ၿငိမ္းခ်မ္းေအး – လိပ္ျပာ ဖင္ေပၚေနသလား ေျပာပါ

 

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး – လိပ္ျပာ ဖင္ေပၚေနသလား ေျပာပါ

(မိုးမခ) ဧၿပီ ၂၆၊ ၂၀၁၅

ဦးေႏွာက္ အရြယ္အစားက တင္ပါးထက္ ႀကီးခ်င္ ႀကီးေနႏိုင္တယ္။  ႏွလံုးသား အက်ယ္အဝန္းက ရင္ဘတ္ အတိုင္းအထြာထက္ ပိုႏိုင္တယ္။  အဝတ္မကပ္ေကာင္း မကပ္ႏိုင္ေပမဲ့ ဉာဏ္ပညာ ကပ္ေနႏိုင္တယ္။  ရင္ဘတ္ဟိုက္ေပမဲ့ အသိအျမင္ မဟိုက္ဘဲ ျဖစ္ေနႏိုင္တယ္။  စကတ္ တိုနန္႔နန္႔ေပမဲ့ ပညာေရခ်ိန္ ျမင့္မား အေျမာ္အျမင္ ရွည္လ်ားႏိုင္တယ္။

ရင္လိႈက္ဖို လိင္ေမာ္ဒယ္လ္မင္းသမီး ပညာသင္ဆုရတာ ျပႆနာ မဟုတ္ပါ။  ထဘီျမဲသူသာ ပညာထူးခၽြန္သူဆု ရရမယ္ ဆိုခ်င္လို႔ မရပါ။  အသိပညာ အမွန္ တည္ျမဲ ခိုင္မာသူ ထိုက္ထန္တဲ့ ပညာသင္ၾကားခြင့္ ရဖို႔သာ အဓိက ျဖစ္ပါတယ္။

ကမၻာေက်ာ္ ကာယ အလွ အသားေပး ေမာ္ဒယ္လ္ စင္ဒီကေရာ့ဖိုဒ္လည္း တကၠသိုလ္ ပညာတတ္ တေယာက္ပါပဲ။  “ဘရြတ္ရွီးလ္နဲ႔ တူတယ္ ဆိုျပန္တယ္..” ဆိုၿပီး ၁၉၈၀ ခုႏွစ္မ်ားမွာ သီခ်င္းေတာင္ ဗမာျပည္မွာ စပ္ဆို ဖြဲ႕ႏြဲ႕ရတဲ့ နာမည္ေက်ာ္ လိင္ညိွဳ႕အားျပင္း ေမာ္ဒယ္ မင္းသမီးလည္း ကမၻာေက်ာ္ ပရင့္စတန္ တကၠသိုလ္ထြက္ တေယာက္ပါပဲ။

ပိုက္ဆံ မရွိ မ်က္ႏွာမြဲမို႔ အသိ ဉာဏ္ပညာ ေရခ်ိန္ နိမ့္ပါးရမယ္ သတ္မွတ္လို႔ မရသလို လိင္ဆြဲေဆာင္မႈေကာင္းသူ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ပညာမေတာ္လို႔ တသမတ္တည္း ေျပာခ်င္ဆိုခ်င္လို႔ မရပါ။

ဗမာျပည္ရဲ႕ ေမာ္ဒယ္မိခင္ႀကီးလို႔ ဆိုၾကတဲ့ တင္မိုးလြင္ အင္ဂ်င္နီယာေက်ာင္းဆင္း တေယာက္ပါ။  ေရွးဦး ေမာ္ဒယ္ဘုရင္မ ခႏၶာကိုယ္ေဖာ္ အလွ အသားေပးနဲ႔ အခုအခ်ိန္ထိ လူေျပာဆိုခံထိေနတဲ့ သႏၱာလိႈင္ လည္း ေခတ္ပညာတတ္၊ ေမာ္ဒယ္လ္ အလုပ္အျပင္ ပညာနဲ႔ အသက္ေမြးေနသူပဲ မဟုတ္လား။

တေခတ္တခါက နာမည္ေက်ာ္ ရုပ္ရွင္မင္းသမီး အဲဒီေခတ္ ဖက္ရွင္နဲ႔ သူ႔ေခတ္သူ႔အခါတုန္းက ေခတ္ေရွ႕ေျပးသူ ေဆြဇင္ထိုက္ ပညာထူးခၽြန္ ဘြဲ႔ေပါင္းမ်ားစြာ ရယူခဲ့၊ တိုင္းျပည္ကို ပညာနဲ႔ အလုပ္အေကၽြးျပဳေနသူတေယာက္ မဟုတ္ပါလား။

အခု သမၼတ ပညာသင္ဆုရတဲ့ အေဖာ္အခၽြတ္ ကိုယ္ဟန္ျပမယ္ ဇြန္သဥၨာကို ဒါမ်ိဳး ပညာေတာ္သူ၊ ရသင့္တယ္လို႔ မသိတဲ့ ကိစၥကို နင္းၿပီး တပ္အပ္ ဆိုခ်င္ေနျခင္း မဟုတ္ပါ။

လူအမ်ားရဲ႕၊ အထူးသျဖင့္ က်ားဝါဒီမ်ားရဲ႕ မိန္းမ တေယာက္ကို ျမင္ရင္ အတြင္းအဇၥ်တၱသႏၱာန္ စိတ္၊ နာမ္၊ ႏွလံုး၊ ဉာဏ၊ ပညာကို မျမင္ ‘ဖင္’ ကို အရင္ ျမင္တတ္တဲ့ သေဘာကိုသာ ေထာက္ျပလိုျခင္းပါ။  ဖင္ကို အသားေပးသူမိုု႔ ဖင္ျမင္တာ ဘာ ဆန္းသလဲ ျပန္ အေၾကာင္းျပ ဆိုခ်င္ပါမယ္။  မိန္းကေလးတေယာက္ဟာ ဖင္ကို အသားေပးႏိုင္သလို ပညာဂုဏ္ရည္ကိုလည္း အခြင့္ရရင္ အသားေပးႏိုင္တယ္၊ အခြင့္ရွိတယ္ ဆိုတာကို ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ေစလိုျခင္းပါ။  အနည္းဆံုး သူ႔မွာ ေရးေျဖ စာေမးပြဲဝင္ခြင့္ အရည္အခ်င္း ျပည့္မီတဲ့ မဟာပညာရပ္ဘြဲ႕ တခု ပိုင္ဆိုင္ထားၿပီး ဆိုတာကို လက္သင့္ခံတတ္ရပါမယ္။

ဇြန္သဥၨာ ပညာေတာ္သင္ ေရးေျဖ ေအာင္ၿပီးကတည္းက လူအမ်ား (က်ား+မ) အမ်ားစု ျပက္ရယ္ျပဳ ေျပာင္ေလွာင္ၾကေနၾကတာပဲ မ်ားတယ္။  အစိုးရကို မၾကည္ညိဳျခင္းက တပိုင္း။  အစိုးရ မလိုလားတာနဲ႔ လူပုဂၢလိက တဦးခ်င္းကို ဘာမွ မသိႏိုင္တဲ့ ေနာက္ခံ အေနထားမွာ ႀကိဳတင္ အစြဲစိတ္နဲ႔ ႏွိမ့္ခ် ပံုေဖာ္ ခ်ိဳးႏွိမ္ခ်င္လို႔ မရပါ။

ဒီျဖစ္စဥ္မွာ လူအမ်ား ထံုးစံအတိုင္း က်ား-မ ခြဲျခား အျမင္၊ သမားရိုးက် စိတ္အခံ ေလွာင္အိမ္ ထဲက ရုန္းမထြက္ႏိုင္၊ ပံုစံခြက္ အနားသတ္ ေရတြင္းေဘာင္က ေက်ာ္မၾကည့္ႏိုင္ဘဲ အဝတ္အစား၊ ဖက္ရွင္ နဲ႔ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း အလုပ္အကိုင္ကို ၾကည့္ၿပီး အက်င့္စာရိတၱကိုပါ တသမတ္တည္း ကားခ်ပ္ခ် ေကာက္ခ်က္ဆြဲလိုၾကတာကို လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာေတြမွာ နားမဆန္႔ မ်က္စိ ကေလာ္ ေလာက္ေအာင္ပဲ အျမဲ မျပတ္ အခုအထိ ေတြ႕ေနရတယ္။  လက္ေတြ႕ ျပင္ပကမၻာ ဗမာ့လူမႈအသိုင္းအဝန္းမွာလည္း က်င္လည္ က်က္စား ေတြ႕ၾကံဳခဲ့ဖူးသမွ်နဲ႔ ေခတ္ရဲ႕ ထုတ္ကုန္ေတြ ျဖစ္တဲ့ ကာတြန္း၊ ရုပ္ရွင္၊ သီခ်င္း၊ စာေပ၊ သဘင္၊ အႏုသုခုမ အႏုပညာ ဖန္တီးမႈေတြကို ဂရုတစိုက္ ေလ့လာၾကည့္ရင္ အလားတူ သေဘာသာ အမ်ားစု ျဖစ္ေနတယ္။

အမ်ိဳးသမီး ဆိုတာနဲ႔ လိင္ အာသာေျဖ အသံုးခ်စရာ ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္း သက္သက္ သဖြယ္သာ အဓိက ျမင္ေနၾကတယ္။  ကာမဂုဏ္အာရံု လိင္ ကိစၥ မဟုတ္ရင္ အလွ အပ၊ ဆြဲေဆာင္မႈ ရွိမႈ ဆိုတဲ့ အေရျပား တေထာက္စာနဲ႔ပဲ တန္ဖိုး ျဖတ္ခ်င္ၾကတယ္။

ဒီလို အရိုးစြဲေနတဲ့ အေတြးအေခၚ၊ အျမင္၊ ခံယူခ်က္ အပုပ္အသိုး အရိအရြဲေတြနဲ႔သာ အသားေပး ဇြန္သဥၨာ ပညာေတာ္သင္ကိစၥကို သံုးသပ္ ေျပာဆို မွတ္ခ်က္ျပဳ ရႈတ္ခ်ၾကတယ္။  က်ား၊ မ ႏွစ္ဖက္စလံုးပါပဲ။  ဗမာ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ ဘယ္ေလာက္ က်ားဗဟိုျပဳဝါဒ ခ်ိဳးကပ္ေနၿပီလဲဆိုတာ ဒီလို နိစၥဓူဝ ျမင္ေတြ႕ေနရတဲ့ သတင္း အျဖစ္အပ်က္ေတြကေန ၾကည့္ရင္ကို သိႏိုင္တယ္။

ဒီပညာသင္ဆု ေရး/ေျဖ ေအာင္ျခင္း ကိစၥမွာ အဓိက ေျပာရမွာ ဇြန္သဥၨာ ဖင္ေပၚတဲ့ ကိစၥ မဟုတ္ပါ။  အခြင့္ထူးခံ လူႀကီးနဲ႔ နီးစပ္သူ ဗီအိုင္ပီမ်ားသာ တန္ခိုးထြား ထင္တိုင္းၾကဲခြင့္သာတဲ့ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ တိုင္းျပည္မွာ ရာစုဝက္ခ်ီ အျမစ္တြယ္ခဲ့ျခင္းနဲ႕အတူ တြဲလ်က္ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့တဲ့ က်င့္ဝတ္သီလ၊ ေျဖာင့္မတ္ မွန္ကန္မႈဆိုတဲ့ သီလေရခ်ိန္ ဖင္ေပၚမႈေတြ ျဖစ္ေနသလား ဆိုတာကိုသာ အေလးထား ေျပာဆို ေဆြးေႏြးရမွာပါ။  စာေမးပြဲရဲ႕ အရည္အေသြး၊ သမာသမတ္က်မႈ၊ အဂတိကင္းမႈ ရွိ/မရွိကိုသာ စာနယ္ဇင္းကလည္း စံုစမ္း ေဖာ္ထုတ္ရပါမယ္။  လူသာမန္ လူအမ်ားကလည္း ဒီလို အက်င့္ပ်က္ ျခစား လက္သင့္ရာ စားေတာ္ေခၚတာမ်ိဳးေတြ ရွိခဲ့ရင္ ေဖာ္ထုတ္ဖို႔သာ ေတာင္းဆိုရမွာပါ။

ဒါေၾကာင့္ မဟာဖို ဝါဒ က်ားႀကီးမ်ားနဲ႔ က်ားဝါဒမိႈင္းမိ ပံုသြင္းခံ အမ်ိဳးသမီးမ်ား တဏွာ စိတ္ အေျခခံံျပင္းရွရွနဲ႔ ဇြန္သဥၨာ ဖင္ေပၚတာကိုပဲ သိျမင္ ေျပာဆို မေနဘဲ တိုင္းျပည္မွာ က႑စံု အက်င့္ပ်က္မႈ လိႈက္စား အတြင္းသေဘာ သန္႔ရွင္စင္ၾကယ္မႈ မဲ့ ဝိညာဥ္ လိပ္ျပာ ဖင္ေပၚေနၾကတာကို ေဇာင္းေပး သိျမင္ ေဝဖန္ေထာက္ျပေစခ်င္ေၾကာင္းပါ ခင္ဗ်ား။

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး

ဧၿပီ ၂၅၊ ၂၀၁၅

 

(ေဆာင္းပါးပါ အာေဘာ္ ကို ေဝဖန္ရန္ လြတ္လပ္စြာ မွတ္ခ်က္ျပဳႏိုင္ပါသည္၊ nyeinchanaye81@gmail.com သို႔လည္း စာေရးႏိုင္ပါသည္။)

One thought on “ၿငိမ္းခ်မ္းေအး – လိပ္ျပာ ဖင္ေပၚေနသလား ေျပာပါ

  1. this is called ‘ reasoning ”

    the ‘ reasoning ‘ of Myanmar public and country is very poor.

    people need to know the phenomenon of ‘ Logical objective reasoning :

    ” Low standard, without standard ‘ ‘ reasoning ‘ .. .this is the good point that the author referred to .

    The author should ‘ give more examples . 2- 3 more examples .. so that readers will be aware of more of that ‘ unreasonable reasoning ‘ .. and will get ‘ reasonable reasoning ‘ .

    Those are bad inheritance of many stupid , moronic , ‘ predecessors ‘ in Myanmar history. Not all of them.. I am saying .. some of them. many of them.

Comments are closed.