ကိုတင္ေအးၾကဴ – ေက်းဇူးတင္တယ္ ကမၻာႀကီးရယ္

ခင္ေမာင္တိုး ဝိုင္းရဲ႕ဆည္းဆာ (၁၉၈၁) ေတးစု သြင္းစဥ္၊ ဓာတ္ပံုမွ်ေဝသူ – ခင္ေဆြဝင္း (ပန္းခ်ီ)

ကိုတင္ေအးၾကဴ  – ေက်းဇူးတင္တယ္ ကမၻာႀကီးရယ္

(မာယာအြန္လိုင္း မဂၢဇင္း) ေအာက္တိုဘာ ၉၊ ၂၀၁၄

ဂီတမွာ လူမ်ိဳးကန္႔သတ္ခ်က္မရွိဘူး….။.

[သမဂၢလက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ကိုဗဟိန္းက ဒဂုန္တာရာကို ေျပာတဲ့စကား]

ကုန္းေဘာင္ေခတ္၊ ဘၾကီးေတာ္ဘုရားလက္ထက္၊ ျပင္စည္မင္းသားႀကီးတို႔ ေခတ္ကတည္းက ယိုးဒယား(ထိုင္း) သံစဥ္ကို ဘုရင့္အမိန္႔နဲ႔ ဗမာစာ သြင္းဆိုခဲ့ဖူးတဲ့ ဗမာေကာ္ပီေခတ္ စခဲ့တာကို မသိ၊ ဗမာ့ရိုးရာဂီတရဲ႔  အေျခခံ သံစဥ္ဟာ (၇) သံလား၊ (၅) သံလား မကြဲျပား။  ရိုးရာဂီတနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာဂီတ ေပါင္းစပ္ၿပီး ဂီတသစ္ ဖန္တီးေနၾကတဲ့ လူငယ္ေတြရဲ႔ တိုးတက္မႈကို နားမလည္။  သစ္ေဆြးတံုးကို ဖက္ၿပီး ႏိုင္ငံျခား မုန္းတီးမႈ အစြဲအလမ္းႀကီး သူမ်ားက ဂစ္တာသီခ်င္း(စတီရီယိုသီခ်င္း) ကို လမ္းသရဲသီခ်င္း ဆိုၿပီး အျပတ္ႏွိပ္ကြပ္ ခဲ့ၾကတယ္။

ကိုတိုးလည္း အဲဒီဒဏ္ကို အလူးအလဲ ခံရတာပါ။  မပြင့္ပန္း။  ေတးၿမံဳငွက္။  ၇၄ အေျခခံဥပေဒ မဲဆြယ္စည္းရံုးေရး လႈပ္ရွားမႈမွာ  ေအာင္ကိုလတ္  ရဲ႔ “မဲရံုဆီသြားၾကစို႔” သီခ်င္းေၾကာင့္ ဂစ္တာရဲ႔ အသံုးဝင္ပံုကို သိသြားၿပီး အသံုးခ်လို႔ အားရမွ စတီရီယိုေလာကဟာ အတန္ငယ္ အသက္ရွဴေခ်ာင္လာတာပါ။

၆၂ ဗိုလ္ေနဝင္း တက္လာၿပီး ၄ လအၾကာမွာ ေက်ာင္းသား တရာ ေက်ာ္ကို ေသနတ္နဲ႔ ပစ္သတ္၊ တကသ ကို ဗံုးခြဲနဲ႔ ရက္ရက္စက္စက္ အၾကမ္းဖက္ပစ္လိုက္တာ လူငယ္ေတြကို ဓါတ္ကူးသြားေရာ့သလား။  ရန္ကုန္မွာ လမ္းသရဲဂိုဏ္းေတြ ေပၚလာေတာ့တာပဲ။  စိန္ေဂၚလီ၊ မီးအိမ္နီ၊ ဖူမန္ခ်ဴး။  ႏိုင္ငံေရး မလုပ္ၿပီးေရာ။

လူငယ္ေတြရဲ႔ အၾကမ္းဖက္ မုန္ယိုမႈကို ထိမ္းသိမ္းေပးၿပီး ေအးၿငိမ္းသြားေစတာကေတာ့ မူးယစ္ေဆးပါပဲ။ သူပုန္ရန္ ကာကြယ္ဖို႔ ဆိုၿပီး ဗိုလ္ေနဝင္း ဖြဲ႔ေပးထားတဲ့ ကာကြယ္ေရး အဖြဲ႔ေတြရဲ႔ ထုတ္ကုန္ပစၥည္း။  ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳး။  လူငယ္ေတြ ႏိုင္ငံေရး မလုပ္ရင္ၿပီးေရာ။

လမ္းသူရဲေခတ္၊ ေဆးေခတ္။  လူငယ္ဆိုတာ အျမဲတမ္းေတာ့ အနာဂါတ္ ေပ်ာက္မေနပါဘူး။  လွည့္စားလို႔ ရလည္း ခဏေပါ့။  ေနာက္ေတာ့ ၆၉ ကၽြန္းဆြယ္၊ ၇၀ ေရႊရတု၊ ၇၄ – ၇၅ – ၇၆ သပိတ္ေတြနဲ႔ ေက်ာင္းသား လူငယ္ေတြက ႏိုင္ငံေရး တိုင္ျပဳျပည္ျပဳ လမ္းမွန္ကို ျပန္ေရာက္တာပါပဲ။

ကိုတိုးတို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ တကၠသိုလ္ဘဝဟာ လမ္းသူရဲေခတ္အလြန္၊ ေဆးေခတ္ေနွာင္းပိုင္း၊ ႏိုင္ငံေရးေခတ္၊ သပိတ္ေခတ္။

ကိုတိုးဟာ ညဖက္ ဂစ္တာ တီးရင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ RIT ဝင္းထဲမွာပဲ တီးေလ့ရွိၿပီး တခါတရံမွ သမိုင္းဝင္းထဲ Main ထဲ သြားပါတယ္။  အဲဒီလို ေက်ာင္းျပင္ထြက္ရရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လြယ္အိတ္ေတြထဲမွာ ဓါး၊ ရဲဒင္း၊ ခ်ိန္းႀကိဳး၊ နာ၊ က်လင္၊ မား အျပည့္အစံု ပါၾကတယ္။  ကိုတိုးလက္စြဲက သံအရိိုးတပ္ ရဲဒင္းေလး ေတာင္ဆုပ္ေလာက္။  လမ္းသူ၇ဲေခတ္၊ ေဆးေခတ္ရဲ႔ စရိုက္ အၾကြင္းအက်န္။  လမ္းမွာ ပတ္ကင္း ၇ဲကားနဲ႔ ေတြ႔ရင္လည္း ေက်ာင္းသားေတြမွန္း သိေနလို႔ ျပႆနာ မရွာၾကဘူး။  ကိုတိုးေနတဲ့ ေဒၚၾကည္ၾကည္ေဆာင္မွာ ဂ်င္ဝိုင္းလာဖမ္း ေတာ့လည္း ေက်ာင္းသားကဒ္ ရွိတဲ့လူကို ေဘးဖယ္ခ်န္ထားၿပီး အရပ္သားေတြကို ဖမ္းသြားၾကတာပဲ။  ေက်ာင္းသားေတြ ႏိုင္ငံေရးမလုပ္ရင္ ၿပီးေရာ။

သမိုင္းဝင္းထဲက သဇင္တို႔ နွင္းဆီတို႔မွာ တီးမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အုပ္ထက္ Eco  အုပ္က ေစာရာက္ေနၿပီ။  ႀကိဳတီးႏွင့္ေနၿပီ။  ကိုဟန္ျမတ္ေမာ္၊ ကိုသိန္းလွေမာင္၊ ကိုသက္တင္တို႔ရဲ႔ မယ္ဒလင္ တေယာဝိုင္း နဲ႔ ဗမာသံ မိုႏို အုပ္စု။  အဲဒီလို ထိပ္တိုက္ေတြ႔ၾကရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ခပ္လွမ္းလွမ္းကေန အေဟာ့ဆံုး၊ အေအာ္ရဆံုး သီခ်င္းတပုဒ္ကို ကိုေက်ာ္စိုးဝင္း၊ ကိုေမာင္ေမာင္(အဥၥလီ)၊ ကိုေမာင္ေမာင္ေအး(ေနျပည္ေတာ္) နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေပါင္းၿပီး အသံျပဲႀကီးေတြနဲ႔ ဝိုင္းဟဲၾကေတာ့တာပဲ။  မ်ားေသာအားျဖင့္ ကိုေနဝင္းေရးတဲ့ သားေလးသိဖို႔ ပံုေျပမယ္ (Mid Night Special) သီခ်င္း ဆိုျဖစ္ၾကတယ္။  ဘာေျပာေကာင္းမလဲ ဖီလင္ပဲ၊ ညဳတင္သမားေတြလည္း ဓါတ္ပ်က္၊ ဖီးေအာက္ကုန္ၿပီး ဒဏ္မခံႏိုင္ေတာ့ဘဲ လစ္ေျပးၾကရတာပါပဲ။   အဲဒိေတာ့မွ ကိုတိုးႀကီးကို ပြဲထုတ္ရပါတယ္။

ကိုတိုးႀကီး ဆိုမွျဖင့္ အေဆာင္ေပၚက ေက်ာင္းသူေတြ ဆိုတာ မေျပာနဲ႔ အျပင္မွာကို လာနားေထာင္ၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြက တအံုတမႀကီး။  အဲဒီထဲကမွ အဆိုေတာ္ ျဖစ္သြားသူေတြလည္း ရွိရဲ႔။  ညေစာင့္ ဦးေလးႀကီးလည္း ေကာင္းေကာင္းမေနရ။  အေဆာင္ေပၚက မုန္႔ေတြ ေရေတြ Request စာေတြ ယူလာလိုက္ရ။  တီးဝိုင္းက လူကို ေခၚၿပီး ေပးရ။  ေခါက္တု႔ံ ေခါက္ျပန္။  အခ်စ္တံတားခင္းေပးသူ ငေအးကေတာ့ “ဒို႔ခ်ည္းစားလို႔ မကုန္တဲ့ အတူတူ မနက္က်ရင္ ေက်ာင္းမုန္႔ဆိုင္မွာ ျပန္သြင္းၾကတာေပါ့..” တဲ့။  တင့္ေအာင္တို႔၊ ငေပြးတို႔၊ ဂြတိုတို႔၊ စံအြတ္တို႔ကလည္း ေပ်ာ္လို႔။  တီးဝိုင္းသိမ္းၿပီး ျပန္ေတာ့မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေနာက္ဆံုးတပုဒ္အေနနဲ႔ ျမနႏၵာ သီခ်င္းကို သံၿပိဳင္ဆိုၿပီး ႏႈတ္ဆက္ကာ ျပန္ေလ့ရွိၾကတယ္။  အဲဒါေၾကာင့္ အေဆာင္ေက်ာင္းသူေတြက ကိုတိုး၇ဲ႔ အဖြဲ႔ကို “ျမနႏၵာအုပ္စု” ရယ္လို႔ နာမည္ေပးထားၾကၿပီး ဝတၳဳထဲမွာေတာင္ ထည့္ေရးဘူးပါတယ္။

ေက်ာင္းကို ျပန္ၾကရင္ေတာ့ ေမာေမာပန္းပန္းနဲ႔ သမိုင္းလမ္းဆံုက အလင္းဆိုင္မွာ ဝင္စားျဖစ္ၾကတယ္။  ပိုက္ဆံမေလာက္လည္း ေက်ာင္းသားကဒ္ ေပးထားခဲ့ရတာေပါ့။  အဆင္ေျပပါတယ္။  ၾကာလာေတာ့ ဆိုင္ရွင္ မြတ္တားဘိုင္က ေတာင္းပန္ၿပီး သူ႔ ေကာင္တာ အံဆြဲကို ဖြင့္ျပရွာတယ္။  ေက်ာင္းသားကဒ္ေတြမွ တပံုႀကီး။

ကိုတိုးဟာ The Beatles  ကို crazy ျဖစ္သူပါ။  ဂီတ ပါရမီ ရွင္ပါ။  အသံကို ႏိုင္နင္း နားလည္တယ္။  ေက်ာင္းေဆာင္ခန္းထဲမွာ ဂစ္တာတီးတာေတာင္မွ စားပြဲအံဆြဲထဲက ပစၥည္းေတြကို ထုတ္ ဂစ္တာအိုးကို စားပြဲခံုနဲ႔ ထိၿပီးမွ တီးတတ္တယ္။  သံစဥ္က ပိုလွ ပိုေကာင္းလာတယ္။  RIT ဝင္းထဲမွာ အမ်ားဆံုး တီးျဖစ္တဲ့ ေနရာကေတာ့ သတၱဳေဗဒ အင္ဂ်င္နီယာအေဆာက္အဦ (Building 3) မွာပဲ။  B.3 ရဲ႔ အေနာက္လက္မွာ အမိုးပိတ္ကြန္ကရိ နဲ႔ Hall တေနရာ ရွိတယ္။  အဲဒီေနရာမွာ တီးတဲ့ ဂစ္တာသံ ဆိုတဲ့ သီခ်င္းသံဟာ ကြင္းျပင္မွာ ဆိုတာ တီးတာနဲ႔ မတူဘူး။  အသံထြက္ေကာင္းၿပီး အရမ္းသာယာတယ္။  ကိုတိုးက အဲဒီလို ေနရာေရြးၿပီးမွ တီးေလ့ရွိတယ္။

ေက်ာင္းဝင္းထဲက ေနြးေအးလို ေအာင္သိပၸံလို စားေသာက္ဆိုင္ေတြမွာ ထိုင္ျဖစ္ၾကလို႔ B.B.S English Programme, Local Talent, Request, Lunch Time music, Portfolio Listening ေတြ လာေနတာနဲ႔ ၾကံဳရင္ သီခ်င္းနားေထာင္ရင္းက တခါတည္း chord ေတြကို လက္တမ္းခ်ေရးေနေတာ့တာပဲ။  အေဆာင္ျပန္ေရာက္ရင္ ေစာေစာက သီခ်င္းကို ခ်က္ခ်င္း ျပန္တီးႏိုင္ေလာက္ေအာင္ကို အသံက်က္မိ နားပါးတယ္။

အဲဒီကာလက အေနာက္တိုင္းသီခ်င္းေတြကို လိုက္တီးႏိုင္ဖို႔ ဆိုတာ ဗမာျပည္မွာ chord စံုစံုလင္လင္ မရွိၾကဘူး။  ကိုယ့္ဖာသာ နီးစပ္ရာ အသံရွာၿပီး တီးေနၾကရတာ။  သူငယ္ခ်င္း စိုးရန္(ဘိတ္သား၊ ေတာခိုက်ဆံုး) က ဂစ္တာကို ႀကိဳးမခ်ိန္းပဲ ဘယ္လက္နဲ႔ တီးခတ္ၿပီး၊ အသံမွန္ရေအာင္ စြမ္းႏိုင္သူပါ။  တခါတခါ ကိုတိုးက စိုးရန္ လက္ကြက္ကို မွတ္ထားၿပီး ညာလက္နဲ႔ ျပန္ေျပာင္း တီးရတယ္။  ဖလွယ္ၾကရတယ္။

ေက်းဇူးတင္တယ္ ကမၻာႀကီးရယ္ ဆိုတဲ့ စီးရီးကို ျပသနာအုပ္စုရယ္လို႔ တီးဝိုင္း နာမည္ခံၿပီး ထုတ္ခဲ့တယ္။  အဲဒီကာလက သီခ်င္းေခြေတြဟာ သီခ်င္းစာအုပ္နဲ႔ တြဲၿပီးထုတ္တဲ့ ျဖန္႔ခ်ိတဲ့ ေခတ္မဟုတ္ေသးဘူး။  ၄ – ၅ – ၁၀ ေခြ စုၿပီးေတာ့မွ ေဇာ္မင္းက ဂစ္တာဥယ်ာဥ္ဆိုၿပီး သီခ်င္းစာအုပ္ေတြ စီးရီးလိုက္ ထုတ္တယ္။  ဂစ္တာဥယ်ာဥ္ အမွတ္ (၇) (ႏြဲယဥ္ဝင္းကာဗာနဲ႔) မွာ ေက်းဇူးတင္တယ္ တေခြလံုးက သီခ်င္းစာသားေတြ ပါဖူးတယ္။  အဲဒီကတည္းက ၇၂ – ၇၃ စၿပီး ေပါက္ထြက္တဲ့ သီခ်င္းကေတာ့ မ်က္သြယ္။  RIT မွာေတာ့ စာသား ေမာင္စိန္ဝင္း (ပုတီးကုန္း) သံစဥ္ တင္ေမာင္လိႈင္၊ အဆိုေတာ္ ခင္ေမာင္တိုး ပါပဲ။  အဲဒီအေခြဟာ  copy နဲ႔ own tune ေရာထားတဲ့ အေခြပါ။  ကိုတိုးရဲ႔ အေခြဟာ တကၠသိုလ္ေလာကမွာေတာ့ အရမ္းကို ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါတယ္။  RIT ဂစ္တာသမားတိုင္း သူ႔ သီခ်င္းေတြ တီးၾက၊ ဆိုၾက လက္ဆင့္ကမ္းၾက။

တႏွစ္သား ရန္ကုန္တန္ေဆာင္တိုင္ ပြဲညမွာ ကိုတိုးနဲ႔ အတူတူ ေလွ်ာက္လည္ၾကတယ္။  ညဥ့္နက္လာမွ ေက်ာင္းျပန္ၾကဖို႔ ကိုရဲႀကီးကို သြားၿပီး ေစာင့္ေခၚၾကတယ္။  အဲဒီကာလက ကိုရဲလြင္ဟာ E. Machine မွာ Bass တီးတယ္။  ခရစ္လမ္းက စင္မွာ။  ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႔ စင္ေထာင့္ကေန Stage show ၾကည့္ေနတုန္းခဏ ကိုေဇာ္က မ်က္သြယ္သီခ်င္းကို စင္ေပၚမွာ ေကာ့ေကာ္ကန္ကားနဲ႔ ဆိုပါေလေရာ။  ကို၇ဲႀကီးလည္း မအီမသာနဲ႔ ေဘ့စ္တီးရင္း စင္ေထာင့္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ အုပ္ကို မဲ့ျပတယ္။  စင္ေအာက္ကေန ပြဲၾကည့္ပရိသတ္ဘဝ ကိုတိုးႀကီး အေနနဲ႔ ဘယ္လို ခံစားေနရ ရွာမလဲ။

ဂီတကလြဲရင္ ဘာကိုမွ အဓိက မထားတဲ့ ပါရမီရွင္တေယာက္ေတာင္မွ ဝီရိယရွိရွိ တစိုက္မတ္မတ္ ဇြဲမေလွ်ာ့ပဲ ႀကိဳးစားခဲ့ရတာ ေအာင္ျမင္ဖို႔ရာ ဆယ္စုနွစ္ တစုေက်ာ္ ၾကာပါတယ္။  ဂီတခ်စ္သူ လူငယ္ေတြအတြက္ မွီျငမ္းကိုးကား အားက် အတုယူစရာ ခင္ေမာင္တိုး အဘိဓမၼာပါ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔  ကိုတိုးရဲ႔ သီခ်င္းေတြကို ဘာေၾကာင့္ ႀကိဳက္ခဲ့ၾကတာလဲ။  အဲဒီကာလ ၇၀ ျပည့္လြန္ ႏွစ္မ်ားအထိ ဗမာျပည္မွာ ေယာက်္ားေလးဆိုခဲ့သမွ် အခ်စ္၊ အသဲကြဲ အားလံုးနီးပါးဟာ ေယာက်္ားမာန၊ ေယာက်္ားသိကၡာမဲ့၊ ေယာက်္ားရင့္မႀကီးက ငိုလိုငို ေတာင္းပန္ ေျခသလံုးဖက္၊ သနားစိတ္နဲ႔ ခ်စ္စမ္းပါကြယ္ ေပ်ာ့ညံ့ညံ့ေတြခ်ည္း။

ကိုတိုးကေတာ့

“ခ်စ္ၿပီးမွ မုန္းေမ့တတ္တဲ့ မင္းကိုေလး..

ကိုယ့္ရင္မွာ.. မၾကင္နာ.. အစဥ္သာ.. မုန္းပစ္လိုက္မယ္။

ေနာင္ ေနာင္ခါ.. ျပန္လည္ႀကံဳဆံုေတြ႔ရလည္း ေရွာင္မယ္..

ကိုယ့္အသဲကို ႏုႏုေလးလို႔ မင္းထင္သလား..

မွားလိမ့္မယ္.. ငိုတယ္ဆိုတာ.. ေပ်ာ့ညံ့လြန္းတယ္..

ဒီကမၻာမွာ.. ၾကည့္စရာ.. မင္းထက္ေခ်ာတဲ့ လွတဲ့သူ..

ကိုယ္လိုက္ရွာမယ္.. ေတြ႔ျပန္ရင္ကြယ္ မင္းေရ႔ွက တြဲေလွ်ာက္ျပမယ္….

မငိုနဲ႔ ေနာ္ကြယ္”

လူငယ္ေတြက ဒါမ်ိဳး ႀကိဳက္တာ။

“လူကို မုန္းလိုက္ပါလား.. သက္ဆိုင္သူမ်ား.. ေဟ့..

မထိတထိ လုပ္ပံုေလးက.. ကိုယ့္ရင္မမွာ အားမရ…

ရင္ထဲက ခ်စ္ခ်င္ ခ်စ္လိုက္.. ဒါမွမဟုတ္ မုန္းခ်င္ မုန္းလိုက္..

ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ လမ္းကိုသြား.. ျပတ္ျပတ္သားသား..

မၾကည္လည္း ဘာတတ္ႏိုင္မလဲ.. မင္းတို႔ သေဘာ

ကိုယ့္အသဲက ေမ့လြယ္ေပ်ာက္လြယ္… အဲဒိေတာ့”

ရင္ဘတ္ႀကီးကို ျပတ္ျပတ္သားသား ဒက္ကနဲ ထိတဲ့ သီခ်င္း။

လက္ေတြ႔စမ္းသပ္ခန္းထဲက ရင္အခြဲခံထားရတဲ့ ဖားကေလးေတြလို စမ္းသပ္ခံ ပညာေရးစနစ္ေအာက္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းသားေတြလည္း အတုန္းအရုန္း။  ေလးဘက္သြား မတတ္ခင္ လမ္းေလွ်ာက္ သင္ေနရေတာ့  ခဏခဏ လဲ နည္းေတာင္ နည္းပါေသးတယ္။

ကိုတိုးလည္း RIT မွာ ေက်ာင္းေခၚခ်ိန္ ၇၅% မျပည့္လို႔ စာေမးပြဲ အခ်ခံရၿပီး၊ သံုးခါက်နဲ႔ ေက်ာင္းထုတ္ခံရတယ္။  ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ဝင္းမင္းေထြးလည္း 3F။  ေက်ာင္းသားေတြကို က်ပ္ဖို႔ ေပၚလာတဲ့ ၃ ခါက် စနစ္၊ ၅၀% ေက်ာင္းထုတ္၊ ၇၅ % တႏွစ္ခ်၊ ဆိုတဲ့ စနစ္ဆိုးႀကီးေတြကို  ” ဒီေခ်ာက္ကမ္းပါး”  ဆိုတဲ့ သီခ်င္းနဲ႔ ကိုတိုး ခံစားတု႔ံျပန္ ဆန္႔က်င္ ျပခဲ့တယ္။  ေကာ္ပီပါ။  (စိုးပိုင္ကလည္း အဲဒီသံစဥ္အလိုက္ မၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ေမာင္ၿငိမ္းခ်မ္း လို႔ ဆိုဘူးတယ္) ။ ေက်ာင္းသားထုၾကားမွာေတာ့ ဒီေခ်ာက္ကမ္းပါးကို ခံျပင္း ခံစားရပါတယ္။  ကိုတိုးလည္း ၇၅% RIT က Out ၊ အင္းစိန္ GTI ကိုတက္။ အဲဒီမွာလည္း ၅၀% ထိတယ္ လို႔ ၾကားမိတယ္။  ဒီေခ်ာက္ကမ္းပါးႀကီးရဲ႔ ဒဏ္ကို ေက်ာင္းသား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အလူးအလဲ လွိမ့္ခံေနရတာ ကေန႔ထိပါပဲ ကိုတိုးေရ။

၁၉၇၄ မွာ ကၽြန္ေတာ္လည္း RIT က Out ခဲ့ၿပီး တံတားဦးမွာ ကြမ္းႏုဝါစာေပဆက္ဆံေရး စာအုပ္အငွားဆိုင္ေလး ဖြင့္ျဖစ္တယ္။  မႏၱေလးတကၠသိုလ္ ျပင္ပဝိဇၨာ သမိုင္းပထမနွစ္ကို ေျဖျဖစ္တယ္။  အဲဒီမွာ ကိုတိုးႀကီးနဲ႔ ဆံုတာပဲ။  အဲဒီႏွစ္က ႏွစ္ေယာက္စလံုး စာေမးပြဲေအာင္ၿပီး သူက တတိယႏွစ္ ကၽြန္ေတာ္က ဒုတိယႏွစ္တက္။

၁၉၇၆၊ မတ္လ ၂၂ ရက္ေန႔ည။  RIT ရဲ႔  D43 အခန္း။ ကၽြန္ေတာ္၊ ဝင္းမင္းေထြး၊ ကိုေမာင္ေမာင္(အဥၥလီ) တို႔က အခန္းျပတင္းေတြကို အထဲက ေစာင္နဲ႔ ကာပိတ္ၿပီး အထဲမွာ မိႈင္းရာျပည့္ သပိတ္အတြက္ ပိုစတာေတြ၊ ေၾကညာခ်က္ေတြ ေရးၾကရတယ္။  ကိုတိုးက အျပင္ကေန အခန္းတံခါးကို ေသာ့ခတ္ပိတ္ေပးထားၿပီး အခန္းေရွ႔ ေကာ္ရစ္ဒါမွာ ကိုရဲလြင္၊ ကိုေနဝင္း၊ ခ်စ္ကိုေလးတို႔နဲ႔ ဝိုင္းဖြဲ႔ၿပီး ဂစ္တာ တီးေပးေနၾကတယ္။  ကိုေနဝင္း တကိုယ္ေတာ္ အားလံုးကို ေက်ာ္ျဖတ္ရမယ္ စီးရီးအတြက္ သီခ်င္းတိုက္ေနၾကတာပါ။  လာနားေထာင္ၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကလည္း ေကာ္ရစ္ဒါအျပည့္။ သတင္းေပးနဲ႔ ဆရာေတြ ဝင္လို႔ မရေတာ့ဘူးေပါ့။  ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း စိတ္ခ် လက္ခ် လံုလံုျခံဳျခံဳ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ ျပင္ပဝိဇၨာ သမိုင္းဒုတိယနွစ္မွာ ၇၆ မိႈင္းရာျပည့္ သပိတ္နဲ႔ အင္းစိန္ေတာရမွာ စခန္းဝင္သြားရပါတယ္။  တကၠသိုလ္ပညာေရးနဲ႔ ၄ နွစ္ေလာက္ အဆက္ျပတ္သြားၿပီး ၈၀ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ကို ခံစားလြတ္ေျမာက္ခဲ့ ရတယ္။  လြတ္လာေတာ့ ျပင္ပဝိဇၨာဆိုတဲ့ ပညာေရးစနစ္က မရွိေတာ့ ျပန္ဘူး။  တကၠသိုလ္စာေပးစာယူ ဆိုတာႀကီး ေပၚေနၿပီ။  ျပင္ပဝိဇၨာက အျပင္မွာ ကိုယ့္ဖာသာ စာကိုေလ့လာ၊ စာေမးပြဲအခ်ိန္က်မွ သြားေျဖလိုက္ရံုပဲ။  စာေပးစာယူက က်ေတာ့ အနီးကပ္ဆိုတာ တက္ရေသးတယ္။  ကၽြန္ေတာ္လည္း စာေပးစာယူသင္တန္းကို ဝင္ခြင့္ေလွ်ာက္လိုက္တာ သမိုင္းပထမႏွစ္ကပဲ ျပန္ေနခြင့္ရလို႔ တတန္းေလ်ာ့ၿပီး အစက ျပန္သင္ရပါတယ္။  အနီးကပ္တက္ေတာ့ ကိုတိုးႀကီးနဲ႔ ျပန္ေတြ႔ျပန္ေရာ။  သူလည္း ျပင္ပဝိဇၨာဘြဲ႔ကို မယူလိုက္ရဘူး။  အခု သမိုင္း ဒုတိယနွစ္။  ကၽြန္ေတာ့္ထက္ တတန္းႀကီး။  အဲဒီႏွစ္က နွစ္ေယာက္စလံုး စာေမးပြဲေအာင္ၾကၿပီး တတန္းစီ တက္သြားၾကတယ္။  ကၽြန္ေတာ္က ဒုတိယနွစ္ ကိုတိုးက တတိယနွစ္။

ကၽြန္ေတာ့္အေမ ေျပာဖူးသလိုပဲ။  မင္းတို႔ကြာ အစိုးရစစ္ ဆယ္တန္းရိပ္မႀကီးေတာင္ ေအာင္ေအာင္ ေျဖခဲ့ၾကေသးတာ။  ေက်ာင္းစစ္တကၠသိုလ္ စာေမးပြဲေလးမ်ား စိတ္ပါရင္ ေအာင္ျဖစ္ပါတယ္တဲ့။  ကိုတိုးလည္း တာဝန္အရသာ ေျဖေနရတဲ့ ပညာေရးက ကေမာက္ကမ ျဖစ္ေနေပမယ့္ ဝါသနာအရ ႀကိဳးစားခဲ့တဲ့ အႏုပညာ မွာေတာ့  ေအာင္ျမင္ဖို႔ အခ်ိန္က်လာပါၿပီ။  အဲဒီကာလက “အဥၥလီအတြက္ ဂီတသၥလီ” ထြက္ၿပီး “ဝိုင္းရဲ႔ဆည္းဆာ” နဲ႔ စေပါက္တဲ့ အခ်ိန္။

ကိုတိုးဟာ “ျပႆနာအုပ္စု” ရဲ႔ ေကာ္ပီနဲ႔ ကိုယ္ပိုင္သံစသ္အေရာမွာတင္ တန္႔မေနပဲ “လိစၦဝီမ်ား” အထိ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္သန္႔သန္႔ ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။  အဲဒီေနာက္ေတာ့ စိတ္တူကိုယ္တူ ခံစားခ်က္တူ ဂီတတပ္မက္သူ လူငယ္ေတြ စုစည္း ခြန္အားျဖည့္မိၾကၿပီး “မဇၥ်ိမလိႈင္း”  အလံေတာ္ကို ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ စိုက္ထူခဲ့ကာ ဂႏၳဝင္ သစ္ ဂီတ ေတာင္ကုန္းကို သိမ္းပိုက္ႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္။

ႏိုင္ငံတကာ ဂီတကို မပစ္ပယ္။  ဒါေပမယ့္ ပံုတူ မကူး၊ ရိုးရာဂီတကို မဆန္႔က်င္၊ သို႔ေသာ္ လမ္းရိုးေဟာင္းအတိုင္း မလိုက္။  အရိုးလည္း ခိုင္ေစ၊ အရြက္လည္း လိႈင္ေစ။  အရိုးကိုလည္း အရြက္မဖံုးေစရ။  အရိုးေၾကာင့္လည္း အရြက္မတံုးေစရ။  ရိုးရာဂီတနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာ ဂီတကို မွ်မွ်တတ ေပါင္းစပ္ႏိုင္ၿပီး ဂီတသစ္တရပ္ စိတ္ကူးဖြဲ႔ႏြဲ႔ ေအာင္ျမင္စြာ ေမြးဖြားေပးခဲ့ၾကတယ္။  ႏိုင္ငံဂီတေလာကကို ေခါင္းေမာ့ဝင္ႏိုင္မယ့္ မဇၥ်ိမလိႈင္း။  ခံစားခ်က္ အသစ္၊ ရင္ခုန္သံအသစ္၊ စိတ္ကူးအသစ၊္ ကဗ်ာအသစ္၊ သံစဥ္အသစ္၊ ဂီတအသစ္။

ကိုတိုး ေအာင္ျမင္လာေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း ပါပဲ။  စီးပြါးေရးသမားေတြက အၾကံအဖန္နဲ႔ အျမတ္ထုတ္ဖို႔ စီစဥ္လာၾက တယ္။  စတီရီယို ေခတ္ဦးပိုင္းက ျပႆနာအုပ္စု ေခါင္းငံု႔ၿပီး ဝင္တိုးခဲ့ရတဲ့ သီခ်င္းေခြေတြကို ဖုတ္ဖက္ခါၿပီး ခိုးကူးအျဖစ္ ရာသီေပၚ ထုတ္ေရာင္းလာၾကတယ္။  ကိုတိုးကေတာ့ သူ႔ရဲ႔ ေစာေစာပိုင္း ေကာ္ပီေခြေတြကို ရွက္လြန္းလို႔ တိုင္းျပဳျပည္ျပဳ စာေရးဆရာႀကီးေတြ ကေလာင္သက္ႏုစဥ္ကာလက ေရးခဲ့ဖူးတဲ့ ဆယ္ေက်ာ္သက္ အခ်စ္ဝတၳဳအေၾကာင္း ျပန္ေျပာရင္ ရွက္ေနသလိုမ်ိဳး။

ကိုတိုးကိုယ္တိုင္ကသာ သူ႔ေကာ္ပီသီခ်င္းေတြကို ရွက္ေနတာ။  အဲဒီ ေခတ္ကို မီလိုက္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတြကေတာ့ စြဲလန္းေနတုန္းပဲ။  တကၠသိုလ္ဘဝကို ျပန္ေတြးမိလိုက္တိုင္း ကိုတိုးသီခ်င္းေတြက ေနာက္ခံဂီတအျဖစ္ အသက္ဝင္ေနဆဲပါ။  ေနာက္ပိုင္း မဇိၥ်မလိႈင္း သီခ်င္းေတြကလည္း တက႑ သပ္သပ္စီေပါ့။  ကိုတိုးရဲ႔ ငယ္မူငယ္ေသြး လက္ရာေတြမွာကိုက ကဗ်ာတပုဒ္လို လွပေနတာ အမ်ားႀကီး။  အခုအရြယ္နဲ႔ ျပန္လည္ ညည္းမိရင္ေတာင္ တကၠသိုလ္ဘဝ ျပန္ေရာက္သြားၿပီး ႏုပ်ိဳလန္းဆန္းသြားသလိုပါပဲ။

“ဤကမၻာေျမေပၚတြင္

လူမွန္လွ်င္ အခ်စ္နဲ႔ ဘယ္မွာလာ ကင္းမလဲကြယ္

ခင္ခင္ရယ္ ေမာင္ရယ္

ေနြရယ္ ဥၾသရယ္ ဇီဇဝါပန္းမ်ားရယ္

စံပယ္ရယ္ မိုးညရယ္ ေဆာင္းရယ္ နွင္းရယ္

ဖန္လာပံု မဆန္းလားကြယ္ ေလာကႀကီးအလယ္

ကိုယ္ရယ္ မင္းရယ္ ဆံုေအာင္ ေမြးဖြားေပးတဲ့ ကမၻာကိုပင္

အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္တယ္ ခင္……..။”

(ေက်းဇူးတင္တယ္ ကမၻာႀကီးရယ္)

ကိုတိုးက မေဝနဲ႔ ဆံုရေအာင္ ေမြးဖြါးေပးလို႔ ကမၻာႀကီးကို ေက်းဇူးတင္တယ္။  ကၽြန္ေတာ္တို႔ကလည္း ကိုတိုးကို ေမြးဖြါးေပးလို႔ ကိုတိုးနဲ႔ ဆံုရလို႔ ျပသနာအုပ္စုနဲ႔ ဆံုရလို႔၊ လိစၦဝီမ်ားနဲ႔ ဆံုရလို႔၊ မဇၥ်ိမလိႈင္းနဲ႔ ဆံုရလို႔ ကမၻာႀကီးကို ေက်းဇူးတင္ရပါတယ္။

ဒီၾကားထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္က HGP စာေမးပြဲ ဝင္ေျဖလိုက္တာ ေအာင္သြားလို႔ ေရွ႔ေန Chamber  ဆင္းျဖစ္တယ္။ Chamber Master  ေ၇ွ႔ေန ဦးစိုးျမင့္ (ညြန္႔ေပါင္းေစ်း) နဲ႔ အတူ မိုးကုတ္ ရံုးခ်ိန္းက အျပန္ ကားေမွာက္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေျခေတြ လက္ေတြ ေသသြားတာေၾကာင့္ ေဆးအေတာ္ကုယူလိုက္ရတယ္။  ေက်ာင္းနားလိုက္ရ ျပန္ေရာ။  က်န္းမာေရးေၾကာင့္ ၂ နွစ္ေလာက္ အနားယူၿပီး ဒုတိယႏွစ္ ျပန္တက္ေတာ့ ကိုတိုးလည္း တတိယနွစ္ပဲ ရွိေသးတယ္။  တတန္းကြာတယ္။  သူကလည္း မေျဖျဖစ္ျပန္ဘူး။  အဲဒီႏွစ္ကေတာ့ ႏွစ္ေယာက္စလံုး စာေမးပြဲ ေအာင္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္က တတိယနွစ္၊ သူက စတုတၳနွစ္။

ေနာက္စာသင္နွစ္က်ေတာ့ က်ေတာ့လည္း သူနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က တိုင္ပင္ထားသလား ေအာက္ေမ့ရတယ္။ အရင္အတိုင္ပဲ သူက စတုတၳနွစ္၊ ကၽြန္ေတာ္က တတိယနွစ္။

၁၉၈၆ ေလာက္မွာ စိုးေဇာ္ရဲ႔ မႏၱေလးက ျမနႏၵာ စီစဥ္ေနတုန္း ကိုတိုးဆီ သီခ်င္းေတာင္းဖို႔ သြားျဖစ္ၾကတယ္။  သူ႔မွာ ေရးၿပီးသား မရွိဘူးတဲ့။  ဒါနဲ႔ ေကာ္ပီ သီခ်င္းေဟာင္းေတြ ေပးဖို႔ ေျပာေတာ့လည္း သူ႔မွာ လုပ္စရာ ရွိေသးလို႔ ပါဆိုၿပီး ျငင္းလိုက္ျပန္တယ္။  သူ႔ ငယ္သီခ်င္းေတြကို သူမ်ားျပန္ဆိုမွာေတာင္ ရွက္ေနပံု ရပါတယ္။  ေဇာ္မ်ိဳးထြတ္ကေတာ့ ကိုတိုးဘဝကို အရမ္း အားက်တာ။  ကိုယ္ပိုင္ စီးပြါးေရးက သပ္သပ္၊ ဝါသနာ ဂီတအလုပ္က သပ္သပ္ မပူပင္ရ လြတ္လပ္လို႔တဲ့။  သူကေတာ့ ဂီတနဲ႔ပဲ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းေနရေတာ့ ခက္ခဲ ၾကမ္းရွမႈကို ၿငီးတြားရွာတယ္။

၁၉၈၈ မွာေတာ့ ကိုတိုးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ အတန္းတူသြားၾကေရာ။  သမိုင္းေနာက္ဆံုးနွစ္။  အဲဒီႏွစ္မွာ ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုႀကီး ျဖစ္ေတာ့တာပါပဲ။  ဂစ္တာေလးရဲ႔ တေလွ်ာက္လံုး အဖိႏွိပ္ခံရမႈ လမ္းသူရဲ သီခ်င္းဆိုၿပီး တဘဝလံုး အႏွိမ္ခံ အေစာ္ကားခံေနရတာေတြဟာ ပြင့္အံေပါက္ကြဲထြက္ၿပီး ရွစ္ေလးလံုးရဲ႔ တိုက္ပြဲဝင္ ေခတ္သစ္ကမၻာမေၾက သီခ်င္းအျဖစ္ ဂစ္တာဟာ ေအာင္ပြဲခံကာ သမိုင္းဝင္ ဂုဏ္ေရာင္ေျပာင္ခဲ့ပါၿပီ။

၁၉၈၉ ကၽြန္ေတာ္က အိုးဖို ဘဝတကၠသိုလ္မွာ မာစတာတန္း တက္ျဖစ္တယ္။  ၂၀၀၅ ကၽြန္ေတာ္ထြက္လာေတာ့ စာေပးစာယူသင္တန္းက မရွိေတာ့ျပန္ဘူး။  အေဝးသင္ တကၠသိုလ္ဆိုတာ ျဖစ္သြားျပန္ၿပီ။  ကၽြန္ေတာ္လည္း စိတ္မပါေတာ့လို႔ ေက်ာင္းဆက္မတက္ျဖစ္ေတာ့ဘူး။  အဲဒီေတာ့မွ ၁၉၆၈ ခုနွစ္ေလာက္က ကၽြန္ေတာ့္ေဒၚေလး ေဒၚသန္းသန္းေဌး(ဇင္ေယာ္ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္း၊ ကမာရြတ္) က ကၽြန္ေတာ့္ကို လကၡဏာၾကည့္ေပးၿပီး ပညာေရး ဆံုးခန္းမတိုင္ဘူးလို႔ ေဟာခဲ့တာ သြားသတိရမိတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ထြက္လာေတာ့ ကိုတိုးက ရန္ကုန္ ေျပာင္းသြားတာနဲ႔ လူခ်င္းမဆံုျဖစ္ေတာ့ဘူး။  တေလကမွ ကိုတိုးဇနီး မေဝကို ကိုတိုးေက်ာင္းၿပီး သြားလား မွတ္မွတ္ရရ ေမးမိတယ္။ ကိုတိုးလည္း ကၽြန္ေတာ့္လိုမ်ား လကၡဏာ အေဟာခံရဘူးသလား မွ မသိ။

၂၆ – ၈ -၈၈ မႏၱေလးၿမိဳ႔နယ္လံုးဆိုင္ရာ သပိတ္တပ္ေပါင္းစု အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ႀကီးက သပိတ္ညီလာခံကို မႏၱေလးေတာင္ ေျခ ရာျပည့္ကြင္းမွာ က်င္းပပါတယ္။  ၿမိဳ႔ေပၚ သပိတ္စစ္ေၾကာင္းအားလံုး  နီးစပ္ရာ ၿမိဳ႔နယ္ေတြက သပိတ္စစ္ေၾကာင္းေတြပါ ခ်ိတက္လာၾကလို႔ ၿမိဳ႔ျပည့္ကြင္းလံုးလွ်ံ လူအုပ္ႀကီးပါ။  ေၾကြးေၾကာ္သံေတြကလည္း မိုးျပိဳခမန္း။  ပြဲၿပီးလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရွ႔ေနစစ္ေၾကာင္းက ေရွ႔က်ံဳးလမ္းကေန ဘီလမ္း၊ အဲဒီကမွ မဂၤလာလမ္း အတိုင္း ျပန္လာၾကပါတယ္။  ေရွေနစစ္ေၾကာင္းရဲ႔ေနာက္ မလွမ္းမကမ္းမွာ စီးေနက် စက္ဘီးေလးကို တြန္းလို႔၊ လြယ္ေနက် လြယ္အိတ္ကေလးကို လြယ္လို႔ တပ္ေနက် ေနကာမ်က္မွန္ေလးကိုတပ္လို႔ ၇ွည္ေနက် ဆံပင္ေတြကလည္း ရွည္လို႔ လြယ္အိတ္ထဲ လက္ႏိႈက္ၿပီး ေလွ်ာက္လာတဲ့ ကိုတိုးကို ျမင္လိုက္တယ္။  ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း ကိုတိုးဆီ သြားႏႈတ္ဆက္ေတာ့ အသံေတြ လိုခ်င္လို႔ ကက္ဆက္နဲ႔ လိုက္ဖမ္းေနတာတဲ့။  အသံ specialist တေယာက္အေနနဲ႔ သမိုင္းဝင္ ၇ွားပါးအသံမ်ိဳးကို လက္လြတ္ခံလို႔ ဘယ္ျဖစ္ပါ့မလဲ။

သခၤါရကို အစဥ္ထာဝရ မမွတ္ထင္ေပမယ့္ အဲဒီေန႔ကေတာ့ ကိုတိုးကို ေနာက္ဆံုး ေတြ႔ျခင္းပဲလို႔ မထင္မိရိုး အမွန္ပါ။  ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ပါ။ ဘယ္မွာ ေမြးေမြး ကိုတိုးဟာ မႏၱေလးသားပါ။  ၿမိဳ႔မၿငိမ္းရဲ႔ သားေျမးပီပီ လူသာေသေပမယ့္ နာမည္မေသပါဘူး။  အႏုပညာဟာ ဆက္လက္ရွင္သန္ၿပီး လူငယ္ေတြအတြက္ စိတ္ဓါတ္ခါန္အား ဆက္လက္ေပးေနဦးမွာပါ။  ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကြယ္လြန္သြားတာကေတာ့ ဘဝကို အႏိုင္နဲ႔ ပိုင္းသြားတာပါပဲ။

လြမ္းတယ္ ကိုတိုးရယ္…..

ကိုတိုးေလးစားတဲ့ အစ္မႀကီးကလည္း ကိုတိုး အေလးထားခဲ့တဲ့ ခြန္အားျဖည့္မိငယ္ကို လူထုႀကီးနဲ႔ သံၿပိဳင္ဟစ္ေၾကြး သီဆိုၾကရင္း ခြန္အားေတြ ျပည့္သြားရၿပီ။  ခြန္အားျပည့္မိငယ္ဟာ လူထုသီခ်င္း ျဖစ္သြားရၿပီ။  ကိုတိုးျပဳခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္အဝဝအတြက္ သာဓုေခၚလိုက္ပါတယ္။

အရႈံးမေပးနဲ႔ မိငယ္ေရ

ရဲရင့္မွ ေက်ာ္ျဖတ္သြား

အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ တာဝန္ထမ္း၇ြက္တဲ့အခါ

တကယ္ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔ႏိုင္မွ………..။

ကိုတင္ေအးၾကဴ

၂၂ – ၈ – ၂၀၁၃

http://mayaonlinemagazine.blogspot.com.au/2014/10/blog-post.html

One thought on “ကိုတင္ေအးၾကဴ – ေက်းဇူးတင္တယ္ ကမၻာႀကီးရယ္

  1. ခ်စ္ၿပီးေတာ့.. မုန္းေမ့တတ္တဲ့.. မင္းကို..
    ကိုယ္.. ရင္မွာ.. မၾကင္နာ.. အစဥ္သာ..
    မုန္းေမ့လိုက္မယ္..
    ေနာင္.. ေနာင္အခါ.. ျပန္လည္.. ၾကံဳဆံုေတြ႕ ရလည္းကြယ္.. ေရွာင္မယ္
    ကိုယ့္.. အသည္းကို.. ႏုႏုေလးလို႕.. မင္း.. ထင္သလား..
    မွားလိမ့္မယ္.. ငိုတယ္ဆိုတာ.. ေပ်ာ့ညံ့လြန္းတယ္..
    သည္ကမ႓ာမွာ.. ၾကည္စရာ..
    မင္းထက္ေခ်ာတဲ့.. လွတဲ့သူ..
    ကိုယ္လိုက္ရွာမယ္..
    ေတြ႕ျပန္ရင္ကြယ္..
    မင္းေရွ႕ကတြဲေလွ်ာက္ျပမယ္..
    မငိုနဲ႕ေနာ္ကြယ္ …

    ခ်စ္ၿပီးေတာ့မုန္းေမ့တတ္တဲ့မင္းကို / မုန္းခ်င္မုန္းလိုက္ (၁၉၇၁)
    ေတးေရး – ကိုရဲလြင္ (မဇိၥ်မလႈိင္း)
    ေတးဆို – ခင္ေမာင္တိုး
    ေတးစု – ေက်းဇူးတင္တယ္ ကမၻာႀကီးရယ္ (၁၉၇၁)
    ေတးဂီတ – E-Machine

    Original Song – “You Never Give Me Your Money”, composed by Paul McCartney, partly collaboration with John Lennon, and sung by their band, The Beatles in “Abbey Road” album (1969)

    YouTube Music Video: http://youtu.be/qO-00Dqan4M

Comments are closed.