ္ေတာင္ဝင္စားတာ မဟုုတ္ဘူး”

“ေအးေလကြာ…၊ ငါက အတင္းကလိထိုုးတဲ႔ကားေတြဆိုု ႀကိဳက္တာမဟုုတ္ဘူး..၊ ဒီႏွစ္ေတာ႔ အေမပုုတက္တဲ့ပြဲမိုု႔လိုု႔ေပါ႔ကြ”

“ဆရာေအာ္ကလည္းဗ်ာ..၊ ဘယ္သူေတြက ဆရာေအာ့္ကိုု ကလိထိုုးေနလိုု႔လဲ”

“တင္စားၿပီး ေျပာတာေပါ႔ကြ…..၊ အတင္းႀကီးကိုု ရီခိုုင္းတဲ့ေပါကားေတြမိုု႔ မၾကည့္ျဖစ္တာေတာင္ ၾကာၿပီ…”

“ေပါကားလိုု႔မေျပာနဲ႔ ဆရာေအာ္ရဲ႕ …ေရွာ့ရွိတယ္”

“မင္းေတာင္ ေျပာတုုန္းကေျပာေသးတယ္..၊  ခက္ေသး႐ုုပ္ရွင္ေလာကက ေပါလီးဝုုဒ္ဆိုု..၊ မင္းပဲ မေနႏိုုင္ မထိုုင္ႏိုုင္.. ေပါ ကားေျပာလိုုက္ အားေပးလိုုက္”

“ဆရာေအာ္ကလည္း…၊ ေပါေတာ့ေပါတာေပါ့…၊ ဒါေပမယ့္ မေပါဘူး… မင္းသမီးသစ္ေလးေတြက ကိတ္တယ္ဗ်..”

“ေအးကြာ…၊တိုု႔ခက္ေသးရြာမွာကလည္း စီးပြားေရးက မေခ်ာင္လည္ေတာ႔ ေပါေခ်ာင္ေကာင္းေလးေတြ ရိုုက္ရတာေပါ႔…၊ဖြတ္ ကလိေဒၚလာကလည္း ရွာရအေတာ္ခက္သကိုုး…၊ ဒါနဲ႔ စကားျပတ္သြားလိုု႔…၊ ဒါရိုုက္တာဆုုက ဘယ္သူ ရသြားသလည္း”

“ဒါရိုုက္တာဇင္ေယာ္ေျပာင္ေျပာင္ ရသြားတယ္ ဆရာေအာ္ရဲ႕..”

“ေအးေလကြာ..၊ တိုု႔ခက္ေသးရြာကလည္း တခါလာ မဲျပာပုုဆိုုး ျဖစ္ေနတယ္…၊ ရွိတဲ့ရြာသားေတြပဲ လွည့္ပတ္ေပးေနရတာ ကိုုး”

“ဆရာေအာ္ေျပာတာ ဟုုတ္မယ္..၊ ဒါ႐ိုုက္တာႀကီးက သူဟာရြာသားပါလိုု႔ ေၾကညာသြားေသးတယ္..”

”ဒါမ်ား ေၾကညာစရာ လိုုလိုု႔လားကြာ…၊ ရြာသားဆိုုတာ ဇင္ေယာ္ႀကီးေျပာတဲ႔စကားသံၾကည့္ရင္ သိတာေပါ႔ကြ”

“ဒါနဲ႔…၊ မဲျပာပုုဆိုုးဆိုုတာ ဘာႀကီးလည္း ဆရာေအာ္ရဲ႕ အဲဒါဝတ္တာေတာ႔ မေတြ႔ဘူးဆရာေအာ္ေရ….၊ မဲျပာေရာင္ ထမီရင္ လ်ားဝတ္ထားတ႔ဲ အလန္းဇယားေလးေတြေတာ႔ ေတြ႔လိုုက္တယ္..”

“မင္းက ဒါမ်ဳိးအခန္းေတြပဲ လိုုက္ငန္းေနတာကိုုး….၊ ဇင္ေယာ္ႀကီးက သူ႐ိုုက္တဲ့ သႀကၤန္ပိုုးဇာတ္ကားေတာ့ေကာင္းသား”

“ဆရာေအာ္ေရာ ခီေမာင္ႏွံရဲ႕ ဥပါယ္တမွ်င္ႏွစ္မွ်ဥ္နဲ႔ မုုဒိတာေခၚသံဆိုုတဲ့ ႐ုုပ္ရွင္ကားေတြ ၾကည့္ၿပီးၿပီလား”

“မင္းကလည္းကြာ ဥပါယ္တံမ်ဥ္ နဲ႔ မုုျဒာေခၚသံ ေျပာပါကြာ….၊ ဖြဘုုတ္မွာ ေတာ္ေတာ္ေလး နာမည္ႀကီးေနတယ္…၊ ေအး….. မင္းေျပာတာလည္း မဆိုုးေပဘူး၊ ခက္ေသးရြာသားေတြ မုုဒိတာပြားေအာင္ ေခၚရင္ေတာ့ေကာင္းမယ္..၊ တိုု႔ ရြာသားေတြ ကလည္း မနာလိုုစိတ္က အရမ္းမ်ားတယ္လိုု႔ အေမပုုေတာင္ေျပာသြားေသးရဲ ႔”

“ခီေတြကလည္း ေတာ္ေတာ္ကိုုေခတ္စားေနပါလား ဆရာေအာ္ရဲ ႔”

“ေအးကြ ခီလင္းတိုု႔၊ ခီလင္းဆာေဒၚတိုု႔ေတာင္ ေပၚလာမွကိုုး…”

ထိုုစဥ္တြင္ ခက္ေသးရြာလယ္ေကာင္တြင္ ႏွပ္ေခ်းတြဲေလာင္းျဖင္႔ ကစားေနေသာ ႂကြက္နီတိုု႔ ကေလးတသိုုက္ ထြက္လာေလ သည္။ ႂကြက္နီက စာတမ္းတခုုကိုုကိုုင္ျပီး ခက္ေသးကေလးအုုပ္ႀကီးကိုု ဦးေဆာင္လာေလသည္။

စာတမ္းေပၚတြင္ “ေပါလိဝုုဒ္မွ ေပါကားမ်ား ရပ္စ္၊ ေပါကားမ်ားရပ္စ္” ပံုု ႂကြက္ခီ” ဟုု ေရးထားေလသည္။

“ဟိုုက္ ေပါဘားစ္၊ ႂကြက္နီကမ်ားကြာ သူ႔ကိုုယ္သူ ႂကြက္ခီတဲ့..၊ ခက္ေသးရြာမွာ ငါတိုု႔လည္း ေခတ္မွီသြားေအာင္ ခီၾကစိုု႔”

အီၾကာေအာ္က စာေရးဆရာႀကီးအီၾကာေကြး၏ “ဟိုုက္ရွားဘား” ကိုုေကာ္ပီလုုပ္ၿပီး “ဟိုုက္ေပါဘားစ္” ဟုု အာေမဋိတ္ လိုုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ခက္ေသးရြာသားပီပီ အီႀကာေအာ္လည္း ေကာ္ပီလုုပ္တာ ဝါသနာအလြန္ႀကီးသည္။

“ဆရာေအာ္က “ခီေတာ္မွာ” “ခါေတာ္မွီ” လုုပ္ျပီး “ခီၾကာေအာ္” လုုပ္ေတာ႔မယ္ေပါ႔…”

အီၾကာေအာ္ငယ္ငယ္က ရုုပ္ရွင္မင္းသားျဖစ္ခ်င္လြန္းေသာေၾကာင္႔ အိုုက္တင္အမ်ိဳးမ်ိဳးထုုတ္ကာ ေနပူမေရြး၊ မိုုးရြာမေရွာင္ ခက္ေသးရြာလယ္တြင္ ေနကာမ်က္မွန္အမည္းႀကီးတပ္ျပီး စတိုုင္ထုုတ္ခဲ့ဘူးသည္။ ခက္ေသး႐ုုပ္ရွင္မင္းသားႀကီး ေက်ာ္ ဟင္းကိုု သေဘာက်လြန္းသျဖင္႔ ေခါင္းေလာင္းေဘာင္းဘီဖင္က်ပ္ဝတ္သည္တြင္ ခက္ေသးရြာလယ္ေကာင္ ေခြးမ်ားက တ အူအူႏွင့္ အားေပးၾကသျဖင့္ ထြက္ေျပးခဲ႔ရဘူးေလသည္။

ထိုုစဥ္က ကိုုေက်ာ္ကိုု အားေပးလြန္ၿပီး “အီၾကာေအာ္” ေတာင္ “အီၾကာေက်ာ္” လုုပ္ခဲ႔ေသးသည္ မဟုုတ္ပါလား။

“မင္းျပာတဲ႔ “ခီၾကာေအာ္” လည္းဆိုုးေတာ့ မဆိုုးဘူး…၊ ငါတိုု႔ေခတ္တုုန္းကဆိုုရင္ ငါကရြာမွာ “အီၾကာေက်ာ္” ဆိုုၿပီး ငါက နာ မည္ႀကီးခဲ႔ေသးသကြ”

ႂကြားဝါတတ္ေသာ ခက္ေသးရြာသားၿပီၿပီ အီၾကာေအာ္က ဂုုဏ္ယူဝင့္ႂကြားစြာျဖင့္ ေျပာလိုုက္ေလသည္။

“ဆရာေအာ္က “အီၾကာေက်ာ္” ဆိုုေတာ႔ “အီၾကာေကြးေက်ာ္” နဲ႔ ဘယ္လိုုမ်ားခြဲၾကသလည္း”

“ဖြတ္ကေလးေတာ႔ကြာ…..၊ မင္းေတာ့ ….ေသခ်င္ျပီထင္တယ္…၊ လူႀကီးကိုု မေလးမစားနဲ႔”

စကားမႏိုုင္လွ်င္ “လူႀကီး” ဆိုုသည့္စကားႏွင္႔ ကိုုင္ေပါက္တတ္ေသာ ခက္ေသးရြာႀကီး၏ထံုုးကိုု ႏွလံုုးမူၿပီး အီၾကာေအာ္က ဖြတ္ကေလးကိုု အေပၚစီးမွ ေဟာက္လိုုက္သည္။

“ငါသာ ဒါရိုုက္တာလုုပ္ရရင္ ဟိုုခိုုနီတိုု႔အေႀကာင္းကိုု “ခိုု၍ ခီ၍မရေသာ မ်က္ႏွာ” ဆိုုၿပီး ဓာတ္ရွင္ကား တကားေတာ့ ႐ိုုက္ လိုုက္ခ်င္တယ္…၊ ငါတိုု႔ငယ္ငယ္က “ငိုု၍ ရီ၍ မရေသာမ်က္ႏွာ” ဆိုုတဲ့ ဓာတ္ရွင္က နာမည္အေတာ္ႀကီးခဲ႔တာကြ”

ထိုုစဥ္အခါတြင္ ဘယ္အခ်ိန္က နားေထာင္ေနမွန္းမသိေသာ ေဒၚအြန္ေမးက ဝင္ေရာက္လာျပီး …

“ကိုုေအာ္ေရ…..၊ ေတာ္လည္း “သူမ်ားရီဖိုု႔ ကိုုယ္ငိုုမယ္” ႐ုုပ္ရွင္လိုုပဲ အိမ္မွာဆန္မရွိေတာ႔လိုု႔ “သူမ်ားခီလိုု႔ ကိုုယ္ငိုုမယ္” ျဖစ္ ေနဦးမယ္…၊ “ကိုုခိုုခီ့” အဲေလ ရွင္တိုု႔ “ခီ” တာနဲ႔ က်ဳပ္ပါ “ခီ” သြားတယ္…၊ ကိုုခိုုနီ႔ဆိုုင္မွာ ထံုုးစံအတိုုင္း ဆန္အေႂကြး သြားဝယ္လိုုက္ပါဦး…”

ဤသိုု႔ဆိုုလွ်င္ ခီၾကာေအာ္လည္း တတ္သည့္ပညာမေနသာသကဲ႔သိုု႔ အေႂကြးဝယ္ေနက် ကိုုခိုုနီဆူပါမားကက္သိုု႔ ေျပးရေလ သည္။

ႂကြက္ခီတိုု႔ ကေလးတသိုုက္ကား ခက္ေသးရြာလယ္ေကာင္တြင္ ႏွပ္ေခ်းတြဲေလာင္းျဖင္႔ တခီခီ့ျဖင္႔ ခီေနႀကဆဲ “ေပါလီဝုုဒ္က ေပါကားမ်ား … ရပ္စ္ေပါကားမ်ားရပ္စ္ … ခီတိုု႔ကိုု ဝန္းရံၾက”

ႂကြက္ခီတိုု႔ကိုု ေငးရင္းလမ္းေလွ်ာက္လာေသာ အီၾကာေအာ္တေယာက္ ခလုုတ္တိုုက္ရင္း ေယာင္လိုုက္မိသည္။

“ဟိုုက္ ေပါဘားစ္”

သေဗၺသတၱာ ကမၼသကာ
အီႀကာေအာ္

သ႐ုပ္ေဖာ္ကာတြန္း – ဘီ႐ုမာ