ဖိုးသံ(လူထု) – အေမ့ေခၚသံေရးတဲ့ ကိုဝင္းေဖေခၚ ကိုစြမ္းရည္
ကၽြန္ေတာ္႔တိုု႔ ေက်ာင္းသားဘဝတုန္းက- တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘဝမွာ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ဆိုသူေတြကို အင္မတန္ေလးစားအထင္ႀကီးၾကပါတယ္။ လက္နက္ခ် သစၥာေဖာက္သြားသူမွအပ ေပါ့။ ေနာက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔သတင္းစာတိုက္ဆိုတာကလည္း ေက်ာင္းသားအေရးမွာ တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူေတြ အလြန္အဝင္အထြက္မ်ားတဲ့ ေနရာမဟုတ္လား။ သူတို႔ စာအုပ္လာဝယ္ရင္လည္း ဝယ္လို႔မို႔၊ အယ္ဒီတာခန္းထဲကို ဝင္လာရင္လည္းဝင္လာလို႔မို႔ အေျခအေန၊ အရိပ္အကဲလိုက္လို႔ သူတို႔ကိုၾကည့္ရ၊ စကားေျပာခြင့္ရွာရ လုပ္တတ္ပါတယ္။
အဲဒီလိုပုဂၢိဳလ္ေတြထဲမွာမွ ကဗ်ာေရးလုိ႔နာမည္ရတဲ့ ကိုဝင္းေဖ- ျဖတ္ၿပီးေျပာပါရေစ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အိမ္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ အေဖအေမကအစ ကိုဝင္းေဖလို႔ပဲသူ႔ကိုေခၚၾကပါတယ္။ ေမာင္ဝင္းေဖ၊ ကိုဝင္းေဖ စသျဖင့္ပါ။ ေမာင္စြမ္းရည္လို႔ မေခၚခဲ့ၾကပါဘူး။ ပန္းခ်ီ/ ကာတြန္းဆရာ ကိုဝင္းေဖနဲ႔ လူခ်င္းမွားမွာစိုးတဲ့အခါမွာသာ “ကိုုစြမ္းရည္ ဝင္းေဖ” ဆိုတာမ်ိဳး ညႊန္းတတ္ၾကပါတယ္။ ကိုဝင္းေဖကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က သူ႔ကဗ်ာေတြကိုႀကိဳက္ႏွစ္သက္ၿပီး ကဗ်ာဆရာ တေယာက္အေနနဲ႔အရင္ သတိထားမိတာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္မွာမွ သူဟာ မတကသ တြဲဘက္အတြင္းေရးမွဴး လုပ္ဖူးတယ္ ဆိုတာသိရေတာ့ သိပ္ဝမ္းသာ ေက်နပ္သြားမိတာလည္း မွတ္မိေနပါတယ္။
လူထုအသိုင္းအဝိုင္းကို ကိုဝင္းေဖေရာက္လာတာဟာ ကိုသာႏိုး၊ ကိုစိန္ျမင့္၊ ကိုေစာလြင္တို႔နဲ႔စာရင္ နည္းနည္း ေနာက္က်ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တကၠသိုလ္မ်ိဳးဆက္သေဘာေျပာရရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ တဆက္မက ေစာပါတယ္။ သူလူထုကို ေရာက္လာတာက သူ႔ကဗ်ာေတြအျပင္ သူ႔ရဲ႕ စာေပေဝဖန္ေရးေဆာင္းပါးေတြနဲ႔ပါ လူထုဝိုင္းသား ျဖစ္လာ တာပါ။
ေနာက္သတိရမိတာတခုက ကၽြန္ေတာ္တကၠသိုလ္ကအထုတ္ခံရၿပီးေနာက္ သတင္းစာလုပ္ငန္းထဲမွာဝင္ပညာသင္ ေနတုန္းမွာ ဗီယက္နမ္အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဟိုခ်ီမင္းေထာင္ထဲကေရးခဲ့တဲ့ ကဗ်ာေတြကိုစုထုတ္ထားတဲ့အဂၤလိပ္ လိုကဗ်ာစာအုပ္ေလးတအုပ္ရခဲ့ပါတယ္။ ဟိုခ်ီမင္းကိုၾကည္ညိဳရင္းစြဲကလည္းရွိ၊ စာအုပ္ေလးနဲ႔ ကဗ်ာေတြကိုလည္းႏွစ္ သက္မိတာနဲ႔ ဗမာလိုဘာသာျပန္ၿပီး ဗမာျပည္က စာဖတ္ပရိသတ္လက္ ပို႔ရရင္ေကာင္းမွာပဲလို႔ အေမနဲ႔ေျပာျဖစ္ၾက ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔သားအမိႏွစ္ေယာက္က ကိုဝင္းေဖကိုဘာသာျပန္ဖို႔တိုက္တြန္းမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ သူ ဘာသာျပန္တဲ့ “အက်ဥ္းေထာင္ ထဲကပုေလြသံ”စာအုပ္ေလးေပၚလာပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ သူနဲ႔နီးနီးကပ္ကပ္ေနခဲ့ရတာက သူ လူထုတိုက္ကို အဝင္အထြက္မ်ားတဲ့၊ သူနဲ႔ကၽြန္ေတာ္ ႏွစ္ေယာက္စလံုး တကၠသိုလ္မွာ ညသင္တန္းျပန္တက္ေနၾကတဲ့ကာလေတြပါ။ ၂ႏွစ္ေလာက္ဆိုေတာ့မၾကာလွဘူးဆိုရမွာပါ။ ဒါေပမဲ့သူနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ကအသက္လည္းကြာ၊ ဝါလည္းကြာတာမို႔ သူငယ္ခ်င္းေပါင္း-ေပါင္းလို႔မျဖစ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ကသူ႔ကို ေလးစားရင္းလည္းရွိတာမို႔ အကိုတေယာက္လို သေဘာထားဆက္ဆံခဲ့ပါတယ္။
ကိုဝင္းေဖရဲ႕အေမ႔ေခၚသံ ကဗ်ာစာအုပ္ကေလး ကၽြန္ေတာ့္လက္ထဲကို ေရာက္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ေဆြသားရင္းခ်ာတေယာက္နဲ႔ အင္တာနက္ေပၚမွာ အဲဒီစာအုပ္ကေလး အေၾကာင္းေျပာျဖစ္ၾကပါတယ္။ သူကအဲဒီစာအုပ္ကေလးကို သူ႔ခုတင္ေဘးမွာအၿမဲထားတယ္လို႔ေျပာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က “ဟာ-ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ အတူတူပါပဲလား”လို႔ ပါးစပ္က ထြက္သြား မိပါတယ္။ ကဗ်ာေရး၊ စာေရးသူေတြရဲ႕ဘဝမွာ “သူ႔လိုေရးတတ္ခ်င္ လိုက္တာ”ဆိုတဲ့ဆႏၵျဖစ္ေပၚေစတဲ့ စာေတြ၊ ကဗ်ာေတြနဲ႔ တခါ-တခါမွာ တိုးမိတတ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္အသက္ငယ္ရြယ္စဥ္၊ ကေလာင္ေသြးစအရြယ္မ်ိဳးမွာ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပကဗ်ာေတြ၊ စာေတြကိုဖတ္ရင္းအဲဒီလို စိတ္ကူးေပါက္တတ္ပါတယ္။ စမ္းၾကည့္၊ ႀကိဳးစားၾကည့္တာ ေတြလည္း လုပ္တတ္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကိုဝင္းေဖရဲ႕အေမ့ေခၚသံကို ဖတ္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ့္အသက္ ၄ဝေက်ာ္ ငါးဆယ္နားကပ္ ေနပါၿပီ။ ကဗ်ာ ႐ူးစာ႐ူးအ႐ြယ္ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ကဗ်ာေတြ၊ စာေတြလည္း အေတာ္အတန္ ေရးခဲ့ၿပီး ေနပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ရဲ႕ဒီကဗ်ာကိုဖတ္ၿပီးတာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕မိဘအေပၚဆပ္လို႔မေျပေသးတဲ့ အေႂကြးေတြကို စဥ္းစားမိၿပီး ငါလည္းသူ႔လိုေရး တတ္ခ်င္လိုက္တာလို႔ ေခါင္းထဲမွာ တန္းေပၚခဲ့မိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ စမ္းေရးၾကည့္တာ ေတာ့မလုပ္ခဲ့ပါဘူး။ ကိုယ့္မွာအဲဒီ အစြမ္းမရွိမွန္းသိလို႔ပါ။ မုဒိတာပဲပြားလိုက္ရပါတယ္။
ကိုဝင္းေဖကို တကၠသိုလ္နယ္ေျမမွာ ပထမဆံုးေတြ႕တာက ၁၉၆၁ခုႏွစ္ တကသေ႐ြးေကာက္ပြဲ မဲေတြေရတဲ့ညကလို႔ မွတ္မိေနပါတယ္။ အဲဒီေခတ္တုန္းက မတကသမွာ၊ ေက်ာင္းသားညီညြတ္ေရးတပ္ဦး အမႈေဆာင္မွာ တာဝန္ယူဖူးသူ ေတြဟာ သူတို ႔မႏၱေလးမွာရွိေနရင္ တႏွစ္တခါက်င္းပေလ့ရွိတဲ့ တကသေရြးေကာက္ပြဲ၊ တပ္ဦးေကာင္စီအစည္းအေဝးတို႔ ကိုေရာက္လာေလ့႐ွိၾကပါတယ္။ လာအားေပးၾကတဲ့သေဘာပါ။ ဒီလိုအခါမွာ သူတို႔မ်က္ႏွာေတြမွာလည္း ၾကည္ႏူး၊ ေပ်ာ္ ျမဴးေနၾကတာကို အထင္းသားျမင္ေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕မ်ားဆိုရင္ ေရြးေကာက္ပြဲ မဲေရတြက္ေနတဲ့ ရာဇတ္ခန္းမ ေဆာင္ႀကီးရဲ႕ေရွ႕မွာ တျခားေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔အတူ ဝင္ကတာေတာင္ လုပ္တတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီမတကသ ေရြးေကာက္ပြဲဟာ အခုအထိက်င္းပခဲ့ဖူးတဲ့ တကသေရြးေကာက္ပြဲသမိုင္းမွာ ေနာက္ဆံုးက်င္းပတဲ့ေရြးေကာက္ပြဲျဖစ္ ပါတယ္။
ေနာက္တႀကိမ္ သူနဲ႔တကၠသိုလ္မွာ ျပန္ဆံုၾကတာကေတာ့ သူ တကၠသိုလ္ကလြင့္သြားၿပီး ေက်ာင္းဆရာ၊ ကဗ်ာ/စာ ေရးဆရာဘဝနဲ႔ က်င္လည္ေနရာကေန တကၠသိုလ္မွာညေက်ာင္းျပန္တက္ခ်ိန္၊ ကၽြန္ေတာ္ကလည္းေက်ာင္းထုတ္ခံရၿပီး ေနာက္တကၠသိုလ္ျပန္တက္ခြင့္ရတဲ့ အခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ အတန္းမတူပါဘူး၊ သူကတတန္းႀကီးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ညေက်ာင္း တက္သူက မမ်ားလွ၊ တက္ၾကတဲ့ေနရာကလည္း တေနရာထဲလိုလိုမို႔ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ မၾကာခဏဝင္တိုးမိတတ္ ၾကပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က်ေတာ့ သူ႔ရဲ႕“စိၾတ”ကဗ်ာမ်ားစာအုပ္ေရာ၊ “အနီႏွင့္အျပာ”ကဗ်ာမ်ား စာအုပ္ေရာ ထြက္ၿပီး ေနပါၿပီ။ သူက နာမည္ႀကီး ကေလာင္႐ွင္တေယာက္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဗီယက္နမ္စစ္ပြဲအရွိန္ေကာင္းေနခ်ိန္မို႔ လူထု သတင္းစာမွာလည္း သူတို႔ကဗ်ာေတြေဝေဝဆာဆာ ေဖာ္ျပေနတဲ့အခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေဖးဗရိတ္ ကဗ်ာဆရာ ေတြထဲမွာ သူပါဝင္ေနပါၿပီ။
အဲဒီေနာက္ေတာ ့ကၽြန္ေတာ္ေထာင္ထဲေရာက္သြားတာနဲ႔ သူနဲ႔ေဝးသြားပါတယ္။ ေထာင္ထဲေရာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို ကဗ်ာပိုးက စထိုးေတာ့တာပါပဲ။ အိမ္ကေန ကဗ်ာစာအုပ္ေတြ မွာလို႔ရသမွ် မွာဖတ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး အဂၤလိပ္ကဗ်ာေတြ ကိုလည္းအေတာ္မ်ားမ်ား ဖတ္မိပါတယ္။ ကဗ်ာသံုးသပ္ခ်က္ေတြလည္းဖတ္ရင္းကေန စာအုပ္တအုပ္မွာ တေခတ္တုန္းက အဂၤလိပ္လူငယ္ေတြဟာ ကဗ်ာဆိုရင္ ႐ိုမန္းတစ္ေခတ္(၁၈ရာစုအဆံုးပိုင္းကေန ၁၉ရာစုအစပိုင္းအထိ) က ႐ွယ္လီ၊ ကိစ္နဲ႔ ဘိုင္႐ြန္ကလြဲရင္ တျခားကဗ်ာေတြကို ကဗ်ာလို႔ထင္တာမဟုတ္ဘူး လို႔ေရးထားတာေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ေထာင္ကထြက္လာေတာ့ သူကရန္ကုန္မွာ က်က္စားေနပါၿပီ။ လူခ်င္းတခါ၊ ႏွစ္ခါပဲေတြ႔ပါေတာ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္က အခုအထိ သူေရးတဲ့စာေတြ၊ ကဗ်ာေတြကို ရွွာေဖြၿပီး တခုတ္တရ၊ ဖတ္ဆဲမွတ္ဆဲပါ။
ကိုဝင္းေဖ အသက္ရွည္ပါေစဦး၊ ေရးႏိုင္ပါေစဦး။
၂ဝ၁၇ခု၊ ဇန္နဝါရီ ၇ရက္။