ေန၀န္းနီ (မႏၲေလး) – ေက်းလက္​သၾကၤန္​ပြဲ

ေန၀န္းနီ (မႏၲေလး) –  ေက်းလက္​သၾကၤန္​ပြဲ
(မုိးမခ) မတ္လ ၅၊ ၂၀၁၅

​ေဆာင္​းကုန္​လို႔ ​ေႏြကူးစ တန္​ခူးလရာသီက ႏွစ္​​ေဟာင္​းကုန္​၍ ႏွစ္​သစ္​သို႔ ကူး​ေသာကာလ အလွထူးသည္​့ ဤတန္​ခူးလ ရာသီတြင္​ ႏွစ္​က်င္​းပၿမဲျဖစ္​​ေသာ အတာသၾကၤန္​ပြဲ​ေတာ္သည္​ တန္​ခူးလ၏အလွကို အဓိကျဖည္​့စြက္​​ေပး​ေနသည္​။ အတာ ဟူ​ေသာအဓိပၸါယ္​မွာ ကူး​ေျပာင္​းျခင္​းဟူ၍​ ေကာက္​ယူၾကသည္​။ ကူး​ေျပာင္​းျခင္​း အဓိပၸါယ္​ရသျဖင္​့ အတာသၾကၤန္​ဟု သမုတ္​​ေခၚတြင္​သည္​ဟု ကြၽန္​​ေတာ္​ထင္​မိသည္​။ ကြၽန္​​ေတာ္​သည္​ ဤတန္​ခူးလရာသီသို႔​ေရာက္​​ေလတိုင္​း သၾကၤန္​ပြဲ​ေတာ္​က်မည့္ ရက္​ကို လက္​ခ်ဳိးေရတြက္​ရသည္​မွာ အ​ေမာပင္​ျဖစ္​သည္​။ ႏွစ္​စဥ္​ႏွစ္​တိုင္​း သၾကၤန္​ရက္​မ်ားအတြင္​းတြင္​ ၿမိဳ႕တြင္​း၌ ​ေရပတ္​ခံလွည္​့လည္​ကာ ႏွစ္​သစ္​ကို အ​ေပ်ာ္​သက္​သက္​ျဖင္​့ ကုန္​ဆံုး​ေစခဲ့သည္​။ ယခင္​ၿပီးခဲ့သည္​့ႏွစ္​တြင္​ တမူထူးျခားလွသည္​။ ထိုအ​ေၾကာင္​း​ေတြကို မိုးမခခ်စ္​သူ​ေတြ​ကို ေဖာက္​သည္​ျပန္​ခ်​ေပးျခင္​းျဖစ္​သည္​။ ကြၽန္​​ေတာ္​၏ စာ​ေရး​ေဖာ္​မိတ္​​ေဆြ ဆရာမ ႏြိဳင္​သဲနီ၏ဖိတ္​ၾကားမႈအရ ကြၽန္​​ေတာ္​သည္​ ဆရာမ၏ဇာတိျဖစ္​​ေသာ ​ေက်ာက္​ပန္​း​ေတာင္​းၿမိဳ႕နယ္​၊ ဘုရားႀကီးကုန္​း႐ြာ​ေလး သို႔ သၾကၤန္​မတိုင္​မွီကပင္​ ဆရာမႏွင္​့အတူ​ ေရာက္​ရွိ​ေနခဲ့သည္​။ ကြၽန္​​ေတာ္​၏စိတ္​ဘဝတြင္​ ​ေက်းလက္​သၾကၤန္​ျဖစ္​၍ ​ေပ်ာ္​မွ​ေပ်ာ္​ရပါ့မလားဆိုၿပီး စိုးရိမ္​စိတ္​တို႔ကသာ လႊမ္​းမိုး​ေန​ေပသည္​။ သို႔​ေသာ္​လည္​း ဘုရားႀကီးကုန္​းရြာ​ေလးက ကြၽန္​​ေတာ္​့အား ထူးျခားလွသည္​့ တန္​ခူးလရာသီအလွႏွင္​့ စတင္​မိတ္​ဆက္​​ေပးသည္​။ ဘုရားႀကီးကုန္​း႐ြာ​ေလး၏ အလွႏွင္​့စာဖြဲ႕မကုန္​ႏိုင္​​ေသာတန္​ခူးလရာသီအလွတို႔က တင္​့တယ္​စြာယွဥ္​တြဲ၍ လွ​ေပသည္​။ ကြၽန္​​ေတာ္​သည္​ အင္​မတန္​လွပ​သာယာ​ေသာ ဤ ဘုရားႀကီးကုန္​း႐ြာ​ေလး၏​ ေႏြပန္​းခ်ီ႐ႈခင္​း​ေတြကို ခံစား​ေငးစိုက္​ရင္​း ရဲရဲ​ေတာက္​ စိန္​ပန္​းပင္​ျမင္​့ထက္​ဆီမွ ​ေႏြဥၾသတြန္​သံ နားထဲၾကားမိခိုက္​တြင္​ ကြၽန္​​ေတာ္​ ဆရာ​ေမာင္​စိန္​ဝင္​း (ပုတီးကုန္​း) ၏ကဗ်ာ​ေလးကို ႏႈတ္​မွထြက္​၍ ရြတ္​လိုက္​မိသည္​။

သ​ေျပခက္​​ေတြက
ေႏြရက္​မွာ တ​ေဝ​ေဝ
ပန္​းပိ​ေတာက္​ကိုလည္း
လြမ္​း​ေလာက္​စရာလို႔ထင္​မ​ေနနဲ႔
ႏွစ္​သစ္​ရဲ႕အတာ​ေရ
ဘာ​ေတြကို​ေဆးမလည္​း
အရြက္​​ေႁခြခ်​ေပမယ္​့
အခက္​​ေတြက တ​ေဝ​ေဝနဲ႔
ေလအလာ ​ေႂကြမွာမ​ေၾကာက္​သူမို႔
ပိ​ေတာက္​ကို ယာယီမႏြမ္​း
စိန္​ပန္​း​ေတြရဲ ….

ကဗ်ာ႐ြတ္​လို႔ဆံုးသြား​ေတာ့ ဆရာမက လက္​ခုတ္​တီးအား​ေပးသည္​။ ထို႔​ေနာက္​​ေတာ့ အဘဦးဖိုးကြန္​းက ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔ ႏွစ္​​ေယာက္​ကို ​ေတြ႕​ေသာအခါ လွမ္​း​ေခၚသည္​။

“​ေဟ့…. မိခ်ဳိေရ ၿမိဳ႕ကဧည္​့သည္​ ​ေခၚခဲ့ပါအံုးဟ”
“ထန္​းလ်က္​နဲ႔ ​ေရ​ေႏြးၾကမ္​း​ေလး တိုက္​ခ်င္​လို႔ပါ”

မိခ်ဳိဆိုတာ ​ေတာ့ ႐ြာခံ​ေဒသကလူ​ေတြက ဆရာမ ႏြိဳင္​သဲနီအား အခ်စ္​စႏိုးျဖင္​့​ေခၚ​ေသာ နာမည္​ျဖစ္​သည္​။ အဘဦးဖိုးကြန္​း ျခံ​ေထာင္​့ရွိ ပိ​ေတာက္​ပင္​ႀကီးမွာလည္​း ပင္​လံုးၫြတ္​မွ် ထိန္​ထိန္​​ေဝပြင္​့ဖူး​ေနၾကၿပီျဖစ္​သည္​။​ ကြၽန္​​ေတာ္​အ​ေနႏွင္​့ အဘဦးဖိုး ကြန္​း​ေကြၽး​ေသာ ထန္​လွ်က္​နဲ႔ ​ေရ​ေႏြးၾကမ္​း​ေသာက္​ရင္​း ​ေက်းလက္​သၾကၤန္​ပြဲကို ပါဝင္​ဆင္​ႏႊဲရန္​ ​ေပ်ာ္​ရႊင္​စျပဳလာသည္​။

သၾကၤန္ ​အႀကိဳ​ေန႔တြင္​​ေရပက္​ကစားသူတို႔မွာ သ​ေျပခက္​မ်ားျဖင္​့ တဦးကို တဦး နံ႔သာ​ေရမ်ားျဖင္​့ပက္​ဖ်န္​းကာ ဘုရားႀကီး ကုန္​းရြာေလး၏ သၾကၤန္​ကိုဖြင္​့လွစ္​လိုက္​သည္​။ ႐ြာလည္​ရွိ စု​ေပါင္​း​ေရပက္​မ႑ပ္​မွာလည္​း ၿမိဳ႕​ေပၚကဲ့သို႔​ ေရပက္​ခံကားမ်ား မရွိ​ေသာ္​လည္​း ​ေရပက္​ခံလည္​းမ်ားျဖင္​့ စည္​ကားလွ​ေပသည္​။ ဗုတို၊ မိပန္​း၊ တာ​ေတ စသည္​့ သူတို႔က​ေလးတသိုက္​က လည္​း ​အတာသၾကၤန္​ကို ပါဝင္​ဆင္​ႏႊဲကာ ​ေပ်ာ္​မဆံုး တျပံဳးျပံဳးျဖစ္​​ေနၾကသည္​။ သူတို႔က​ေလး​ေတြ၏စိတ္​ထဲတြင္​ သၾကၤန္​ရက္​​ေလးမ်ားကုန္​ဆံုးသြားမည္​ကို ႏွ​ေျမာစိုးရိမ္​​ေနပံုသည္​။ အဘယ္​​ေၾကာင္​့ဆု​ိ​ေသာ္​ ဗုတိုဆို​ေသာ္​က​ေလးက ရြာဦး​ေစတီ ဘက္​သို႔လွည္​့ကာ လက္​အုပ္​က​ေလးခ်ီၿပီး “သၾကားမင္​းႀကီး​ ေဆးတံ​ေမ့လို႔ ျပန္​လာယူပါ​ေစ” ဟု ဆု​ေတာင္​း​ေနသည္​။ အၾကၤန္​ အၾကတ္​​ေန႔မွာ စတုဒီသာ​​ေတြ​ ေကြၽးၾကသည္​။ သာ​ေအးတို႔ ကာလသားတသိုက္​ကလည္​း အဘဦးဖိုးကြန္​း၏ ပိ​ေတာက္​ပင္​မွ ပိ​ေတာက္​ပန္​းမ်ားကို ခဲရာခဲဆစ္​ခူးယူကာ ကြမ္​း​ေတာင္​ကိုင္​​ေရႊမိတို႔အပ်ိဳတသိုက္​ကို ပိုး​ေၾကး ပန္​​း​ေၾကး ​ေပး​ေနၾကသည္​။ သၾကၤန္​ အႀကိဳ၊ အက်၊ အၾကတ္​၊ အတက္​၊ ႏွစ္​ဆန္​းတစ္​ရက္​သို႔ ကူး​ေျပာင္​းလာခဲ့သည္​။ ထို႔​ေန႔တြင္​ နံနက္​ပိုင္​း မွာ သက္​ႀကီးပူ​ေဇာ္​ပြဲက်င္​းပၾကၿပီး ည​ေနပိုင္​းမွာ​ေတာ့ ဘုန္​း​ေတာ္​ႀကီးမ်ားပင္​့ဖိတ္​ကာ ပရိတ္​တရားနာယူၾကသည္​။ ဤနည္​း ျဖင္​့ ဘုရားႀကီးကုန္​းရြာ​ေလး၏ ႏွစ္​သစ္​ႀကိဳပြဲ​ေလး​ၿပီးဆံုးခဲ့​ေလၿပီ …..။  ။

​ေလးစားလွ်က္​
​ေနဝန္​းနီ (မႏၲ​ေလး)

ဓာတ္ပုံ မူရင္းလင့္