နိမွေသာင္ ႐ုပ္ပြား
ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါေစရွင္ …။
မာေအးခ်စ္တဲ့ေသာတရွင္ေတြ ဂီတဝါသနာရွင္ေတြအားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလးၾကားရတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္း သာၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းလိုက္ပါတယ္။
ေသာတရွင္တို႔ေရ။ ဒီကေန႔ေတာ့ ေျပာလက္စနဲဲ႔မုိ႔ အလွဴအေၾကာင္း နည္းနည္းဆက္ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္။ တရြာတပုဒ္ ဆန္းဆိုတာမ်ဳိး ႀကံဳရတာတခုရိွလို႕ပါ။ မာေအးတို႔ဖက္မွာက ရွင္ျပဳမဂၤလာမွာ အလွဴဝင္တို႔ အလွဴႀကီးရက္တို႔ဆိုတာေတြ မရိွသေလာက္ပဲေလ။ ရွင္ေလာင္းလွည့္ပြဲက်င္းပတဲ့အခါ၊ ဦးစြာ ဘုရားေစတီမ်ားဆီသြားေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ ရိွခိုးဦးတိုက္တယ္။ ဘုရားဖူးကအျပန္မွာ အဆင္ေျပတဲ့ နတ္ကြန္းတို႔ နတ္စင္တို႔မွာ ေမာင္ရင္ေလာင္းေတြကို အႏၱရာယ္ကင္းေအာင္ေစာင့္ေရွာက္ ဖို႔အပ္တယ္။ အမွ်ေဝမႈျပဳတယ္။ အဲဒီလို ရွင္ေလာင္းလွည့္ရာကျပန္ေတာ့ တင့္တယ္လွပတဲ့မ႑ပ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဟိုတယ္တခုခုရဲ႕ ခန္းမေဆာင္ကုိလည္းေကာင္း ဝင္လာၿပီး ဧည့္ခံေကြၽးေမြးလုပ္ၾကတာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေပၚပြဲမ်ိဳးေပါ့ရွင္။
တခ်ဳိ႕နယ္ေတြမွာက်ေတာ့ ရွင္ေလာင္းလွည့္ကအျပန္မွာ မ႑ပ္တြင္းခင္းက်င္းထားတဲ့ေနရာေရာက္ရင္ ရွင္ေလာင္းသြင္းလို႕ ေခၚၾကတဲ့ ဘိသိက္သြင္းၾကတာလဲရိွပါတယ္။ အလွဴဝင္ရက္၊ အလွဴႀကီးရက္လို႔လဲ သတ္မွတ္တာလဲ မ်ားပါတယ္။ ညေန အလွဴဝင္ရက္မွာ နာမည္ေက်ာ္ဆိုင္းအဖြဲ႕မ်ား တီးမႈတ္ေဖ်ာ္ေျဖေစတယ္။ အလွဴႀကီးေန႔မွာလဲ ဧည့္ခံေလ့ရိွပါတယ္။
မယ္ေဘ့ကုန္းရြာကေလးမွာက်ေတာ့ အလွဴဝင္ေန႔ညေနပိုင္းမွာ ေမာင္ရင္ေလာင္းေတြ နတ္ျပတဲ့ကိစၥသီးသန္႕ႀကိဳၿပီးက်င္းပတာေတြ႕ရလို႔ ခါတိုင္းႀကံဳဖူးတာေတြနဲ႔ တမူကြဲ မတူဘဲေနတယ္လို႔ ေျပာခ်င္တာပါ။ ဒီအလွဴကလဲ ဖိတ္စာမပါ ဘာမပါနဲ႔ ဗ်ဳိ႕ဟစ္လွဴတာမ်ဳိးက်ေနတာဘဲ။ အခ်ိန္မတိုင္ဘဲ လူေတြကခဲေနတာ ႐ွိဴးပြဲေတာင္ ႐ႈံးေလာက္မယ္ထင္ပါရဲ႕။ ေက်ာင္း ျပည့္ေလာက္တယ္။ ပြဲဝင္လာတဲ့ ဆိုင္းအဖြဲ႕ဟာ ေဗ်ာမေခါက္နိုင္ဘဲ အဆိုေတာ္ေလးေတြနဲ႔ ေနာက္ထေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီးတီးခတ္ေပးၾကရရွာတယ္။
စိန္မန္းတင္ဆိုတဲ့ မာေအးမိတ္ေဆြ ဆိုင္းဆရာႀကီး ဦးမန္းတင္ရဲ႕သားဟာ သူ႕ဖခင္လို လက္သံမ်ိဳးပါဘဲ။ သူ႕ဆိုင္းကို ရိုးရာ မပ်က္ ပတ္စာကပ္တီးပါတယ္။ ေဖ်ာ္ေျဖတဲ့သီခ်င္းေတြကလဲ ျမန္မာသံစစ္စစ္ေတြျဖစ္တာေၾကာင့္ မာေအးအေတာ္ဝမ္းသာမိပါတယ္။အမ်ားအားျဖင့္ နိုင္ငံတကာ “စီ” အသံကိုက္နဲ႕ ဆိုင္းေတြက တီးေနၾကတာမို႕လို႔ပါ။ကိုယ့္အတြက္ အသက္အရ၊ က်န္းမာေရးအရ အရင္လို မဆိုိုင္နိုင္မွာလဲပူေတာ့ ပူမိေသးတာေပါ့ရွင္။ ဒါေပမယ့္ ပရိသတ္က စည္ကားေနၿပီေလ။ အလွဴရွင္ တို႕ကလဲ တပုဒ္ႏွစ္ပုဒ္ေတာ့ ဆိုေပးပါဦး ။ အေဝးကရြာေတြက လာၾကတဲ့သူေတြမို႕ပါလို႕ ေျပာလာၾကေတာ့ ဆိုေပးလိုက္တာ ေပါ့ရွင္။
ဆိုင္းအသံျမင့္ျမင့္နဲ႕ သိခ်င္းမဆိုျဖစ္တာ ၾကာၿပီလို႕ေတြးမိေတာ့ အာယားမ၊ ကၽြဲမ၊ ေကါက္စိုက္မ၊ ကက္ဆက္ေခြထုတ္ဖို႕ အသံသြင္းတဲ့အခ်ိန္က ဂီတေမာင္ကေလးႏွစ္ေကာင္ အက်ိဳးေဆာင္ခဲ့တာေလး ေျပးျမင္ေအာင္းေမ့သည္ရွင့္။ မာေအး အသက္ေလးဆယ္ေက်ာ္ငါးဆယ္တြင္း ထင္ပါရဲ႕။ ဒီသီခ်င္းေတြ အသံသြင္းရာမွာ အဓိကက ဆိုင္းျဖစ္ေနတာကိုးရွင့္။ ဆရာ တူေမာင္ကေလး စိန္စတင္းကို သူမအားတဲ့ၾကားက ဇြတ္အတင္းခိုင္းခဲ့ပါတယ္။ ေမာင္စတင္းက ဆိုင္းရိုးရာမပ်က္ ၊နိုင္ငံတ ကာ စီရွပ္သံစဥ္ (Key C #) ေရာက္တဲ့ ပတ္စာတတ္တီးတဲ့ရြာစားပါ။ အသံျမင့္တာေပါ့။ စိန္စတင္းဆိုင္းအဖြဲ႕နဲ႕အတူ တြဲဖက္တီးမႈတ္ရမယ့္ တူရိယာပညာရွင္ေတြကိုေတာ့ တပည့္သားထရမ္းပက္ဝင္းဦးကို ဦးေဆာင္ခိုင္းခဲ့ပါတယ္။
ကိုယ္က ခြန္အားအျပည့္နဲ႕ဆိုနိုင္ခဲ့ေတာ့ကါ၊ ဘာကီးနဲ႔တီးတီး သိကိုမသိပါဘူး။ သီခ်င္းကိုရေအာင္ လိုက္ဆိုဖို႕ေလာက္သာနားလည္ခဲ့တာကလား။ ကိုယ့္ေမာင္ႏွစ္ေယာက္အသ့ကို မသိမသာခိုးခိုးတင္ထားၾကတာေတာင္ မသိေပါင္၊ ေအာ္ငါ့ႏွယ္ ေအာ္ရလွ ေအာ္ရလွတယ္နဲ႕ဘဲ ႏွစ္ရက္ထဲ အေခြသံုးေခြက်ေအာင္ဆိုျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေမာင္စတင္းကလဲ ဇြဲေကာင္းသလား မေမးနဲ႕။ ဝမ္းကို္က္ေနတဲ့ၾကားက မၿငီးမညဴမထမ္းကို တီးခဲ့ပါတယ္။ ေအဝမ္းဦးစံနဲ႕ တပည့္ေက်ာ္ကိုခင္ဦးတို႕အသံဖမ္းေပးၾကတာ သူ႕အိမ္မွာပါဘဲ။ အားလံုးအသံသြင္းလို႕ၿပီးၿပီဆိုေတာ့မွ မာေအး အသံကုန္ဟစ္ဆိုျဖစ္ေအာင္ အသံေတြ တင္တီးဖို႕ ႀကံစည္ခဲ့ၾကတာလို႕ေျပာမွ သိေတာ့ ရယ္ၾကရရွာတာေပါ့။ သူတို႕ႏိွပ္စက္လို႕ ေအာ္နိုင္သြားတယ္ဆိုလဲ ေက်းဇူးတင္ရမွာပါဘဲ။ ေမာင္ေလး ဝင္းဦးကေတာ့ သြားရွာၿပီ။ ေမာင္စတင္းလဲ ရွာေတြ႕ဦးမွပါလို႕ သတိရရင္း သီခ်င္းဆက္ဆိုေပးခဲ့တာေပါ့ရွင္။
အလွဴႀကီးေန႔ကေတာ့ ထမင္းေရေခ်ာင္းစီးပါဘဲ၊ သံဃ ာစင္ေပၚမွာလဲ ရဟန္းသံဃာေထရ္ရာ ဒုလႅဘၾကည္ညိဳ မဝစရာဖူးေတြ႔ရပါတယ္။အေဖဖက္ကအမ်ိဳး၊ အေမဖက္ကအမ်ိဳး၊ နွစ္ဖက္အမ်ိဳးေတြစု သာသနာျပဳၾက၊ သာသနာ့ေဘာင္တင္ၾကတာ ဝမ္းသာစရာပါဘဲ၊ ညတုိင္းဘုရားေဆာင္မွာ ေက်ာင္းရွိသံဃာေတာ္မ်ားသာမက ရြာထဲကအမ်ိဳးေကာင္းသား အမ်ိဳးေကာင္း သမီးမ်ားက လာေရာက္ဝတ္ရြတ္ၾကတဲ့ ဓမၼတရားသံမ်ား မႊန္းထုံထားတဲ့ ေအာင္ေတာ္မူေက်ာင္းေတာ္ရိပ္မွာ ေခြ်းသိပ္ကုသုိလ္ယူတာနဲ႔တူလွပါတယ္။
ထူးထူးျခားျခား “နိမွေသာင္” ဘြဲ႕ခ်ီထားတဲ့ မတ္ရပ္ ဗုဒၶၶရုပ္ပြာေးတာ္တစ္ဆူကိုလဲ မယ္ေဘ့ကုန္းရြာထဲမွာဖူးခဲ့ရပါေသးတယ္။ အဲဒီဗုဒၶၶၶရုပ္ပြားေတာ္ျမတ္ဟာ အခုေအာင္ေတာ္မူဓါတ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမွာ သတင္းသံုးေတာ္မူဆဲ ျဖစ္တဲ့ သက္ေတာ္ ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္ စေနသားဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ မိသားစုမ်ား ေနထိုင္ရာ အိမ္ႀကီးကို ေကာင္းကင္က ၾကြျမန္း လာေတာ္မူကါ ၊ အမိုးကေဖါက္ၿပီး ဘုရားစင္ေပၚမွာ အလိုအေလ်ာက္ ရပ္တန္႕အပူေဇာ္ခံခဲ့ပါသတဲ့။ တရြာလံုးက ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႔ျမင္ သိရိွၾကတဲ့ ဒီဗုဒၶၶၶၶရုပ္ပြားေတာ္ဟာ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူဘုရားမ်ားေဒသစာရီၾကြျမန္းေတာ္မူပံု သ႑ာန္မ်ိဳးပါ။ အျမင့္ဥာဏ္ေတာ္ ႏွစ္ေပခြဲေလာက္ရိွမယ္လို႕ ခန္႕မွန္းၾကည့္မိပါတယ္။
အလွဴႀကီးက ၿပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္ခဲ့တာမို႕ ပတ္စာခြါလို႕ ဖ်ာသိမ္းခ်ိန္ေတာင္ေရာက္ခဲ့ပါၿပီ။ ေနာက္တခ်ီေတာင္းဆိုမႈက မၿပီးမျပတ္လိုပါဘူး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ကိုယ္လဲ အဝတ္ေတြဘာေတြေတာင္ေျပာင္းဝတ္ ၊လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေပါ့ေပါ့ပါးပါးေနတုန္းမွာ မနားပါနဲ႕ဦး၊ ဧည့္ခံခ်ိန္မွာ ဘုန္းဘုရားမ်ားက ဆြမ္းဘုန္းခ်ိန္မို႕ ဘာသံမွ မၾကားလိုက္ရလို႕ တပုဒ္ေလာက္ ေတာ့နာၾကားခ်င္သတဲ့။ သီခ်င္းရတာကလဲ ကုန္ေလာက္ၿပီေလ။ ဂီတေဟာဟာရလိုလိုနဲ႕ ရႊင္ဖြယ္ရာ ေျပာရရင္ သင္ရိုး ကၽြတ္ၿပီဆိုပါေတာ့ ။ အသံၾကားၿပီးတာေပါ့လို႕ ဆိုင္းဆရာေလးလဲ ပတ္စာျပန္အတပ္ခိုင္းၿပီး ေဗ်ာညြန္႕ သံ ေၾကြးလိုက္တဲ့ခဏ အရွင္မ်ားကလဲ မ႑ပ္ထဲ ျပန္အၾကြ စိတ္ထဲပနံရလိုက္တာေလ။ နားသာေထာင္ၾကည့္ေပေတာ့ ေသာတရွင္ ။
(အေရွ႕ကိုေလွ်ာက္ပါလို႕ ၊အေနာက္ကိုတဲ့ ေမွ်ာ္လိုက္ရင္ ) ၂ x တံခြန္တိုင္ေရႊကုကၠားနဲ႕ (ဘုရားေလးေလ) ၂ x ဘုရားကိုျမင္xx (စာပုေလြ ေမာင္ထမ္းလို႕ ) ၃ x (ေက်ာင္းလမ္းကိုတဲ့ ဝင္) ဘယ္စာ ေမာင္သင္မလို႕တုန္း ၊ဘယ္စာကို ဘယ္ႏွစ္ခါ ေမာင္သင္မတုန္း ၊ဘယ္စာကို ဘယ္ႏွစ္ခါ ေမာင္သင္မလို႕မတုန္း၊ေမေလးကို သံခ်ိဳေႏွာ ( ေျပာေလေလးေလး )၃ x ေျပာခဲ့ပါဦးxx