ေခတ္ျပိဳင္အေတြ႔အၾကဳံ ေမာင္ေမာင္စိုုး

ေမာင္ေမာင္စုိး ● လြမ္းရစ္ေဝေသာ ေန႔မ်ား ညမ်ား ဘဝေပါင္းမ်ားစြာ – အပိုင္း (၂၉)

 ေမာင္ေမာင္စုိး ● လြမ္းရစ္ေဝေသာ ေန႔မ်ား ညမ်ား ဘဝေပါင္းမ်ားစြာ – အပိုင္း (၂၉)
(မုိးမခ) ေအာက္တုိဘာ ၆၊ ၂၀၁၆

● အလုပ္သမားသပိတ္ေနာက္ဆက္တြဲ
အလုပ္သမားသပိတ္အား တပ္ကျဖိဳ ခြဲသည့္အခ်ိန္တြင္ ထုံးစံအတိုင္း လူမ်ဳိးေရးေသြးခြဲမႈမ်ား ၾကားရေသးသည္။ အလုပ္သမား သပိတ္မ်ားကိုပစ္ခတ္ျဖိဳခြဲသည့္တပ္မွာ ခ်င္းတပ္မ်ားျဖစ္သည္ဟု ေကာလာဟာလ လႊင့္သံၾကားရသည္။ ထိုစဥ္ကတပ္တြင္ ခလရ/ခမရမ်ားအျပင္ ခ်င္း/ကခ်င္/ရွမ္း/ ကယား သနက (သနက= ေသနတ္ကိုင္တပ္ရင္း) မ်ားရွိေသးသည္။ ကရင္ သန ကမ်ားကေတာ့ ၁၉၄၉ ခုႏွစ္က ကရင္သူပုန္ထၿပီးေနာက္ မရွိေတာ့။ ထိုသနကမ်ားကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီး အလုပ္သမား အေရး အခင္းအား လူမ်ဳိးေရး ေသြးထိုးမႈ ျဖင့္ဖံုးကြယ္ရန္ ၾကိဳးစားခ့ဲေသးသည္။

ထုိ႔အတူ အလုပ္သမားအေရးအခင္းကို ဦးေဆာင္ၾကိဳးကိုင္သူ ဗကပအမာခံမ်ားအျဖစ္ ဂံုနီစက္႐ုံမွ အလုပ္သမား ၂ ဦး ဓါတ္ ပုံကို သတင္းစာတြင္ေဖၚျပ၍ ဝရမ္းေျပးအျဖစ္ ေၾကျငာသည္။ ကိုေက်ာ္သက္ႏွင့္ ကိုၾကည္ေငြတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ ကို ေက်ာ္သက္ကေတာ့ ေနာက္ပိုင္းျပန္ဖမ္းမိသြားပုံရသည္။ သတင္းေကာင္းစြာ မၾကားေတာ့ေပ။ အစိုးရသတင္းစာထဲတြင္ ဝရမ္းေျပးအျဖစ္ေၾကညာခံထားရေသာ ကိုၾကည္ေငြႏွင့္ မိမိတုိ႔ေနာက္ပိုင္းတြင္ အေတာ္ေရစက္ဆံုၾကရမည္ကို ထိုစဥ္က ႀကိဳ တင္၍ မိမိမသိခ့ဲပါ။

● လဘက္ရည္ပုဂံထဲကမုန္တိုင္း
ေက်ာင္းေတြျပန္ဖြင့္ေတာ့ ထုံးစံအတိုင္း ဦးခ်စ္ဆိုင္တြင္ဆံုၾကသည္။ ထုိ႔ျပင္ လက္ဝဲစာေပမ်ားလည္း ပိုဖတ္ျဖစ္သည္။ ဗီ ယက္နမ္၊ ကေမာၻဒီယား၊ လာအိုႏိုင္ငံတုိ႔မွ အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရးစစ္ပြဲမ်ား၏ ေအာင္ပြဲမ်ား စစ္႐ႈံး၍ မရႈ မလွဆုတ္ခြါေနရ သည့္ အေမရိကန္၏သတင္းမ်ားက မိမိတုိ႔အား ခြန္အားမ်ားေပးသည္။ ၇၄ ဇြန္ ၆ ရက္ကၾကံဳခ့ဲရသည့္နာက်ည္းမႈက မိမိတုိ႔ စိတ္ဓါတ္ကို ခိုင္မာေစသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဦးခ်စ္ဆိုင္၏ လဘက္ရည္ပုဂံထဲတြင္ မုန္တိုင္းမ်ား ပို၍ထန္လာေတာ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ ယခင္ကထက္ ပို၍လက္ေတြ႕ဆန္လာသည္က မိမိတုိ႔သည္ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈတခု၊ ေက်ာင္းသားသပိတ္ တိုက္ပြဲတခုကို ေဖၚေဆာင္ရနိၾကံစည္ေနၾကျပီျဖစ္သည္။ သုိ႔အတြက္လည္း ဆက္စပ္ပတ္သက္၍ ရမည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို လိုက္လံဆက္စပ္မႈ ျပဳလုပ္ေနျပီျဖစ္သည္။

● ေျမာက္ကိုရီးယားသံအရာရွိ
ၿမိဳ႕ေပၚရွိ လက္ဝဲအႏြယ္မ်ား စာေရးဆရာမ်ားႏွင့္ဆက္စပ္မိသည္နွင့္နည္းတူ တက္ႂကြေသာေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္လည္း ဆက္စပ္မိလာသည္။ ထိုသုိ႔ဆက္စပ္မိေသာ စိတ္ပညာမွ ကရင္ေက်ာင္းသား ၂ ဦးျဖစ္သည့္ စလွေမာင္ေခၚ ေစာလွဦး (ကြယ္လြန္) ႏွင့္ စလွေငြ (ယခင္ KNU တြဲဖက္အတြင္းေရးမွဴး ယခု သတင္းမၾကားရ) တုိ႔မွတဆင့္ ကိုျမင့္ေဆြဆိုသည့္ ကရင္ အမ်ဳိးသားတစ္ဦးႏွင့္ ဆက္စပ္မိသည္။ ကိုျမင့္ေဆြ၏ စီစဥ္ဆက္သြယ္ေပးမႈႏွင့္ တစ္ညတြင္ ေျမာက္ကိုရီးယားသံအရာရွိတဦးအိမ္သုိ႔ ေရာက္ရိွသြားေတာ့သည္။

မိမိတုိ႔သြားေရာက္သည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ မိမိတုိ႔ေရးသားထုတ္ေဝၾကမည့္ စာေစာင္စာတမ္းမ်ားအတြက္ စာကူးစက္အကူ အညီရယူနိုင္ရန္ အတြက္ျဖစ္သည္။ ပထမဆံုးေတြ႕သည္ျဖစ္၍ မိမိတုိ႔ေျပာသည္ကို စိတ္ဝင္တစားနားေထာင္ေသာ္လည္း မယုံၾကည္ရဲေသးဟန္တူသည္။ တိတိက်က် အေျဖမေပးခ့ဲေပ။ သုိ႔ႏွင့္ ေနာက္တႀကိမ္ထပ္ေတြ႕ရန္ စီစဥ္ၿပီး သူေပးေသာ ကင္အီဆြန္း၏ ဂ်ဴေခ် အေတြးေခၚဆိုသည့္ စာအုပ္ငယ္မ်ားယူ၍ ျပန္လာခ့ဲေတာ့သည္။

သုိ႔ေသာ္ ေနာက္တၾကိမ္ မသြားျဖစ္ေတာ့ေပ။ အေၾကာင္းကေတာ့ေထာက္လွမ္းေရး တေစၧေျခာက္၍ ျဖစ္သည္။ မိမိတုိ႔ကို ေျမာက္ကိုရီးယားသံအရာရွိႏွင့္ ဆက္စပ္ေပးေသာသူမွာ ေထာက္လွမ္းေရးသတင္းေပးဟု ဆိုလာခ့ဲသူရွိ၍ျဖစ္သည္။ တ ကယ္ေတာ့ ထိုသတင္းမွန္မမွန္ အတည္ျပဳရန္ မိမိတုိ႔တြင္ ဘာအခ်က္အလက္မွမရွိေပ။ သုိ႔ေပမဲ့ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြင္း ေထာက္လွမ္းေရးမ်ား သတင္းေပးမ်ားဝင္ေရာက္ေနသည္ဆိုေန၍ စိုးရိမ္စိတ္မ်ားစြာျဖင့္ ထိုသူတုိ႔အားအဆက္ျဖတ္ရ ေတာ့သည္။ ဤသုိ႔အဆက္အသြယ္ျဖတ္ထားသည့္ၾကားက အမွတ္ ၉ ဟီးနိုးေပၚတြင္ ကိုျမင့္ေဆြႏွင့္ဆံုေတာ့သူက မိမိတုိ႔ ဘာေၾကာင့္ ေပၚမလာေတာ့သည္ကိုေမး၍ “ေအးဗ်ာ က်ေနာ္တုိ႔က ကဗ်ာ႐ူးစာ႐ူးဆိုေတာ့ ကဗ်ာစာအုပ္ကေလး ထုတ္ခ်င္ တာပါ။ ခုေတာ့ ေက်ာင္းစာေတြပိေနလို႔ မလုပ္ျဖစ္ေတာ့ဘူး” ဟု ေျဗာင္လိမ္လိုက္သည္။ မိမိတုိ႔မူလေျပာထားသည့္ နိုငိငံေရးစကားမ်ားႏွင့္တျခားစီျဖစ္ေန၍ သူအ့ံၾသသြားၿပီး မိမိစကားကို ယုံၾကည္ပုံမရေသာ္လည္း မည္သုိ႔မွစကားဆက္မဆိုေတာ့ေပ။

တကယ္ေတာ့ မိမိတုိ႔ထင္သည့္ ေထာက္လွမ္းေရးသတင္းေပးဆိုသည္က အလြဲႀကီးလြဲခ့ဲသည္။ စလွေမာင္က ၁၉၈ဝ တြင္ CPB အေရွ႕ေျမာက္သုိ႔ ေရာက္ရွိၿပီး တိုက္ပြဲဝင္သြားသည္။ စလွေငြကေတာ့ KNU သုိ႔ေရာက္ရွိၿပီး ၂ဝ၁၂ အစိုးရႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးေဆြးေႏြးပြဲအစက KNU တြဲဖက္အတြင္းေရးမွဴးတာဝန္ယူသည္ကို ၾကားလိုက္ရသည္။ ယခုေတာ့ သူ႔သတင္းေကာင္းစြာ မၾကားရေတာ့။ မည္သုိ႔ျဖစ္ေစ မိမိတုိ႔ထင္ခ့ဲၾကသည္က အလြဲႀကီးလြဲခဲ့သည္က အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။

၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္း ABSDF ေျမာက္ပိုင္းတြင္ ေတာခိုေက်ာင္းသားအခ်င္းခ်င္း ေထာက္လွမ္းေရးသတင္းေပးဆိုၿပီး အ မ်ားအျပား သတ္ျဖတ္္မႈမ်ားျဖစ္ပြါးေသာအခါ ထိုအေၾကာင္းကို သတိရမိသည္။ ေထာက္လွမ္းေရးတေစၦေျခာက္ၿပီး သံသယ ျဖင့္ခ်ဥ္းကပ္ေသာအခါ အမွန္မျမင္နိုင္ေတာ့။ မတူေသာနိုင္ငံေရး အယူအဆရွိသူကိုပင္ ရန္သူ႔သူလ်ဳိဟူ၍ ထင္ျမင္လာကာမွား ယြင္းေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ျပန္ျပင္ရန္ခက္ခဲေသာ အမွားမ်ားက်ဴးလြန္တတ္ၾကသည္ကို ႏွလုံးသြင္းရေပေတာ့သည္။

မိမိတုိ႔အေနႏွင့္ ဤသုိ႔ လူေကာင္းမ်ားကို ေထာက္လွမ္းေရးတေစၦေျခာက္ၿပီး အထင္အျမင္လြဲမွားခ့ဲေသာ္လည္း မိမိတုိ႔ ဦး ခ်စ္လဘက္ရည္ဆိုင္ဝိုင္းတြင္ ပုံမွန္လာထိုင္ေလ့ရွိသူ ေထာက္လွမ္းေရးသတင္းေပးတစ္ေယာက္ကိုေတာ့ မိမိတုိ႔ သတိမ ထားမိခ့ဲ။ ကိုယ့္လူအျဖစ္ ဆက္ဆံခ့ဲၾကသည္။ ေနာက္ပိုင္း မိမိတုိ႔သူငယ္ခ်င္းမ်ား အဖမ္းခံရ တရား႐ုံးတင္ခံရခ်ိန္တြင္ အစိုးရ သက္ေသအျဖစ္ထြက္ဆိုမွပင္ သတင္းေပးမွန္းသိေပေတာ့သည္။ ဤသုိ႔လြဲေခ်ာ္မႈမ်ားလည္း ရွိခ့ဲသည္ဟု ဆိုရပါမည္။

● ၁၉၇၄ အေျခခံဥပေဒ
အလုပ္သမားသပိတ္မ်ားျဖစ္ပြါးသည့္ ၁၉၇၄ သည္ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ အမွတ္ထင္ထင္ရွိသည့္ ႏွစ္တႏွစ္လည္းျဖစ္ခ့ဲသည္။ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္မွစ၍ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္အုပ္ခ်ဳပ္ခ့ဲေသာ ဗိုလ္ေနဝင္းသည္ ဗကပလက္ေဟာင္းမ်ားအား သေဘာတရားေရး ဆရာအျဖစ္ တင္ေျမႇာက္ကာ အညမည (အင္ညျမင္ညဟု ဖတ္ပါသည္) သေဘာတရားကို တည္ထြင္ၿပီးသကာလ ျမန္မာ့ ဆိုရွယ္လစ္ပါတီကို ၁၉၆၄ ခုႏွစ္မွစတင္ကာ ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္ေျပာင္းေတာ္လွန္ေရးဆိုသည္ကို ေႂကြးေၾကာ္ခ့ဲသည္။ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္မွစတင္ခ့ဲသည့္ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီအမည္ျဖင့္အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေနရာတြင္ အစားထိုးရန္ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ ခ်ဳပ္ပုံအေျခခံကိုေရးဆြဲၿပီး ၁၉၇၄ ခုႏွစ္တြင္ လူထုဆႏၵခံယူပြဲဆိုသည္ကိုက်င္းပၿပီး အတည္ျပဳခ့ဲသည္။ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ တပ္က အာဏာသိမ္းၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္မ်ားေရးဆြဲထားခ့ဲသည့္ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ဖြဲ့စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒကိုဖ်က္သိမ္းၿပီးေနာက္ စစ္အာရွင္စနစ္ႏွင့္ ၁၂ ႏွစ္ၾကာအုပ္ခ်ဳပ္လာရာမွ အသက္သြင္းလိုက္ေသာ တပ္က ပထမ ဆံုးေရးဆြဲသည့္ အေျခခံဥပေဒဟု ဆိုရေပမည္။

စတီရီယိုသီခ်င္းမ်ားဟုဆိုသည့္ လွ်ပ္စစ္ဂစ္တာျဖင့္ တီးခတ္ၾကသည့္ အေနာက္တိုင္းဂီတ ျမန္မာျပည္ဝင္ကာစအခ်ိန္တြင္ လမ္းသရဲသီခ်င္းဟု ေခၚေဝၚသမုတ္ၾကေသာ္လည္း လူငယ္ထုၾကား လ်င္ျမန္စြာ ပ်ံ႕ႏွံ႔လက္ခံလာၾကသည္ကို အသိမွတ္ျပဳ လိုက္သည့္သီခ်င္းတပုဒ္က ထို ၁၉၇၄ အေျခခံဥပေဒအား လူထုဆႏၵခံယူပြဲျပဳလုပ္သည့္ကာလက ေပၚထြက္လာခ့ဲသည္။ စတီရီယိုဖခင္ႀကီးဟု ကိုယ့္ကိုကိုယ္နာမည္ေပးထားေသာ ဂီတစာဆို ဦးေက်ာ့မွဴးေရးစပ္ၿပီး ေအာင္ကိုလတ္သီဆိုသည့္ ” မဲ႐ုုံကို မဲ႐ုုံကို လာၾက လာၾက မဲသြားေပးမယ္ကြာ” ဆိုသည့္သီခ်င္းသည္ ၁၉၇၄ အေျခခံဥပေဒလူထုဆႏၵခံယူပြဲကာလက အလြန္ေပါက္သည့္ သီခ်င္းတပုဒ္ျဖစ္ခ့ဲသည္။ သြားေလရာအရပ္ ၾကားေနရသည့္ သီခ်င္းတပုဒ္ျဖစ္ခ့ဲပါသည္။

ထိုမဲေပးစဥ္ကာလက မိမိကား အသက္ ၁၈ ႏွစ္မျပည့္ေသး၍ မဲမေပးလိုက္ရေပ။ မဲေပးခြင္ရပါက ကန္႔ကြက္မဲေပးမည္မွာ ေသခ်ာသေလာက္ရွိသည္။ သုိ႔ေသာ္ သိပ္ေတာ့ ထူးျခားမည္ေတာ့မထင္ပါ။ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒဆႏၵခံယူပြဲတုန္းကလည္းမိမိတုိ႔ေတြ ကန္႔ကြက္မဲေတြ တေပ်ာ္တပါးဝိုင္းေပးခ့ဲေသာ္လည္း ေထာက္ခံမဲ ၉၀ % ရသည္ဟု ဆိုခ့ဲၾကသည္။ တကယ္ေတာ့ ဆႏၵခံယူပြဲမ်ား၏ မဲရလဒ္မ်ားသည္ လြတ္လပ္မႈ ပြင့္လင္းျမင္သာရွိမႈ တရားမ်ွတမႈတုိ႔အေပၚတြင္ အထူးတည္မွီသည္ဟု ဆိုရပါမည္။

တကယ္ေတာ့ လက္ဝဲဝါဒေရပန္းစားခ်ိန္ ဆိုရွယ္လစ္ဆိုေသာစကားလုံး လူၾကိဳက္မ်ားခ်ိန္တြင္ ဗိုလ္ေနဝင္းက ျမန္မာ့ဆိုရွယ္ လစ္လမ္းစဥ္ဟူေသာ စကားလုံးျဖင့္ လူထုအားေခြၽးသိပ္လိုက္ၿပီး အာဏာသိမ္းၿပီး ၁၂ ႏွစ္အၾကာတြင္ ၁၉၇၄ အေျခခံဥပေဒ ကိုျပဌာန္းခ့ဲသည္။ သုိ႔ေသာ္ အစစ္အမွန္မဟုတ္၍ ျပႆနာကိုမေျဖရွင္းနိုင္ဘဲ တိုင္းျပည္အၾကပ္အတည္းသုိ႔ ဆိုက္ ေရာက္ ခ့ဲသည္။ တဖန္ ၁၉၈၈ ကအာဏာရယူခ့ဲေသာ စစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ အႏွစ္ ၂ဝ ၾကာ မာရွယ္ေလာျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ခ့ဲၿပီးေနာက္ လက္ရွိကာလလူႀကိဳက္မ်ားေနသည့္ ပါတီစုံဒီမိုကေရစီစနစ္ဟူေသာစကားလုံးပါသည့္ ၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ေခြၽးသိပ္ ခ့ဲျပန္သည္။ အစစ္အမွန္မျဖစ္ခ့ဲပါက အၾကပ္အတည္းသုိ႔ ျပန္လည္ဆိုက္ေရာက္နိုင္သည္ကို သတိျပဳၾကရန္လိုပါသည္။ မည္ သုိ႔ဆိုေစ ျမန္မာျပည္အား အာဏာျဖင့္ ခ်ဳပ္ကိုင္အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားလုူၾကိဳက္မ်ားသည့္ စကားလုံး ေဝါဟာရမ်ား အယူဝါဒမ်ားကို ေကာင္းစြာယူငင္အသုံးျပဳ တတ္ၾကသည္ကို သတိျပဳၾကရမည္ျဖစ္ပါသည္။

၁၉၆၂ ခုႏွစ္ အာဏာသိမ္းစဥ္ကကာလက အေျမာက္အမ်ားဖမ္းဆီးထားေသာ နိုင္ငံေရးသမားမ်ားကို ၁၉၇ဝ ေနာက္ပိုင္း ျပန္လႊတ္ေပးခ့ဲသည္။ထုိ႔ေနာက္ ထိုဖဆပလနိုင္ငံေရးသမားမ်ားအား အေျခခံ၍ ၃၃ ဦးအၾကံေပးေကာ္မတီဟူ၍ ဖြဲ႕စည္း ခ့ဲေသးေသာ္လည္း ရလဒ္ေကာင္းမထြက္ခ့ဲေပ။ တပါတီအာဏာရွင္စနစ္သြားမည့္ ဗိုလ္ေနဝင္းႏွင့္ ပါတီစုံစနစ္ က်င့္သုံးလို သည့္ ဖဆပလေခါင္းေဆာင္မ်ား ရင္ၾကားေစ့၍မရနိုင္ခ့ဲေပ။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ဦးနု၏ သန္႔ရွင္းဖဆပလမ်ားက ထိုင္းျမန္မာ နယ္စပ္သုိ႔ထြက္၍ မဆလအားလက္နက္ကိုင္ တိုက္ခိုက္ရန္ ၾကိဳးပမ္းၾကေတာ့သည္။ တည္ျမဲဖဆပလျဖစ္ေသာ ဦးဗေဆြ ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းတုိ႔ေတာ့ မပါဝင္ခ့ဲၾကေပ။

အစစ္အမွန္မဟုတ္ေသာ အတုအေယာင္မ်ားသည္ နားေထာင္ေကာင္းေသာ္လည္း ျပႆနာကိုမေျဖရွင္းနိုင္ခ့ဲေပ။ ” ဆိုရွယ္ လစ္ေခတ္ ေစ်းမဆစ္နဲ႔ ေတြ႕ရင္ဝယ္ထား ေစ်းမမ်ားဘူး” ဟူ၍ မဆလေခတ္တြင္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားရွားပါးမႈ ကုန္ေစ်းႏႈံ း ႀကီးျမင့္မႈတုိ႔ကို ေဖၚညႊန္းခ့ဲၾကသည္။ တကယ္ေတာ့ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ ဇြန္လ အလုပ္သမားသပိတ္အပါအဝင္ ထိုေခတ္ကာလ သပိတ္မ်ား အစိုးရဆန္႔က်င္ေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ားသည္ လူထု၏စားဝတ္ေနေရးၾကပ္တည္းမႈ အေျခခံေပၚမွ ေပၚထြက္လာသည္ ဟုဆိုရပါမည္။

● လူထုတိုက္ပြဲမ်ားႏွင့္ပတ္သက္သည့္ အေျခခံအျမင္
၇၄ ဇြန္လ အလုပ္သမားသပိတ္ၿပီး မိမိတုိ႔ျငင္းခုံခ့ဲရသည့္ ျပႆနာမွာ လူထုအေပၚ အျမင္ျဖစ္သည္။ အလုပ္သမားသပိတ္အၿပီးေနာက္ပိုင္းေက်ာင္းသားသပိတ္မ်ားေဖၚေဆာင္ရန္ ၾကိဳးပမ္း ၾကံရြယ္ၾကသည့္အခါ ေက်ာင္းသားထုအေပၚ အျမင္မ်ား ကြဲျပားခ့ဲၾကသည္။ အခ်ဳိ႕က ေက်ာင္းသားသပိတ္မ်ားေဖၚေဆာင္ရန္ မျဖစ္နိုင္ဟု ယူဆၾကသည္။ အေၾကာင္းမွာ ေက်ာင္းသား အမ်ားစုမွာ နိုင္ငံေရးတြင္ စိတ္မပါၾကဘဲ ပ်က္စီးေနၾကသည္ဟု ယူဆ၍ျဖစ္သည္။ သုတုိ႔ရည္ညႊန္းသည္မွာ ေခါင္းေလာင္း ေဘာင္းဘီဝတ္၍ ဆံပင္ရွည္ရွည္ထားသူမ်ား ေဆးေျခာက္႐ွဴသူမ်ား ခပ္ေပါ့ေပါ့ေနထိုင္သူမ်ား ကိုယ့္အတြက္ဘဲၾကည့္ၾကသူမ်ားျဖင့္ျပည့္ေနေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ သပိတ္တိုက္ပြဲေဖၚေဆာင္၍ မရဟု ယူဆၾကသည္။

မိမိတုိ႔ကေတာ့ ေက်ာင္းသားထုကို ဤက့ဲသုိ႔မျမင္။ ေခတ္အလိုက္ဝတ္စားဆင္ယင္မႈသည္ ျပႆနာမရွိ။ လမ္းေပ်ာက္ေန သူမ်ားကို လမ္းေဖါက္ေပးဖုိ႔လိုသည္။ တကယ့္အေရးဆိုလ်င္ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ အစဥ္အလာရွိသည့္ ေက်ာင္းသားတုိ႔၏ စိတ္ဓါတ္ႏွင့္သတၲိကို ျပမည္ဟု ယုံၾကည္သည္။ လက္ရွိ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္မ်ား၏ အေျခအေနသည္ ပုပ္အက္ေဆြးေျမ့ ေနသည္မဟုတ္။ မုန္တိုင္းမလာခင္ ျငိမ္သက္ေနျခင္းမ်ဳိးသာျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္နယ္ေျမ၏ လက္ရွိအေျခအေန သည္ ေလာင္စာအျပည့္ရွိေနသည့္အေနအထားျဖစ္သည္။ လိုအပ္သည္မွာ မီးပြါးတခ်က္က်ဖုိ႔သာျဖစ္သည္။ မီပြါးတခ်က္က် လိုက္ပါက မီးဟုန္းဟုန္းေတာက္ ေလာင္ကြၽမ္းမည္သာျဖစ္သည္ဟု မိမိတုိ႔ သုံးသပ္ခ့ဲၾကသည္။

ဤသုိ႔ ေလ့လာၾက ေဆြးေႏြးျငင္းခုံၾက စုဖြဲ႔ၾကရင္း ၁၉၇၄ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းသုိ႔ေရာက္လာခ့ဲေပေတာ့သည္။

ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္

Mg Mg Soe (ေမာင္ေမာင္စုိး)


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
My Friend Tin Moe By Maung Swan Yi - Selection of MoeMaKa Articles

Similar Posts