ၾသဂုတ္ ၈၊ ၂၀၁၄
ဓာတ္ပံု အညႊန္း – စာေရးသူ သီရိညြန္႔ႏွင့္ ကိုမြန္းေအာင္၊ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္ ABSDF ဗဟိုေကာ္မတီ ဌာနခ်ဴပ္တည္ရွိရာ မာနယ္ပေလာ၊ ေလာခြါး လူေတာင္ကုန္းမွာ အမွတ္တရ။ |
” ပန္းကေလးက.. ေျပာလိုက္တယ္..
ေလာကရဲ႕.. အလွအပဟာ..
တို႔.. ပြင့္မွ.. ျပည့္စံုတာတဲ့..ပန္းခ်စ္သူ.. ပ်ားက.. ျပံဳးတယ္..
ေတာက္ပတဲ့.. အဆင္းလည္း.. ရွိမယ္..
လိုက္ဖက္မယ့္.. ေမႊးရနံ႔နဲ႔.. ဆို..
ဝတ္မႈန္ရယ္.. နင္နဲ႔.. ႏိႈင္းရင္.. ရံႈးၾကမွာပဲ..
ရင္ထဲ.. ရွိရွိသမွ်.. ေျပာျပရရင္..
တကယ္.. လွတယ္..
ျမင္သူတကာ.. ေငး. ေငး.. ေလာက္ေအာင္..လွရက္လို႔..
ခ်ဴလိုသူေတြ.. လက္ထဲမွာ..
အလွမပ်က္ေအာင္.. ဆုေတာင္းတယ္..
ပန္းကေလးရယ္..
သင္းပ်ံ႕ကာ.. အျမဲ.. ေမႊးေစခ်င္တယ္..”
♫ ♪ ♫ ♪…
ဤသီခ်င္းေလးကိုၾကားဖူးသူတုိင္း ႏွစ္ၿခိဳက္ၾကလိမ့္မည္ဆုိတာ က်ေနာ္ အျပည့္အ၀ ယံုၾကည္ပါသည္။
တကယ္ကိုေကာင္းတဲ့ သီခ်င္းေလးပါ။
ေတးေရးကိုေမာင္ေမာင္ (ကြယ္လြန္သူ ေတးေရးဆရာ အၪၨလီ ေမာင္ေမာင္) ရဲ႕ကိုယ္ပုိင္သံစဥ္ သီခ်င္းေလးပါ။
.
ဒီသီခ်င္းေလးကို ကနဦး မူရင္းသီဆုိသူေတးသံရွင္ကေတာ့…..
.
၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ေက်ာင္းသားမ်ားဦးေဆာင္ခဲ့တဲ့၊ လူထုအံုၾကြမႈကာလ၊ န၀တ စစ္တပ္မွ လက္နက္မဲ့ ျပည္သူမ်ားကို ပစ္ခတ္ သတ္ျဖတ္ ၿဖိဳခြင္းခဲ့ၿပီးသည့္ေနာက္ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး ဆင္ႏႊဲမွပဲ ရေတာ့မည္ ဆုိတာကို ယံုၾကည္ခဲ့ၾကၿပီး ျမန္မာျပည္နယ္စပ္ တုိင္းရင္းသား ေတာ္လွန္ေရး လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ရွိရာသို႔ ထြက္ခြာလာခဲ့ၾကေသာ လူငယ္ေက်ာင္းသား ေထာင္ေပါင္း မ်ားစြာထဲမွ တဦးျဖစ္သည့္ ေတးသံရွင္ ကိုမြန္းေအာင္ပါ။
.
ေတးသံရွင္ ထူးအိမ္သင္ႏွင့္အတူ ဘုရားသံုးဆူေဒသသုိ႔ေရာက္ရွိလာခဲ့ေသာ ကိုမြန္းေအာင္သည္ ABSDF ေက်ာင္းသားတပ္ရင္းမ်ား ဖြဲ႕စည္းတည္ေထာင္ၾကသည့္အခါ၊ ဘုရားသံုးဆူေဒသရွိ တပ္ရင္း (၂)ခု၊ ABSDF တပ္ရင္း (၁၀၁)ႏွင့္(၁၀၂) တုိ႔ထဲမွ က်ေနာ္တုိ႔ တပ္ရင္း (၁၀၂)၏ တပ္ဖြဲ႕၀င္တဦး ျဖစ္လာခဲ့သည္။
လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးကို ယံုၾကည္ခဲ့ေသာ ကိုမြန္းေအာင္သည္ အေျပာသမားသက္သက္ မဟုတ္။ ဘုရားသံုးဆူတုိက္ပြဲႏွင့္ ေရးၿမိဳ႕သိမ္းတုိက္ပြဲမ်ားတြင္ ကိုယ္တုိင္ပါ၀င္တိုက္ခုိက္ခဲ့သူ တဦး။
စကားနည္းၿပီး တည္ၿငိမ္ေအးေဆးေသာကိုမြန္းေအာင္ကို က်ေနာ္ခင္မင္ေလးစားမိသည္။
က်ေနာ္သာမဟုတ္၊ ေက်ာင္းသားအားလံုးလိုလုိ သူ႔ကို ခ်စ္ခင္ေလးစားၾကသည္။
ကိုမြန္းေအာင္ႏွင့္က်ေနာ္ ေတာတြင္းေရာက္ၾကမွ စတင္သိကၽြမ္းခဲ့တာမဟုတ္။ သူအဆုိေတာ္ ျဖစ္မလာ ေသးခင္၊ သူ၏ပထမဦးဆံုးသီခ်င္းမ်ား ထုတ္ေ၀ျဖန္႔ခ်ိဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနစဥ္ ကာလကတည္းက သူႏွင့္က်ေနာ္ စတင္သိရွိခဲ့ၾကပါသည္။
၁၉၈၃ – ၈၄ ၀န္းက်င္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၊ ဘားလမ္းအထက္ရွိ၊ ပန္းခ်ီဆရာ ကိုလူမင္း၏ ေနအိမ္တုိက္ခန္းတြင္ က်ေနာ္ ကိုမြန္းေအာင္ကို စတင္သိရွိခဲ့ရသည္။
ထုိအခ်ိန္က ကိုမြန္းေအာင္ သူ႔ပထမဦးဆံုး သီခ်င္းေခြကို ေမ စတူဒီယုိမွာ အသံသြင္း ယူလာၿပီး ကာစ ျဖန္႔ခ်ိဖုိ႔ ကိစၥေတြအတြက္ ဘားလမ္းရွိ KISS ေတးသံသြင္းဆုိင္မွ ကိုလွျမင့္ႏွင့္ လာေရာက္တုိင္ပင္ေနစဥ္ကာလ။
ပန္းခ်ီဆရာ ကိုလူမင္း ဆုိတာက က်ေနာ့္ အကိုႀကီး အရင္းလို ခ်စ္ခင္ရေသာ၊ က်ေနာ့္ သီခ်င္းေခြ အားလံုးလုိလုိ ကို မ်က္ႏွာဖံုး ဒီဇုိင္းဆြဲ၊ ကာလာခြဲ လုပ္ေပးခဲ့ေသာသူ။
ကိုလွျမင့္၊ ကုိလူမင္း၊ ဂီတာ ဥယ်ာဥ္ ကိုစိုးသိန္း (ဂစ္တာသူရဲေကာင္း စာအုပ္ ဘာသာျပန္ စာေရးဆရာ) ႏွင့္ က်ေနာ္တုိ႔ ထုိအခ်ိန္က ကိုလူမင္း၏အိမ္မွာ၊ ဒါမွမဟုတ္ ဘားလမ္းရွိ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ေတြမွာ မၾကာခဏ ဆံုျဖစ္ခဲ့ၾကသည့္ အခ်ိန္။
ကိုမြန္းေအာင္၏ သီခ်င္းမ်ားကို ကုိလူမင္းႏွင့္ က်ေနာ္တုိ႔ ႏွစ္ေယာက္ အတူတူ စတင္နားေထာင္ ၾကသည္။
အဲသည္မွာတင္ “၀တ္မႈန္” ဆုိတဲ့ သီခ်င္းေလးကို က်ေနာ္အလြန္ႏွစ္သက္မိၿပီး၊ တကယ့္ကို စြဲစြဲလန္းလန္း ျဖစ္ခဲ့ရသည္။
၀တ္မႈန္ တပုဒ္ထဲ မဟုတ္။
“၈/၈၂ အင္းလ်ား” (ညရဲ႕သန္းေခါင္ အိပ္မေပ်ာ္ေသးခ်ိန္ ဂစ္တာေလးကို အေဖာ္ျပဳရင္း တီးခတ္စဥ္) ဆုိတဲ့ သီခ်င္းေလးကိုပါ က်ေနာ္အလြန္ ႏွစ္သက္ခဲ့ရသည္။
.
ထူးထူးျခားျခား သတိထားလုိက္မိတာက၊ က်ေနာ္ႀကိဳက္ႏွစ္သက္မိသည့္ သူ႔သီခ်င္းႏွစ္ပုဒ္စလံုးကို ပန္းခ်ီဆရာ ကိုလူမင္းကလည္း ႀကိဳက္သည္။ က်ေနာ္တုိ႔ ႏွစ္ဦးစလံုး ေကာက္ခ်က္ခ်လုိက္မိတာက ကိုမြန္းေအာင္၏ ေတးသီခ်င္းမ်ား ျမန္မာေတးခ်စ္သူမ်ား အၾကား ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကား ေရပန္းစား လာမည္ဆုိတာကိုပင္။
၁၉၉၀ ခုႏွစ္ အစ ဇန္န၀ါရီလ၊ ဘုရားသံုးဆူ တုိက္ပြဲကာလတြင္ ေက်င္းသားစစ္ေၾကာင္းမ်ား ကိုဖြဲ႕စည္း၍ ေရွ႕တန္းသုိ႔ ေစလႊတ္သည့္အခါ ကိုမြန္းေအာင္လည္း မဟာမိတ္ မြန္ျပည္သစ္ပါတီမွ ဗုိလ္မွဳးဘညြန္႔ ဦးေဆာင္ ေသာ စစ္ေၾကာင္းတြင္ ပါ၀င္၍တ ုိက္ပြဲ၀င္ခဲ့သည္။
အမွန္ေျပာရလွ်င္ အဲသည္အခ်ိန္က က်ေနာ္ သူ႔ကို ေရွ႕တန္း တိုက္ပြဲခြင္သို႔ မထည့္ခ်င္။
သို႔ေပမယ့္လည္း သူကိုယ္တုိင္က အလြန္ ဆႏၵျပင္းျပေနတာက တေၾကာင္း၊ တပ္ဖြဲ႕၀င္ ရဲေဘာ္မ်ား အၾကား မည္သူကိုမွ် ေက်ာသား ရင္သား မခြဲျခားသင့္သည္ကလည္း တေၾကာင္း ဒါေၾကာင့္မုိ႔ က်ေနာ္ႏွင့္ ဘားတုိက္ တခုတည္းတြင္ ေနၾကသည့္ ကိုေက်ာ္ႀကီးႏွင့္ ေဆးမွဴး ကိုညိဳ(မင္းညိဳေအာင္) တုိ႔လိုက္ပါမည့္ စစ္ေၾကာင္းတြင္ ကိုမြန္းေအာင္ကို ထည့္သြင္းလုိက္ရသည္။
.
ေနာက္တလအၾကာ မတ္လ (၂၂ -၂၃)ရက္ မြန္ျပည္နယ္၊ ေရးၿမိဳ႕သိမ္းတုိက္ပြဲတြင္ လည္း ကိုမြန္းေအာင္ တေယာက္ ထပ္မံ၍ ပါ၀င္တုိက္ပြဲ၀င္ခဲ့ျပန္သည္။
.
တကယ္ေတာ့ သူခ်စ္ေသာ သူ႔ဂီတ ပရိသတ္ေရွ႕မွာ ဂစ္တာတီးၿပီး သီခ်င္းဆုိေနရမည့္ သူက ေသနတ္ကိုင္ၿပီး ၾကမ္းတမ္း ခက္ထန္ေသာ စစ္ေျမျပင္မွာ ပါ၀င္တုိက္ပြဲ၀င္ ေနရတာကို ျမင္ေနရေတာ့ စိတ္ထဲမွာမေကာင္း။
သူ႔ဘ၀ရဲ႕ တန္ဖုိးအရွိဆံုး ေအာင္ျမင္ ထုိးတက္ေနေသာ အခ်ိန္၊ ငယ္ရြယ္ ႏုပ်ိဳေသာဘ၀၊ ေအးခ်မ္းသာယာစြာ ေတးဆုိေနထုိင္ႏုိင္ပါလ်က္ႏွင့္ ဤမွ် ၾကမ္းတမ္းခက္ထန္လွေသာ ေတာ္လွန္ေရးသမားဘ၀ကို သူခံယူ ျဖတ္သန္းသည္။ ျပည္သူလူထု လုိလားေတာင့္တတဲ့ ေခတ္စနစ္ တခု ထူေထာင္ႏုိင္ဖို႔ အတြက္ သူ႔ဘ၀ကို ေပးဆပ္ရင္း ကိုယ္တုိင္ပါ၀င္တုိက္ပြဲ၀င္ခဲ့သည္။
တုိင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳးကို ခ်စ္ျမတ္ႏုိးေသာ ဗမာႏုိင္ငံသား လူငယ္ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ ကိုမြန္းေအာင္လိုပင္ သူတုိ႔ရဲ႕ ဘ၀ေတြကို ေပးဆပ္ခဲ့ၾကရသည္။ ဗမာျပည္နယ္နမိတ္အတြင္း ေတာေတာင္ လွ်ိဳေျမွာင္ေတြထဲမွာ က်ဆံုးသြားၾကသူေတြ ေပ်ာက္ဆံုးသြားၾက သူေတြ တပံုႀကီး။
ျပည္တြင္းက စစ္အက်ဥ္းေထာင္ေတြ၊ စစ္ေၾကာေရး စခန္းေတြမွာေကာ၊ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးေတြ လက္ခ်က္ေၾကာင့္ ဘ၀ပ်က္သြားခဲ့ၾကရေသာ တုိင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ိဳးကို ခ်စ္ျမတ္ႏုိးသည့္ အမ်ိဳးေကာင္းသား အမ်ိဳးေကာင္းသမီးေတြ တပံုတပင္ႀကီး။
အဲသည္အခ်ိန္မွာ ေကာင္းစားသြားခဲ့တဲ့ သူေတြက အေခ်ာင္သမား၊ အခြင့္အေရးသမား၊ သိကၡာမဲ့ အရွက္တရားမဲ့ တကိုယ္ေကာင္းသမား ေခတ္ပ်က္သူေဌးဘြဲ႕ခံ စားဖားမ်ားႏွင့္ ဘိန္းသမားမ်ား။
ေတာမီးေလာင္ ေတာေၾကာင္ လက္ခေမာင္းခတ္ ဆုိသည့္အတုိင္း ဘယ္သူေသေသ ငေတမာရင္ၿပီးေရာ ဆုိသူမ်ား ေခါင္းေထာင္ႀကီးပြားခဲ့ၾကသည္။
သည္ကေန႔ အေျခအေနမွာေရာ အမွန္တကယ္ ေကာင္းစား ခ်မ္းသာေနသူေတြက ဘယ္သူေတြလည္းဆုိတာ ေမးစရာမလုိ။
ျပည္သူ အမ်ားစု၏ ဘ၀ကေတာ့ ထူးမျခားနား သီခ်င္းေလးလို ပါပဲ။
မတရားမႈ၊ မညီမွ်မႈ၊ အႏုိင္က်င့္မႈ၊ ေကာက္က်စ္ စဥ္းလဲမႈ ဆုိတာေတြကို လူစိတ္ရွိေသာ ဘယ္လူသားမွ လက္ခံမွာမဟုတ္။
အဲသည္ ဟာေတြ မရွိဖုိ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ဖုိ႔ အတြက္ ေကာင္းမြန္ညီမွ်တဲ့ တရား ဥပေဒဆုိတာ ရွိရမွာျဖစ္ၿပီး၊ အဲသည္ ဥပေဒကို ႏုိင္ငံသားအားလံုးက လိုက္နာရမွာျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံသား အားလံုးဟာ အဲသည္ ေကာင္းမြန္ညီမွ်တဲ့ တရားဥပေဒရဲ႕ေအာက္မွာပဲရွိရမည္။
အက်ိဳးလုိလို႔ ေညာင္ေရေလာင္း ဟန္ျပဖြင့္ေပးၿပီး၊ အခ်ိန္မေရြး ငါ လုပ္ခ်င္တာ ငါ လုပ္ႏုိင္တယ္ကြ ဆုိသည့္ အာမခံခ်က္မရွိေသာ စနစ္ႀကီး ႏွင့္ ဥပေဒ အထက္မွာရွိေနသည့္ လူအခ်ိဳ႕ႏွင့္ ေရွ႕ဆက္ တုိးေနျခင္းက အိတ္ေပါက္ႏွင္ ့ဖားေကာက္ေနသလုိပဲ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မည္။
တကယ့္ ေစတနာအမွန္ႏွင့္ တုိင္းျပည္ တကယ္ေကာင္းေအာင္ တကယ္လုပ္ၾကမည္ဆုိလွ်င္ အေ၀းေရာက္ အေမ့သား၊ အေမ့သမီးမ်ား ကိုယ့္တုိင္းျပည္သုိ႔ အျမန္ဆံုး ျပန္လာၾကမည္ဆုိတာ ေဗဒင္ေမးစရာမလို။
ဘယ္သူမဆုိ ကိုယ္ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းခဲ့ရာ ဇာတိေျမ၊ ကိုယ့္ တုိင္းျပည္ႏွင့္ ကိုယ့္ လူမ်ိဳးကို ခ်စ္ၾကသူခ်ည္းပင္။
ကုိမြန္းေအာင္ အပါအ၀င္ ျပည္ပေရာက္ ႏုိင္ငံသား အမ်ားစု ျပန္လာႏိုင္ပါလ်က္ႏွင့္ လံုး၀ျပန္မလာဘူး ဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔ တုိင္းျပည္မွာ အဲသည္ ေကာင္းမြန္ညီမွ်တဲ့ တရားဥပေဒေတြ ရွိမရွိ မီးေမာင္းထုိးျပလုိသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္မည္ဟု က်ေနာ္ယူဆသည္။
တခ်ိဳ႕က ေျပာၾကပါလိမ့္မည္။
“မင္းတုိ႔ ရွိစရာမလုိဘူး၊ ျပန္လာတာ မျပန္လာတာ ငါတုိ႔ ေသာက္ဂရုမစိုက္ဘူ၊ ငါတုိ႔ လုပ္ခ်င္တာ လုပ္မွာပဲ”။
အဲသည္ ဟာက အဲသည္လို ေျပာမဲ့သူေတြရဲ႕ အေတြးအေခၚႏွင့္သူတုိ႔အလုပ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ထိန္းခ်ဳပ္လို႔မရ။ က်ေနာ္တုိ႔ ထိန္းခ်ဳပ္လုိ႔ ရတာက ကိုယ့္ကို္ယ္ကိုယ္ပဲ ထိန္းခ်ဳပ္လို႔ရမွာျဖစ္သည္။
သည္ေတာ့ သူတုိ႔လည္း သူတုိ႔အလုပ္ သူတို႔လုပ္ၾက။ က်ေနာ္တုိ႔လည္း က်ေနာ္တုိ႔အလုပ္ က်ေနာ္တုိ႔ လုပ္ၾကမွာပဲ။
ေမြးရပ္ေျမကို စတင္ စြန္႔ခြဲခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး က်ေနာ္တုိ႔ အားလံုးမွာ တုိင္းျပည္ကို ေကာင္းေစခ်င္သည့္ စိတ္ဆႏၵပဲရွိသည္။ သည့္အတြက္လည္း အဆုိးအေကာင္း ဘ၀အေျခအေနေပါင္းစံုကို က်ေနာ္တုိ႔ ရင္ဆုိင္ျဖတ္သန္းခဲ့ၾက ၿပီးျဖစ္သည္။
ကိုယ္က်ိဳးရွာဖုိ႔ ေတာခုိခဲ့ၾကတာ မဟုတ္ပါ။
ဂုဏ္ျပဳခံခ်င္လို႔ ေတာခုိခဲ့ၾကတာ မဟုတ္ပါ။
က်ေနာ္တုိ႔ ရင္ထဲမွာ တုိင္းျပည္ကုိ ေကာင္းေစခ်င္သည့္ စိတ္ဆႏၵပဲ ရွိပါသည္။
က်ေနာ္တုိ႔ မိဘ၊ ေဆြမ်ိဳး မိတ္သဂၤဟ မ်ားႏွင့္ ျပန္ဆံုရသည္ ျဖစ္ေစ မဆံုရသည္ ျဖစ္ေစ။
အကယ္၍မ်ား က်ေနာ္တုိ႔ ခ်စ္ေသာ ဗမာျပည္ အမွန္တကယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာ တုိးတက္သြားမည္ ဆုိလွ်င္၊ အေ၀း တေနရာမွ ေန၍ အမိေျမကို လွမ္းၾကည့္ရင္း ဗမာ ျပည္သူ ျပည္သားမ်ား အားလံုးအတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္ သာယာ ၾကည္ႏူးေနၾကမည့္သူေတြထဲမွာ က်ေနာ္တုိ႔ ခ်စ္ေသာ ကိုမြန္းေအာင္ တေယာက္လည္း ပါ၀င္ေနပါ လိမ့္မည္။
သီရိညြန္႔ (ABSDF)
.
(ၾသဂုတ္လ ၈ ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ၂၆ ႏွစ္ေျမာက္ ၈-၈-၈၈ ဗမာျပည္ လူထုအေရးေတာ္ပံု အမွတ္တရ)(The other ျမန္မာ Font မွ Zawgyi Font သို႕ အစအဆံုး ကူညီစာရုိက္ေပးခဲ့ဲ့ေသာ ညီမငယ္ေလး ၾကယ္နီတင့္ေဆြအား အထူးေက်းဇူးတင္ ရွိ္ပါေၾကာင္း)
ျပည္တြင္း The Street View Journal တြင္လည္း ပံုႏွိပ္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ မိုးမခက စာေရးသူ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္မ်ားရဲ႕ စတီရီယိုအဆိုေက်ာ္ ေတး ေရး/ေတးဆို (ကို) သီရိညြန္႔ (ABSDF) ကို ခြင့္ေတာင္းၿပီး မိုးမခပရိသတ္အတြက္ (ကို) မြန္းေအာင္ ၏ နာမည္ေက်ာ္ ဝတ္မႈန္သီခ်င္းႏွင့္အတူ တင္ဆက္ပါသည္။