ၿငိမ္းခ်မ္းေအး – သာလိကာ တိုင္းျပည္
မိုးမခ၊ ဇန္န၀ါရီ ၁၈၊ ၂၀၁၅
သီတဂူ ဆရာေတာ္ ကို ႏွစ္ဖက္ လု ေနၾကပံု ျမင္ရတာ ရယ္စရာ သိပ္ေကာင္းတယ္။ တိုင္းျပည္မွာ ပုဂၢိဳလ္ကိုပဲ ကိုးကြယ္ၿပီး တရားကို အေလးမထားၾကတာလည္း သိပ္ေပၚလြင္တာပဲ။
ကိုယ့္ ရပ္တည္ခ်က္ မူ အလုပ္ (Cause ကို ဆိုလိုတာပါ) ကို ယံုၾကည္ရင္၊ မွန္တယ္ ထင္ရင္ ဘယ္ ပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္မွ ပါ စရာ / မပါ စရာ ဂရုစိုက္ဖို႔ မလိုဘူး။ အခု မဘသ ဘက္က ရပ္တည္မႈ ယိုင္နဲ႔ေတာ့ ဇြတ္ နာမည္ႀကီး ဘုန္းႀကီးတပါးကို ျပန္ဆြဲတယ္။ တာဝန္ယူသည္ ျဖစ္ေစ၊ မယူသည္ျဖစ္ေစ မဘသ အက်ိဳး အတြက္ လုပ္ေနပါတယ္ စကားပိတ္၊ ခံေျပာထားေကာ။
မဘသ မ်ားက အခုလို ျပန္လုေတာ့ အခု ဒီမိုကေရစီ လိုလားသူ ဟု ကိုယ့္ဘာသာ ခံယူထားသူမ်ား၊ ဆိုသူမ်ား မခံခ်င္ၾကဘူး။ မဘသ က ကုလားမုန္း တခုတည္း လုပ္ၿပီး ႏိုင္ငံေရး ပေယာဂ မပါ၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တိုက္ခိုက္ေရး မလုပ္ရင္ ဒီလိုလူေတြ ဘယ္လိုရပ္တည္မလဲ ျမင္ေယာင္မိပါရဲ႕။
ေနာက္တခုက မဘသ ဟာ ႏိုင္ငံေရး က်ံဳးသြင္းခံ၊ လူမ်ိဳးေရး / ဘာသာေရး ဆတ္ဆတ္ထိမခံမို႔၊ လူ႔အသိုင္းအဝန္းမွာ လူအခ်င္းခ်င္း အမုန္းပြားစရာေတြ ျဖစ္ေစလို႔ မလိုလားအပ္ဘူး၊ လူမ်ိဳးစံု ဘာသာစံု တိုင္းျပည္မွာ ဒါမ်ိဳး အဖြဲ႕ေတြ မစည္ပင္အပ္ဘူးလို႔ တကယ္ ယံုၾကည္ရင္ သီတဂူ ဆရာေတာ္ အပါအဝင္ ဘယ္သူ ဘယ္ဝါ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ရယ္ မဆို ပါဝင္သူအားလံုးကို ဆန္႔က်င္ရဲရမယ္၊ ေျပာရဲ ဆိုရဲ ေထာက္ျပရဲ ရမယ္။
ဒါမွမဟုတ္ မဘသ ရွိဖို႔ လိုအပ္တယ္ ယံုၾကည္ရင္လည္း ဘယ္သူ ပါပါ မပါ ပါ ရပ္တည္ရဲရမယ္။
ဘာသာေရး ကိုင္းရိႈင္းလို႔ ရတနာသံုးပါး ဦးထိပ္ထားတာက တက႑ပါ။ ဒါေပမဲ့ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ ေဝဖန္မႈ (ဝိဘဇၨ) က ဗုဒၶ ကိုယ္တိုင္ က်င့္သံုး၊ အားေပးခဲ့တဲ့ ဝါဒပါ။
ဘာသာဝင္မ်ား ဗုဒၶ ဆင္းတုေတာ္ ကို ေန႔စဥ္ ထိုင္ ရွိခိုးေနၾကရတာက ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ တရားကို ရည္စူး ၾကည္ညိဳ ဦးခိုက္ၾကရတဲ့ သေဘာက အႏွစ္ပါ။ ရုပ္တု ကိုးကြယ္ေနတဲ့ သေဘာ မဟုတ္ပါ။
ပုဂၢိဳလ္ခင္လို႔ တရားမင္တာေတြ ေလွ်ာ့ႏိုင္ၾကရင္ ေကာင္းမယ္။ လူပုဂၢိဳလ္ ကိုးကြယ္မႈေတြ ရပ္သင့္ပါၿပီ။
ႏိုင္ငံေရး မွာ ဆိုလည္း ဥပမာ – ဆရာဦးဝင္းတင္ ဆိုရင္ ‘ဘဘ’ ‘ဘဘ’ တ ‘တ’ တည္း ‘တ’ ၾကမယ္၊ ငိုခ်င္းခ်မယ္၊ “အခု အစိုးရကို က်ဳပ္လံုးဝ မယံုဘူးဗ်” ဆိုတဲ့ စာသား ကို ေဘာင္ေလးေတြခတ္ တင္ၾကမယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ရဲ႕ ရပ္တည္မႈ၊ ခိုင္မာမႈ ၾသဝါဒ တရားကိုေတာ့ ဘယ္သူမွ မက်င့္သံုးၾက၊ မူဝါဒေတြ မခိုင္မာၾကဘူး။ သမၼတ(ဂ်ီး)၊ ဥကၠ႒(ဂ်ီး) ဆိုၿပီး အဘ ‘တ’ (အဘ ‘ထ’ မဟုတ္) ႏိုင္ငံေရး ပဲ ေပ်ာ္ေမြ႕ၾကမယ္။ အနည္းဆံုး အြန္လိုင္းမွာ ဆိုရင္ (လူမႈကြန္ရက္ Facebook မွာ ဆိုရင္) ရဲထြဋ္၊ မွဴးေဇာ္၊ လွေဆြ တို႔ဆီ သြားေမာ့ အားတက္သေရာ အားေပးၾကမယ္။
အခုဆိုရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ရာျပည့္နဲ႔ အတူ ပလူပ်ံေအာင္ ျမင္ရပါၿပီ၊ ေဘာင္ခတ္ထားၾကတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ အဆိုအမိန္႔ေတြ။ အဲဒီထဲက တခုတေလမ်ား တင္သူထဲက လူတဝက္ က်င့္သံုးရင္၊ လိုက္နာရင္၊ က်င့္ၾကံရင္ စစ္ဝါဒ တိုင္းျပည္မွာ သက္ဆိုးမရွည္ဖို႔ အေရး အမ်ားႀကီး အားတက္ဖြယ္ ရွိတယ္။
အဆိုအမိန္႔ေတြ၊ ေဆာင္ပုဒ္ေတြ၊ တက္က်မ္းေတြေအာက္မွာ ပ်က္စီးျခင္း ငါးပါး တိုင္ ဖြတ္သရြတ္လိုက္ေနတဲ့ တိုင္းျပည္လို႔ ဆိုရင္ လူအမ်ား နားဝင္ခ်ိဳၾကမယ္ မဟုတ္ဘူး။
အနည္းဆံုး ခ်စ္လွပါခ်ည္ရဲ႕ ဆိုတဲ့ ေမေမ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ပတ္သက္ဆိုလည္း တေန႔ တေန႔ ဘယ္လို က်က္သေရ ရွိေၾကာင္း၊ ဘယ္လို ခန္႔ထည္ေၾကာင္းပဲ ေဇာင္းေပး တင္ရင္္ တင္မယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ စကားအလွေတြ ဘယ္လို ေကာင္းေၾကာင္း၊ ေတာ္ေၾကာင္းပဲ အသားေပး ေျပာရင္ ေျပာမယ္၊ သူ႔တရား မူဝါဒ က် မၾကည့္ မျမင္ၾကဘူး။ သူ လာခဲ့တဲ့ ရပ္တည္ခ်က္ လားရာ စိတ္ဝင္တစား ေလ့လာသူက် ရွားမယ္။ သူ ေရးတဲ့ စာအုပ္ တအုပ္ ဆံုးေအာင္ ဖတ္ဖူးသူ လက္ခ်ိဳးေရလို႔ ရမယ္၊ နည္းမယ္။
ဘာသာေရး ဆိုတာ ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ဖို႔က အဓိက မဟုတ္၊ က်င့္သံုး ဖို႔က အဓိက။ ဒီမိုကေရစီ ဆိုတာလည္း စကား အလွ က အဓိက မဟုတ္၊ လက္ေတြ႕ က်င့္ၾကံ မူဝါဒ ခိုင္မာဖု႔ိက ပဓာန ပါ။
ဒီလိုမ်ိဳး အႏွစ္ကို မယူ အကာ ကို သာယာေနၾကတဲ့၊ ဘီလူးစည္းလူ႔စည္း မေစာင့္၊ Facebook က်င့္ဝတ္ သီလေတာင္ မေစာင့္ထိန္းႏိုင္ၾကသူ ေဟလားဝါးလား က်ေနာ္တို႔ လူအမ်ားနဲ႔ ဘုရား ဖင္ ေထာင္ေအာင္ ရွိခိုး တရား အစစ္ မရ၊ မက်င့္သံုးႏိုင္သလို၊ ဒီမိုကေရစီ စကား သံ ႏႈတ္တိုက္ ဘယ္ေလာက္ ရြတ္ရြတ္ ဒီမုိကေရစီ သာလိကာမ်ားပဲ ေပါလာၾကမယ္၊ မ်ားလာၾကမယ္၊ အေရျခံဳ ဒီမိုကေရစီဝါဒသာ အေပၚယံ ထြန္းကားလာမယ္။ သာတူညီမွ် ဒီမိုကေရစီတရားေတာ့ လက္ေတြ႕ က်င့္ႏိုင္၊ ယူႏိုင္ၾကမွာ မဟုတ္၊ ဘာသာ၊ လူမ်ိဳး၊ လူတန္းစား မကြဲ လူမႈ တရားမွ်တမႈရွိ ဒီမိုကေရစီ ေလာက နိဗၺာန္ ေတာ့ တည္ေဆာက္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ေၾကာင္းပါ ခင္ဗ်ာ။
ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
ဇန္နဝါရီ ၁၇၊ ၂၀၁၅