ေမာင္ေအာင္မြန္ ● ကြၽန္ေတာ္ေတြးမိသလို ေရးပါမည္ (၃၁၅)
(မုိးမခ) ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၃၊ ၂၀၁၈
စာေရးဆရာ ဝင္းဦး
(၁)
ရွမ္းရွမ္းေတာက္ ရႈမဝမဂၢဇင္းတြင္ ကြၽန္္ေတာ္တို႔တေတြ စာဝင္ေရးၾကေသာအခါ အမ်ားအားျဖင့္ ဝတၳဳတိုေလးေတြသာ ေရး သားၾက၏။ ဝင္းဦးကမူ အမ်ားႏွင့္မတူ ထူးျခားသည္။ ဆရာတင့္တယ္ကို ႀကိဳက္တာခ်င္းအတူတူ ဝင္းဦးက ဆရာ့လို စာေတြ အမ်ားႀကီးေရးႏိုင္ၿပီး ဆရာ့ဝတၳဳေတြထဲကလို တဝႀကီး အီစိမ့္ေနေအာင္ေရး၏။
သည္လိုႏွင့္ပင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ေကာင္း ဇာတ္ေကာင္ စရိုက္ပီသေသာဝတၳဳတိုသည္ ဝင္းဦးအဖို႔ မဂၢဇင္းဝတၳဳရွည္၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ မဂၢဇင္းဝတၳဳရွည္သည္ ဝင္းဦးအဖို႔ လံုးခ်င္းစာအုပ္ ျဖစ္လာႏိုင္၏။ စေဟ့ဆိုကတည္းက အားလံုးသတိထားမိသည့္ စာေရးဆရာ ဝင္းဦး၏ အစြမ္းအစပါ။
စာေရးဆရာခ်င္း သူလိုငါလို ခင္မင္ၾကသည့္ထဲ ဝင္းဦးကမူ စိတ္ကူးေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ႀကီးပါဘိ။
(၂)
စာေပေလာက၏ အျပင္ဘက္ဆီအထိ ေျခဆန္႔စျပဳေနခ်ိန္ ကြၽန္န္တို႔ႏွစ္ေယာက္ဆံုၾက၏။
ရႈမဝမဂၢဇင္း မန္ေနဂ်ာ ဦးျမရွင္က ဝင္းဦး၏သီခ်င္းမ်ား စာအုပ္ လက္ေဆာင္ေပးရာ၊ ဒီစာအုပ္ကို ကြၽန္ေတာ္ကဘာလုပ္ရမွာလဲဟုေနာက္လိုက္၏။ ဝင္းဦးက ယူသြားပါ ကိုေအာင္မြန္၊ ခင္ဗ်ားမႀကိဳက္လည္း ခင္ဗ်ားေနာက္ပိုးေနတဲ့ ေကာင္မေလးက ဝင္းဦးကိုႀကိဳက္ေနရင္ ခင္ဗ်ားေတာင္ မိန္းမရခ်င္ရသြားမွာ ဟူ၍ေျပာဆိုရာ သံုးေယာက္သား ရယ္ေမာၾက၏။
ဦးေက်ာ္တို႔ တင့္တယ္တို႔ ရုပ္ရွင္ဘက္ကူးေနၾကၿပီမို႔ ဂီတနယ္ဝယ္ ေက်ာ္ၾကားေနၿပီျဖစ္ေသာ စာေရးဆရာဝင္းဦးလည္း ရုပ္ရွင္ဘက္ကူးေရး ေငးေနေတြးေနေပလိမ့္မည္။ မၾကာလိုက္ပါ– ရႈမဝထဲက သူ႔ႏွစ္ေယာက္ထဲေနခ်င္တယ္ ဝတၳဳကို ဒါရိုက္ တာ ေမာင္တင္ယုက ဝင္းဦးကို မင္းသားတင္ကာ တင္တင္မူႏွင့္ ရုပ္ရွင္ရိုက္၏။ သူေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကား ေနရာရထားၿပီျဖစ္ ေသာဂီတကိုလည္း အားယူကာ သူ႕သီခ်င္းမ်ား ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ ထည့္သြင္းထား၍ ကြၽန္ေတာ္တို႔တဝႀကီးနားေထာင္လိုက္ရသည္။
စာေရးဆရာဝင္းဦး၊ အဆိုေတာ္ဝင္းဦးႏွင့္ မင္းသားဝင္းဦးတို႔ စတင္ေပါင္းမိၾကေလၿပီ။
စာေရးဆရာဝင္းဦးလည္း ဆရာတင့္တယ္၊ ဦးျမရွင္တို႔ကို အပါေခၚကာ စႏၵာမဂၢဇင္းႏွင့္စာေပတိုက္ တည္ေထာင္လိုက္သည္။ ကြၽန္ေတာ္က ရႈမဝမွာ ဝတၳဳတိုေရးေသာဘဝက မတက္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ေျမ၌ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းသူ ဝင္းဦးက ေမာင္ေအာင္ မြန္၏ ေဘာလံုးသမား၏ခ်စ္အဘိဓမၼာ ဝတၳဳတိုကိုႀကိဳက္ျခင္းသည္ မထူးဆန္းပါ။
(၃)
သိဂၤ ီတဝက္ျမတဝက္ လံုးခ်င္းဝတၳဳ ကြၽန္ေတာ္ေရးျဖစ္သည္။
ေရးသမွ်ဖတ္ေပး ေဝဖန္အႀကံေပးေနက် ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ရဲေဘာ္ေမာင္ေမာင္ညြန္႔ (ညြန္႔ၾကဴး) ထံသြားရာ သူႏွင့္ မေတြ႕ပဲ မင္းေက်ာ္ႏွင့္သာဆံု၍ ဖတ္ၾကည့္ေပးရန္ ေမတၱာရပ္ခံကာေပးခဲ့၏။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေက်ာင္းသားဘဝ မင္းေက်ာ္က သမိုင္းေကာ္မရွင္မွာ အလုပ္လုပ္ေနခ်ိန္၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္၌ မိတ္ဆက္ကာ ခင္မင္မႈရွာလာသူျဖစ္သည္။
မင္းေက်ာ္၏ ဝတၳဳတိုတပုဒ္လည္း ကြၽန္ေတာ္ဦးေဆာင္သည့္ ပဲခူးမဂၢဇင္း၌ ထည့္ေပးဖူး၏။
ခ်ိန္းသည့္ေန႔ သူ႕အိမ္သို႔ေရာက္သြားရာ လွ်ပ္စစ္မီးဖိုျပင္ေနရာကေန အထဲဝင္သြား၏။ ျပန္ထြက္လာ လက္ထဲကစာမူ စားပြဲ ေပၚသို႔ ပစ္ခ်လိုက္ၿပီး၊ ေနစမ္းပါဦး– ခင္ဗ်ားက အားကစားဝတၳဳေလးတပုဒ္ စြံသြားတာနဲ႔ ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ျပန္လာၿပီလို ခ်ိဳးတာလား–ဟု ေျပာၿပီးဝင္သြားျပန္သည္။
ျပန္မထြက္လာေတာ့။
ကြၽန္ေတာ္လည္း ထိုင္ေစာင့္–ငုတ္တုတ္ထိုင္ေစာင့္ အတြင္းဘက္လွမ္းေမွ်ာ္ရင္း ထိုင္ေစာင့္ နားစြင့္ရင္း ထိုင္ေစာင့္ႏွင့္–အေတာ္ႀကီးၾကာေတာမွ ဆရာကေတာ္ဟု ထင္ရသူအမ်ိဳးသမီး ထြက္လာကာ ဆရာမအားဘူး ဆိုကာ ယဥ္ေက်းစြာႏွင္ေတာ့မွ ကြၽန္ေတာ္ျပန္လာခဲ့ရသည္။ သူကား ပုဂံစာအုပ္တိုက္ပိုင္ရွင္ စာအုပ္ေတြ ဆက္တိုက္ေရးေနသူႀကီး ျဖစ္ေနေလၿပီ၊ ေနက္ပိုင္း တြင္ စာေပလုပ္သားဖခင္ႀကီး ျဖစ္လာသူ ဆရာႀကီးမင္းေက်ာ္ ျဖစ္ေနၿပီကိုး။
ဦးက်ိဳးသြားၿပီမို႔ စာမူထပ္ႀကီး ရံုးအံဆြဲထဲ ပစ္ထားလိုက္၏။
တေန႔ ျမန္မာ့အသံမွာ အသံလာသြင္းေသာ ဝင္းဦးႏွင့္ဆံု၍ လံုးခ်င္းဝတၳဳတပုဒ္ေရးထားေၾကာင္းေျပာရာ အမယ္ က်ားသားမိုးႀကိဳးဟုဆိုသည္။ ဖတ္ၾကည့္ေပးပါဆိုေတာ့ ယူသြားၿပီး သူႏွင့္လာေတြ႕ရမည့္ လိပ္စာ၊ ေန႔ရက္၊ အခ်ိန္တို႔ေပးသြား သည္။
ခ်ိန္းထားသည့္ေန႔ ဝင္ဦးအိမ္သို႔ေရာက္သြား၏။
အေစာင့္တံခါးဖြင့္ေပး၍ ဧည့္ခန္း၌ထိုင္ေနစဥ္ ေရွ႕ေတာ္ေျပး ေရးေမႊးနံ႔ေနာက္က မင္းသားလိုက္လာ၏။ မေန႔ညက Shooting က ေနာက္က်လိိိုက္တာ ညဥ့္နက္မွျပန္ေရာက္တယ္၊ ဒါေပမယ့္ ၿပီးေအာင္ဖတ္လိုက္တယ္ သိဂၤ ီတဝက္ ျမတဝက္ နာမည္ေလးကလွလိုက္တာ– ပိေတာက္ပန္းပြင့္ ေအာက္ခံအစိမ္းယူၿပီး ဇာတ္သိမ္းတဲ့ idea ကုိသိပ္ေဘာက်တယ္၊ အားကစား ပါလာတာလည္း ႀကိုက္တယ္– ဒါေပမယ့္လို႔–။
ထို႔ေနာက္ သူမႀကိဳက္တာေတြကိုလည္း အေသးစိတ္ ေဆြးေႏြးေထာက္ျပပံုမွာ အံ့ဖြယ္ေကာင္းပါဘိ။ မေျပေခ်ာဘူး–ထစ္ေငါ့ ထစ္ေငါ့ ျဖစ္ေနသလိုပဲ၊ ေရးလိုက္ပစ္ထားလိုက္နဲ႔မ်ားလား–အားမနာတမ္းေျပာမယ္ဗ်ာ၊ ေရးႏိုင္တဲ့လက္ရွိရဲ႕သားနဲ႔ ခင္ဗ်ား သိပ္အပ်င္းႀကီးတယ္။
ဟုတ္တယ္ဗ် ဟု ကြၽန္ေတာ္ဝန္ခံလိုက္၏။
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ သိဂၤ ီတဝက္ ျမတဝက္ ဟာ ေမာင္ေအာင္မြန္ရဲ႕ စံကိုမမီဘူး။ စာဖတ္သူက ဒီ့ထက္ပိုေမွ်ာ္လင့္ထားမွာ၊ စႏၵာတိုက္နဲ႔ေတာ့ အဆင္ေျပမယ္မထင္ဘူး၊ First Attempt ဆိုေတာ့ အလဟသလည္း မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး၊ ဒီလိုလုပ္ဗ်ာ- တျခားတိုက္ေတြျပၾကည့္– အဆင္မေျပရင္ေျပာ၊ စာအုပ္ျဖစ္ေအာင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ စီစဥ္ေပးမယ္ဟု ကိုဝင္းဦးကနိဂံုး ခ်ဳပ္သည္။
စာမူထုပ္ကိုင္ၿပီး ထအျပန္ ကိုဝင္းဦးက တံခါးဝအထိ လိုက္ပို႔ဖြင့္ေပး၏။
၁၉၆၅ ခု၊ ဒီဇင္ဘာလတြင္ Radio Moscow ျမန္မာပိုင္း၌ လုပ္ကိုင္ရန္ အစုိးရကေရြးခ်ယ္ေစလႊတ္၍ ၃ ႏွစ္ခန္႔ ဆိုဗီယက္ယူနီယံတြင္ ေနေနစဥ္ သူငယ္ခ်င္း ကိုတင္ညြန္႔ထံမွ စာေရးသူသို႔ ေမတၱလာလက္ေဆာင္ဟု လက္မွတ္ေရးထိုးထား သည့္ သိဂၤ ီတဝက္ ျမတဝက္ စာအုပ္ေရာက္လာသည္။
ေမာင္ေအာင္မြန္၏ ပထမဆံုး လံုးခ်င္းဝတၳဳရွည္ စာအုပ္ထြက္ၿပီေလ။
(၄)
၁၉၆၈ ခု၊ဇူလိုင္လတြင္ ျမန္မာ့အသံသို႔ ျပန္ေရာက္၏။
စက္မႈလက္ေထာက္ မဟုတ္ေတာ့ပဲ ျမန္မာပုိင္းအစီအစဥ္သို႔ ေျပာင္းရသည္။ ရုပ္ရွင္မင္းသား မင္းသမီးမ်ား ပါဝင္သရုပ္ေဆာင္ေပး၍ အသံလႊင့္ဇာတ္မ်ား လူႀကိဳက္မ်ားေနခ်ိန္ကာလပါ။ မင္းသားဝင္းဦး အထူးကူညီ၍ အဓိကစီစဥ္ထုတ္လႊင့္သူ (Producer) ကိုသစၥာႏွင့္ သူရင္းႏွီးသြားၿပီး အခ်ိန္ရလူရွင္းလွ်င္ စကားလာေျပာသည္။
ကိုဝင္းဦး၊ ကိုသစၥာ တို႔ႏွင့္ အသံလႊင့္ဇာတ္အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးဖူး၏။
ျမန္မာျပည္သို႔အျပန္ Tokyo ကိုဝင္ရင္း NHK ဝင္ေလ့လာရာ သူတို႔ Radio Play အသံသြင္းပံုသိခဲ့၏။ ဧရာမစတူဒီယိုထဲ လမ္းေလွ်ာက္ၿပီး အသံႏွင့္သရုပ္ေဆာင္ ေနၾကသည္ကို မိုက္ကရိုဖုန္းက အထက္ကေရြ႕လ်ား အသံဖမ္းပံုေျပာျပသည္။ ကိုဝင္းဦးက သရုပ္ေဆာင္ေတြ Dialouge အလြတ္ရေနၾကမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ရတယ္၊ ခင္ဗ်ားတို႔ ျမန္မာ့အသံက အေျခအေနနဲ႔ကေတာ့ ခုလိုပဲစားပြဲမွာထိုင္ စာရြက္ဖတ္သရုပ္ေဆာင္ေနရမွာပဲဟု ေျပာသည္ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔သေဘာတူလိုက္ရသည္။
ကြၽန္ေတာ္၏ လုပ္ငန္းတာဝန္ထဲတြင္ မပါေသာ္လည္း စိတ္ကူးရလွ်င္အသံလႊင့္ဇာတ္ညႊန္းေရး၏။
စာေရးဆရာမင္းရွင္ ထြက္သြားကတည္းက အသံလႊင့္ဇာတ္ညႊန္းေရးသူမ်ားထဲ စာေရးဆရာမ်ားမပါ၊ စာေရးဆရာ၏ ဝတၳဳကိုသာအေျခခံေၾကာင္း ကိုယ္တိုင္စာေရးဆရာ ဝင္းဦးသိပါမည္။ ေမာင္ေအာင္မြန္ နာမည္ၾကားလိုက္သည့္အခါမ်ားတြင္လည္း သတိထားမိမည္မုခ်။ ကြၽန္ေတာ့အသံလႊင့္ဇာတ္ညႊန္းႏွင့္ မင္းသားဝင္းဦး၏ သရုပ္ေဆာင္ခ်က္ ျမန္မာ့အသံက ထြက္လာသည္ထိ မဆံုလိုက္ မႀကံဳလိုက္ပါ။
ေနာက္တႀကိမ္ သံုးေယာက္ေဆြးေႏြးပြဲက ဆရာတင့္တယ္၊ ကိုဝင္းဦးႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္။
ရုရွမေလးတို႔ႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္သည့္ ဝတၳဳတိုသံုးပုဒ္ စႏၵမဂၢဇင္းသို႔ ေပးလိုက္ရာ သူကိုယ္တိုင္လည္း အဂၤလိပ္မေလး ဂ်ံဳးနီအေၾကာင္း ေရးသားခဲ့သူ ဆရာတင့္တယ္က သေဘာက်၏။ ၾသစေၾတးလ်မေလးေတြ ခ်စ္စရာေကာင္းပံု ေရးေနက် စႏၵမဂၢဇင္းပိုင္ရွင္ ကိုဝင္းဦးကမူ မထည့္ခ်င္ဟုဆို၍ သြားျပန္ယူရင္း သံုးေယာက္သား ဆံုၾကေဆြးေႏြးျဖစ္ၾကသည္။
ကိုေအာင္မြန္ ခင္ဗ်ားက Russia ေရာက္သြားေတာ့မွ စာစေရးတာမွမဟုတ္တာ၊ ခါတိုင္းေရးေနက်လို တပုဒ္ေပးဗ်ာ၊ စႏၵမဂၢဇင္းမွာ ေမာင္ေအာင္မြန္ ပါရမယ္ေလ။ ကြၽန္ေတာ္ေခါင္းညိတ္လိုက္၍ ဆရာတင့္တယ္က ၿပံဳးၿပီးစာမူမ်ားျပန္ေပး၏။ ျပန္ထြက္လာစဥ္ ဝင္းဦးက ေဟ့လူႀကီး ျဖစ္ႏိုင္ရင္ အားကစားဝတၳဳေနာ္ဟု လွမ္းေအာ္မွာလိုက္သည္။
ႏွလံုးသားဝယ္ စခန္းဝင္ေလ့က်င့္သြားျခင္း ေရးေပး၍ ၁၉၈ဝ ခု၊ ဇူလိုင္လထုတ္၌ပါလာ၏။
(၅)
စာေရးဆရာ ျမသန္းတင့္ ကိုကိုးကြၽန္းမွ ျပန္လြတ္လာခ်ိန္။
သူ႕စာေတြျပန္ဖတ္ရေတာ့မို႔ ဝမ္းသာၾက၏။ သူႏွင့္ခင္မင္သူမ်ားကလည္း လာေတြ႕ၾကႀကိဳဆိုၾကရာ စာေရးဆရာ ဝင္းဦးလည္းပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း စမ္းေခ်ာင္းတြင္ေန၍ ကိုျမသန္းတင့္ႏွင့္သာမက မိသားစုခ်င္းပါ ခင္မင္ရင္းႏွီးလာၾကၿပီး အဝင္အထြက္မ်ားပါဘိ။ သူ႕အိမ္သို႔ ကိုဝင္ဦးလည္း မၾကာခဏလာ၏။ တေန႔ ကိုဝင္းဦးက ကြၽန္ေတာ့္ဇနီးအား ညီမကို ဒီလူႀကီး ဝင္းဦးသီခ်င္းစာအုပ္ေပးဖူးသလားဟု ေမးလိုက္ရာ သူ႕ခမ်ာ ေယာင္အမ္းအမ္းႏွင့္ ဘာမွန္းမသိျဖစ္သြားၿပီး ဟင္အင္း မေပးဖူးပါဘူးဟူ၍သာ ေျဖႏိုင္၏။
ကြၽန္ေတာ့္ဇနီးသည္ သူတကာနည္းတူ ဝင္းဦးရုပ္ရွင္ေတြႀကိဳက္၏။ ဝင္းဦးသီခ်င္း သူကေရႊမန္းသူမို႔ အထူးသျဖင့္ မႏၱေလးသႀကၤန္သီခ်င္းေတြေတာ့ အသည္းစြဲေပါ့။ အကင္းပါးေသာ စာေရးဆရာ ျမသန္းတင့္က တျခားတစ္ေယာက္ကို ေပးတာနဲ႔တူတယ္ဟု ဝင္ေျပာ၍ သံုးေယာက္သားရယ္ၾကရသည္။
ကြၽန္ေတာ္အံ့ၾသေနမိ၏။
ဟိုႏွစ္အတန္ၾကာကကိစၥ၊ သတိရမွတ္မိကာ အခ်ိန္ကိုက္သံုးတတ္သူႀကီး။ စာေပေလာကမွာပင္ ကိုဝင္းဦးအဖို႔ ကြၽန္ေတာ့္ထက္ပိုခင္သူေတြ ဒုႏွင့္ေဒး။ ဂီတ၊ ရုပ္ရွင္နယ္ပယ္တို႔တြင္လည္း ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ လူစံုအလႊာစံုႏွင့္ သူဆက္ဆံလုပ္ကိုင္ေနရသည္။ ကြၽန္ေတာ္ကား ေရးဖက္သာမန္စာေရးဆရာမို႔ ဘာအက်ိဳးမွ ေမွ်ာ္ကိုးစရာမရွိပါ။ လူတစ္ေယာက္အား ဘယ္ေလာက္အေလးထားသည္ကို ျပသလိုက္ရာလည္းက်၏။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း စာေရးဆရာဝင္းဦးသည္ စႏၵလိုမဂၢဇင္းႀကီးကို ေအာင္ျမင္စြာ ဦးစီးထုတ္ႏိုင္လာသည္၊ အဆိုေတာ္ ဝင္းဦးသည္ ဂီတလုပ္ငန္းႀကီးကို ႀကီးၾကပ္ႏိုင္သည္၊ မင္းသား ဝင္းဦးသည္ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ညႊန္းေရး ဒါရိုက္တာလုပ္ ကမၸဏီေထာင္ စသျဖင့္ လူစံုႏွင့္ဆက္ဆံ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ျခင္း ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ေအာင္ျမင္ေသာ လုပ္ငန္းရွင္ (Business man) ျဖစ္ေနသည္ကိုၾကည့္ပါ။
ဝင္းဦး၏ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး စြမ္းပကားႏွင့္ အဝန္းအတာ။
စႏၵမဂၢဇင္းတြင္ ကေလာင္ခြဲမ်ားႏွင့္လည္း စာအမ်ားအျပား လစဥ္ေရးေနေသ စာေရးဆရာ ျမသန္းတင့္ႏွင့္အတူ– ေမာင္ေနဝင္း၊ နတ္ႏြယ္၊ မင္းေက်ာ္္တို႔ႏွင့္ပါ ဝင္းဦးတြဲလာသည္။ ထိုစာေရးဆရာ ေလးေယာက္အျပင္ ဦးဝင္းတင္ (ဟံသာဝတီ) ကိုပါေခၚကာ ငပလီသို႔ အပန္းေျပခရီး ထြက္ေၾကာင္းသိရ၏။ မင္းသားဝင္းဦး၏ ပရိသတ္ေဒသခံမ်ား တည္ခင္းေသာ ညစာစားပြဲသို႔ေရာက္သြားၾက၏။ သူတို႔ခ်က္အရက္ႏွင့္ ဧည့္ခံရာ ဝင္းဦးရယ္ ေနာက္တစ္ေယာ္ကရယ္သာေသာက္ေၾကာင္း စာေပေလာကတြင္ သတင္းျပန္႔သြားသည္။
အေျခအေနေပးလာလွ်င္ ကိုဝင္းဦးတစ္ေယာက္ သတင္းစာေတာင္ထုတ္ေလမလားဟု ကြၽန္ေတာ္ေတြးမိ၏။
ကြၽန္ေတာ္လည္း ကိုယ့္အလုပ္ႏွင့္ကိုယ္ ခ်ာလပတ္လည္ေန၍ စႏၵသို႔စာမူထပ္မေပးျဖစ္ မဂၢဇင္းလည္း သြားမယူျဖစ္ စာအုပ္အငွါးဆိုင္သို႔လလည္း မသြားျဖစ္ႏွင့္မို႔ အလွမ္းေဝးကင္းကြာေနခဲ့သည္မွာ ၾကာေလၿပီ။
(၆)
လူခ်စ္လူခင္မ်ားသူ ကိုဝင္းဦးသည္ သတင္းစာတိုက္မ်ားႏွင့္လည္း ရင္းႏွီး၏။
တႀကိမ္မေတာ့ စႏၵရားဆရာတစ္ေယာက္ လင္မယားရန္ျဖစ္ၿပီး ဖဲသြားရိုက္သည္။ မယားသတင္းေပး၍ ရဲကဝင္ဖမ္း ဂတ္တဲေရာက္ၿပီ၊ ဝိုင္းႀကီးမို႔ဟိုးေလးတေက်ာ္ႏွင့္ သတင္းေထာက္မ်ား ဓတ္ပံုရိုက္ၾကသည္။ စႏၵရားဆရာက အစိုးရအမႈထမ္းမို႔ သတင္းစာထဲပါလာလွ်င္ ဖိုစဥ္ကဥပေဒေၾကာင့္ အလုပ္ျပဳတ္မည္မုခ်။ ထိုသတင္းၾကားရ၍ ကိုဝင္းဦးသည္ ညတြင္းခ်င္း သတင္းစာတိုက္မ်ားသို႔ သြာေရာက္ရွင္းျပ ေတာင္းပန္၍သာ သတင္းစာထဲလည္းမပါ၊ အလုပ္လည္းမျပဳတ္လိုက္။
ေနာက္တစ္ခုက ဝင္းဦးသီခ်င္းဆိုေနေသာ သတင္းစာထဲကဓာတ္ပံုပါ။
ထိုႏွစ္က အာရွလူငယ္ ေဘာလံုးၿပိဳင္ပြဲတြင္ ျမန္မာအသင္း ဒိုင္းရသည္။ မၾကာခဏ ရေနက်မို႔မဆန္းပါ။ ထူးျခားပံုက ေရွ႕တန္းတိုက္စစ္မွဴး John Tint ေခၚ ခင္ေမာင္တင့္ (ရန္ကုန္တကၠသိုလ္) ဂိုးအမ်ားဆံုးသြင္းသူဆု ဂိုးသမား ေမာင္ေမာင္ညြန္႕(အေကာက္ခြန္)က ၿပိဳင္တေလွ်ာက္ တစ္ဂိုးမွအဝင္မခံရသူ(Clean Sheet)ဆုတို႔ ရရွိၾကျခင္းပါ။ က်န္းမာေရး႒ာန ဝန္ႀကီးကညစာတည္ခင္း ဂုဏ္ျပဳပြဲသတင္းမွ ဓာတ္ပံုကိစၥ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အားကစားကေလာင္မ်ား ဘဝင္မက်ၾက။
ေမးသင့္ မေမးသင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ခ်ိန္ဆ၊ မဝံ့မရဲႏွင့္ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေမးျဖစ္သြားၿပီ။
သူက ေအးဗ်ာ၊ ကြၽန္ေတာ္လည္း ဝင္းဦးမဟုတ္ရင္ ခင္ဗ်ားတို႔လိုခံစားရမွာပဲ၊ သီခ်င္းလာဆိုေပးပါလို႔ ဆိုတာနဲ႔သြားဆိုတယ္၊ ပိုက္ဆံေပးၿပီးငွါးတာမဟုတ္ဘူး၊ ေဘာလံုးအသင္း ဂုဏ္ျပဳပြဲဆိုေတာ့ ဝင္ဂုဏ္ျပဳတာေလ My contribution ေပါ့။ ဒီအေျခအေနမွာ ဒီဓာတ္ပံုေၾကာင့္ ဝင္းဦးက တိုးၿပီးေက်ာ္ၾကားလာမွာလား၊ သတင္းစာ ေတြအေၾကာင္းေတာ့ ကိုေအာင္မြန္က ပိုသိႏိုင္ပါတယ္ဟု ခပ္ေအးေအးေျဖဖူး၏။
ေမးျဖစ္လိုက္သည့္အတြက္ ကြၽန္ေတာ္ေက်နပ္၍ ယခုထည့္ေရးလိုက္ပါၿပီ။
ဆရာတင့္တယ္ ကြယ္လြန္သြားေတာ့ စႏၵမဂၢဇင္းလည္း လိုက္ပါသြားမည္ေလာ။ ရုပ္ရွင္၊ ဂီတ ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ အလုပ္မ်ားေနသူႀကီး စာေရးဆရာ ဝင္းဦးက ျဖစ္ေအာင္ဆက္ထုတ္၍ ဝမ္းသာေက်းဇူးတင္ရ၏။
၁၉၈၈ ခု၊ အေစာပိုင္မွာ ကိုဝင္းဦး ေဆးရံုတက္ေနၾကာင္း သတင္းမ်ားထြက္လာသည္။ ေနာက္ေတာ့ သူ႕အစ္မရွိရာ လန္ဒန္သို႔ထြက္ခြါသြားၿပီး Cromwell Private တြင္ ခြဲစိတ္ၿပီး သက္သာေၾကာင္း၊ သူ႕ပရိသတ္က ဧည့္ခံလို႔ လည္ပတ္ေနေၾကာင္း ၾကားရျပန္သည္။ တင့္တယ္တို႔ ၾကည္ေအးတို႔ လုပ္ကိုင္ခဲ့သည့္ BBC ျမန္မာပိုင္း၌ သူ႕ႏွမဝမ္းကြဲလည္း လုပ္ေနသည္။ အဂၤလိပ္မေလးမ်ားႏႊယ္သည့္ ဝတၳဳေတြ ဖတ္ရေတာ့မည္ဟု စိတ္ကူးေမွ်ာ္လင့္ထား၏။
သူျပန္လာၿပီ။
စာေရးျဖစ္ပံုမရ၊ က်န္းမာေရး ထင္သေလာက္မေကာင္း၍ လန္ဒန္သို႔ထပ္သြားရဦးမည္တဲ့။ ဟိုကဒီက ၾကားရျခင္းပါ။ တိုင္းျပည္အေျခအေနက ရႈပ္ေထြးဆူပူအံုၾကြေနၿပီး ကြၽန္ေတာ္လည္း ရန္ကုန္တြင္ေနမျဖစ္၍ ေတာ၌သြားေရွာင္ေနရခ်ိန္ ဒီဇင္ဘာလ (၁၄) ရက္ေန႔က ကိုဝင္းဦးကြယ္လြန္သြားေၾကာင္း သတင္းစာဖတ္ရ၏။
စႏၵာမဂၢဇင္းက ရပ္မသြား။
ကိုျမသန္းတင့္က အယ္ဒီတာခ်ဳပ္အျဖစ္ တာဝန္ယူကာ ဆက္ထုတ္သည္။ ရန္ကုန္ျပန္လာၿပီးေနာက္ အျမည္း ဆိုသည့္ဝတၳဳတိုေလး ေရးေပးလိုက္၏။ ပထမ ဝတၳဳပါလာၿပီး (၉)ႏွစ္တိတိအၾကာ ၁၉၈၉ ခု၊ ဇူလိုင္လ စႏၵာမဂၢဇင္း၌ ပါလာသည္။ ကိုဝင္းဦး မသိေတာ့ေသာ္လည္း သူ႕ဂူေပၚ ႏွင္းဆီပန္းတစ္ပြင့္ တင္ေပးထားသလို ကြၽန္ေတာ္စိတ္ကူးခံစားရပါသည္။
(၇)
ကိုဝင္းဦးကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ ေျပာသံဆိုသံ ထင္ေၾကးေပသံမ်ား ခပ္မ်ားမ်ားထြက္လာ၏။
လူသိမ်ားေက်ာ္ၾကားသူမို႔လည္း ေျပာခ်င္နားေထာင္ခ်င္ၾကမည္။ ကြၽန္ေတာ္ကမူ လူတစ္ေယာက္၏ ကိုယ္ပိုင္ဘဝ (Private Life) ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ (Personal Affairs) ကို အထူးသျဖင့္ သူ၏ေနာက္ကြယ္၌ မေျပာသင့္ဟု ယံုၾကည္သူပါ။ ထို႔ျပင္စာေရးသူခ်င္း ခုခံရွင္းလင္း ေခ်ပႏိုင္ျခင္းမရွိသူ အေၾကာင္းမေရးသင့္ ဟူေသာကေလာင္ က်င့္ဝတ္ကိုလည္း ေလးစားစြက်င့္သံုးခ်င္ပါ၏။
၁၉၉၂ ခု၊ ေမလတြင္ ကြၽန္ေတာ္ျမန္မာျပည္မွ ထြက္ခဲ့သည္။
သခ်ၤ ိဳင္းေတြဖ်က္ ဂူေတြေျပာင္းလုပ္၍ RIP မဟုတ္ျပန္၊ ကြၽန္ေတာ့္ႏွင္းဆီပြင့္ေလး ကိုဝင္းဦးႏွင့္ ပါသြားေလစ၊ မိုင္ေထာင္ေပါင္း ေဝးသည့္အရပ္က လွမ္းၾကည့္လို႔မရႏိုင္ပါ။ သူကြယ္လြန္သြားၿပီးေနာက္ ႏွစ္(၃ဝ) ေလာက္ၾကေတာ့မွ ေရးျဖစ္၏။ မရွိၾကေတာ့၊ အားလံုးလိုလိုမရွိေတာ့၊ စႏၵမဂၢဇင္းပင္လွ်င္ မရွိေတာ့။ သို႔ေသာ္လည္း—၊
အံ့ၾသဖြယ္ရာ ဓာတ္ပံုတစ္ပံု သြားေတြ႕သည္။
ဟုိတုန္းက သတင္းခပ္ သဲ့သဲ့သာၾကားခဲ့ေသာ သူ႕ဖခင္အပါအဝင္ ဦးေဖေမာင္တင္၊ ေဇာ္ဂ်ီ၊ မင္းသုဝဏ္၊ ဟံသာဝတီ ဦးဘရင္ စသည့္ပညာရွင္ႀကီးမ်ားအား ကန္ေတာ့အၿပီးရိုက္ထားေသာဓာတ္ပံုပါ။ ထိုေလာက္စံုလင္ စုစည္းေနပံု အမွန္တကယ္ မျမင္ရလွ်င္ ယံုနိုင္ခ်စ္စရာမရွိ။
ေန႔ျမင္ညာေပ်ာက္ ဖ်က္လြယ္ေပ်ာက္လြယ္ ျမန္မာျပည္တြင္ စာေရးဆရာ ဝင္းဦး၏ မဟာေအာင္ျမင္မႈ ထိုဓာတ္ပံုသည္ ကမၻတည္သေရြ႕ အဓြန္႔ရွည္ပါေစေသာဝ္ဟု ေတြးမိေၾကာင္းပါ။
၂ဝ၁၈ ခု၊ ေဖေဖၚဝါရီလ (၈) ရက္ေန႔။