သူတိုု႔အာေဘာ္ ေဒါက္တာဓမၼပီယ

ေဒါက္တာဓမၼပိယ (ITBMU) – မဟာသႏၱိသုခေက်ာင္း ပဋိပကၡရဲ့ ေနာက္ကြယ္မွာ ဘာေတြျဖစ္လာႏုိင္သနည္း

မဟာသႏၱိသုခေက်ာင္း ပဋိပကၡရဲ့ ေနာက္ကြယ္မွာ  ဘာေတြျဖစ္လာႏုိင္သနည္း
ေဒါက္တာဓမၼပိယ (ITBMU)၊ ဇြန္ ၂၁၊ ၂၀၁၄

ယခုရက္ပိုင္းအတြင္း ေဖ့စ္ဘုတ္စာမ်က္ႏွာေတြေပၚမွာ၊ သတင္းစာႏွင့္ ဂ်ာနယ္စာမ်က္ႏွာေတြေပၚမွာ ေမွ်ာ္လင့္မထားတဲ့ သတင္းေတြ တက္လာတယ္။ “မၿငိမ္းခ်မ္းေသာ မဟာသႏၱိသုခေက်ာင္းေတာ္ႀကီး↔၊ “ဖမ္းဆီးခံ မဟာသႏၱိသုခ ဆရာေတာ္မ်ား လူ၀တ္လဲၿပီး အင္းစိန္ေထာင္ပုိ႔၊ “သံဃာေတာ္ငါးပါးအား လူ၀တ္လဲ ရုံးထုတ္မည့္ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရုံးထုတ္ခ်ိန္ မတိုင္မီ တုံ႔ျပန္သြားမည္↔၊ “မဟာသႏၱိသုခေက်ာင္းေတာ္အေရး သမၼတထံ အကူအညီေတာင္း↔ဆိုတဲ့ ဒီသတင္းေတြက တိုင္းျပည္တြင္းမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာေနလိုတဲ့ ရဟန္းရွင္လူ တို႔ရဲ့ စိတ္ႏွလုံးကို မ်ားစြာတုန္လႈပ္သြားေစခဲ့တယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံသူ၊ ႏုိင္ငံသားမ်ား ေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့ ဒီမိုကေရစီစနစ္နွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေရာင္ျခည္ဟာ ေပ်ာက္ ဆုံးေတာ့မွာလားလို႔ သံသယစိတ္ေတြႏွင့္ ေတြးေတာပူပန္သူေတြလည္း မ်ားစြာရွိလာတယ္။ ဘာေၾကာင့္နည္း။ ဘယ္သူေတြေၾကာင့္နည္း။ အေျဖရွာဖို႔ လိုအပ္လာျခင္းပါ။

အေျဖကို ၀ုိင္း၀န္းရွာေဖြႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ကူလွပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ျမန္မာျပည္သူ၊ ျပည္ သား အမ်ားစုဟာ ျပႆနာတစ္စုံတစ္ခုႏွင့္ ႀကဳံလာခဲ့လွ်င္ ထိုျပႆနာထဲကို ကိုယ္တိုင္မပါ၀င္ဖို႔ ေရွာင္လြဲ ေနတတ္ၾကတယ္။ ̏ကိုယ္လုပ္တာမွ မဟုတ္ပဲ၊ ဒီျပႆနာထဲ ကိုယ္မပါရင္ ၿပီးတာပဲ̋ လို႔ အထင္မွတ္မွားၿပီး ျပႆနာကို ေ၀းေ၀းက ေရွာင္ေနတတ္ၾကတယ္။ ဒါဟာ ဒီမိုကေရစီ စနစ္အတြက္ ေကာင္းမြန္တဲ့ အစဥ္အလာ မဟုတ္ေၾကာင္း သိထားႏိုင္ၾကဖို႔ပါ။ သိပၸံဆရာႀကီး အိုင္းစတုိင္းက လူသားေတြ ေနထိုိင္တဲ့ ဒီကမၻာႀကီးဟာ တစ္ေန႔တစ္ျခား ျပႆနာေတြ မ်ားျပားလာတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေနလိုသူေတြအတြက္ အႏၱရာယ္ေတြဟာ မေရွာင္မကြင္းႏိုင္ေလာက္ေအာင္ မ်ားျပားလာတယ္လို႔ သူကျမင္ေနပုံရတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဒီျပႆနာေတြကို နည္းသြားေအာင္ သူဘယ္လိုနည္းႏွင့္ ေျဖရွင္းေပးႏုိင္မလဲဆိုတာကုိ စဥ္းစားတယ္။ ထိုေနာက္ ေလ့လာတယ္။ တစ္ခ်ိန္ထဲမွာပဲ သုေတသနျပဳတယ္။ ႀကိဳးစားၿပီး အေျဖထုတ္ ၾကည့္တယ္။ ႀကီးက်ယ္တဲ့ျပႆနာမ်ဳိးေတြကို တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္း ေျဖရွင္းလို႔ မရႏိုင္ဘူးဆိုတာ ေနာက္ ဆုံးမွာေတာ့ သူသေဘာေပါက္ခဲ့ပုံရတယ္။ သို႔ေသာ္ ျပႆနာရဲ့အေျဖကို ေျဖရွင္းေပးႏိုင္ရန္ တိက်ေသာ အေျဖကို ရွာေဖြမေတြ႔ႏုိင္ခဲ့ေပမဲ့ ျပႆနာမ်ားရဲ့ မူလအေၾကာင္းရင္းတစ္ခုကို သီအိုရီတစ္ခုအေနႏွင့္ ထုတ္ျပ ႏုိင္ခဲ့တယ္။

သူ႔သီအိုရီက – The world is too dangerous to live in, not because of people who do evil, but because of people who sit and let it happen … တဲ့။ ဆိုလိုတဲ့အဓိပၸါယ္က – ဒီကမၻာႀကီးေပၚမွာ ေနဖို႔ ထိုင္ဖို႔ (လူသားေတြအတြက္) တစ္ေန႔တစ္ျခား အႏၱရာယ္ေတြ မ်ားျပားလာတယ္။ ဒီလို အႏၱရာယ္ေတြမ်ားျပား လာျခင္းဟာ မေကာင္းမႈေတြကို (လက္ရဲဇက္ရဲ) ျပဳလုပ္ေနတဲ့ လူေတြေၾကာင့္ခ်ည္း မဟုတ္ပဲ။ အဲဒီလူေတြကို အဲဒီလို လုပ္ရဲေအာင္ လုပ္ခြင့္ေပးထားတဲ့သူေတြ၊ အဲဒီလူေတြ အဲဒီလို လုပ္ေနတာေတြကို (ကိုယ္ႏွင့္ မဆိုင္ သလို) လက္ပိုက္ၾကည့္ေနႏိုင္တဲ့လူေတြ၊ ေဘးထိုင္ၿပီး ေရွာင္လြဲေနတဲ့လူေတြေၾကာင့္ ဒီကမၻာႀကီးေပၚမွာ ေနထိုင္သြားလာဖို႔ အႏၱရာယ္ေတြ ပိုမိုမ်ားျပားလာျခင္းျဖစ္တယ္တဲ့။ စဥ္းစားဖို႔နဲ႔ ေ၀ဖန္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ မွ်ေ၀ေပး ျခင္းျဖစ္တယ္။

သိပၸံဆရာႀကီး အိုင္းစတိုင္းရဲ့သီအုိရီက ဓမၼလမ္းေၾကာင္းမက်လွေပမဲ့ လက္ေတြ႔က်င့္သုံးမႈအပိုင္းမွာ ယထာဘူတ က်လွတာေၾကာင့္ ႏွစ္ၿခိဳက္မိတယ္။ အစိုင္အခဲႀကီးမားတဲ့ ျပႆနာမ်ားရဲ့အေျဖကို ေျဖရွင္းႏုိင္ဖို႔ ဆိုတာ လြယ္ကူတဲ့အရာမ်ဳိးမွ မဟုတ္တာ။ တခ်ဳိ႔ျပႆနာမ်ားဟာ ေျဖရွင္းနည္းမွန္ကန္လွ်င္ ၿငိမ္းေအးသြား တတ္ၾကေသာ္လည္း တခ်ဳိ႔ျပႆနာမ်ားက ေျဖရွင္းကာမွ ပိုမိုရႈပ္ေထြးသြားတတ္ၾကတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဒီေလာကမွာ ဘယ္လိုအေျဖရွာတဲ့နည္းက အေကာင္းဆုံးျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ တပ္အပ္ေသခ်ာစြာ မေျပာႏိုင္ပါ။ သို႔ေသာ္ အမ်ားက်င့္သုံးတဲ့ ေျဖရွင္းနည္းမ်ားကိုေတာ့ သုေတသန သေဘာအရ ရွာေဖြေတြ႔ရွိထားျခင္းပါ။ ျပႆနာရဲ့ အရႈပ္အေထြးကို ေျဖရွင္းတဲ့့အခါမွာ (၁) အစဥ္အလာ အေလ့အက်င့္အတိုင္း ေျဖရွင္းနည္း၊ (၂) ျမတ္ဗုဒၶညႊန္ျပတဲ့ ၀ိနည္းဓမၼကံနည္းႏွင့္ေျဖရွင္းနည္း၊ (၃) ကမၻာ့ ထိပ္တန္းေရာက္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားက်င့္သုံးတဲ့ ေျဖရွင္းနည္းရယ္လို႔ ေျဖရွင္းတဲ့နည္း သုံးနည္းကို ေတြ႔ရွိထား ျခင္းပါ။

နံပါတ္ (၁) ေျဖရွင္းတဲ့နည္းက တခါတရံမွာ ျပႆနာကို ၿငိမ္းေအးသြားေအာင္ ေျဖရွင္းေပးေသာ္လည္း ေျဖရွင္းကာမွ ျပႆနာေတြကို ပုိမိုရႈပ္ေထြးသြားေစတဲ့နည္းမ်ဳိးျဖစ္တယ္။ ျပႆနာတစ္ခုျဖစ္လာၿပီဆိုလွ်င္ နည္းဗ်ဴဟာကို ပါးပါးနပ္နပ္ မကိုင္တြယ္ပဲ အင္းအားသုံးၿပီး အၾကမ္းဖက္တဲ့ ေျဖရွင္းတဲ့နည္းမ်ဳိးျဖစ္တယ္။ ေဆြးေႏြးညွိႏႈိင္းျခင္းကို အေလးမထားဘဲ၊ မွားျခင္း မွန္ျခင္းကို အေလးဂရုမျပဳဘဲ မိမိဖက္က လက္ဦးမႈရယူ ႏိုင္ေအာင္ အင္းအားသုံး၍ အၾကမ္းဖက္ျခင္း၊ တိုက္ခိုက္ျခင္း၊ ဖ်က္ဆီးျခင္း၊ လိုအပ္လာလွ်င္ သုတ္သင္ ေခ်မႈန္းျခင္း စတဲ့ တစ္ခ်ိန္က စစ္အာဏာရွင္မ်ား၊ သက္ဦးဆိုင္ပိုင္ ရွင္ဘုရင္မ်ား၊ ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႔ထြင္လိုသူမ်ား က်င့္သုံးတဲ့နည္း မ်ဳိးေတြျဖစ္တယ္။ ေမတၱာဓာတ္ကင္းမဲ့တဲ့ ေျဖရွင္းနည္းမ်ဳိးျဖစ္လို႔ ဒီေျဖရွင္းနည္းရဲ့ ေနာက္ကြယ္မွာ အဆုံးမသတ္ႏိုင္တဲ့ ျပႆနာေတြ၊ ေဒါသအာဃာတတရားေတြ၊ ရန္ၿငိဳးရန္တုန္႔ေတြ က်န္ရစ္ ေနတတ္တဲ့ နည္းမ်ဳိးပါ။

နံပါတ္ (၂) ေျဖရွင္းနည္းက  ျမတ္ဗုဒၶညႊန္ျပတဲ့ ေျဖရွင္းနည္းပါ။ ျမတ္စြာဘုရားက ရဟန္းသံဃာေတာ္ မ်ား အခ်င္းခ်င္းအၾကား ျပႆနာတစ္စုံတစ္ခု ေပၚေပါက္လာတဲ့အခါ အဓိကရဏသမထနည္း(၇)ပါး (အဓိကရုဏ္းၿငိမ္းေၾကာင္းနည္း (၇) ပါး) ျဖင့္ အလ်ဥ္းသင့္သလို ေျဖးရွင္တဲ့နည္းျဖစ္တယ္။  ၀ိနည္းပိဋကတ္ ေတာ္မွာ အတိအလင္း ညႊန္းၾကားထားမို႔ သံဃာေတာ္မ်ား၏ အေရးကိစၥမွာ ဘုရားညႊန္ျပထားေသာ ဤ(၀ိနည္း ဓမၼကံနည္းကို အသုံးျပဳ၍ ေျဖရွင္းေသာ နည္းသည္သာ အသင့္ေတာ္ဆုံးႏွင့္ အေကာင္းဆုံးနည္းလမ္း ျဖစ္လိမ့္ မည္ဟု ေျပာၾကားလိုျခင္းျဖစ္တယ္။ ဘုရားသားေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားအၾကား ျဖစ္ပြားလွ်က္ရွိေသာ ၀ိနည္း ဓမၼကံကို ေျဖရွင္းႏုိင္ရန္ ဘုရားရွင္ညႊန္ၾကားထားတဲ့ ၀ိနည္းဥပေဒျဖင့္ ေျဖရွင္ျခင္းသည္သာ အသင့္ေတာ္ဆုံး၊ အေလွ်ာ္ကံဆုံး ေျဖရွင္းနည္းျဖစ္ေၾကာင္း ယုံၾကည္ထားမိျခင္းပါ။ သံဃာ ေတာ္မ်ားအၾကား ျဖစ္ပြားေနေသာ ျပႆနာကို ၀ိနည္းဓမၼကံအတိုင္း မက်င့္သုံးပဲ အင္အားသုံး၍ လက္ဦးမႈကို ရယူျခင္းသည္ သံဃာေတာ္မ်ား အၾကား ျပႆနာမ်ားကို ပိုမိုႀကီးထြားသြားႏိုင္တယ္။

၀ိနည္းပိဋကတ္ေတာ္မွာ ျမတ္ဗုဒၶညြန္ၾကားထားတဲ့ ေျဖရွင္းနည္း(၇)ပါးထဲမွာ သမၼဳခါ၀ိနယ ေျဖရွင္း နည္းဆိုတာ ပါ၀င္တယ္။ သံဃာေတာ္မ်ား အခ်င္းခ်င္းအၾကားမွာ ျပႆနာတစ္စုံတစ္ရာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အခါမ်ဳိးမွာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးၿပီး အေျခအေနအရပ္ရပ္ကို ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္အား ေမးျမန္းစစ္ေဆးတဲ့ နည္းျဖစ္တယ္။ ေမတၱာတရား၊  ကရုဏာတရားတို႔ႏွင့္ အသိဥာဏ္ပညာတို႔ကို အစဥ္တစုိက္ ေရွ႔သြားျပဳလွ်က္ ဘုရားရွင္၏ အဆုံးအမေတာ္အတိုင္း ျပႆနာကို ေျဖရွင္းတဲ့နည္းပါ။ သံဃာက ဓမၼ၀ိနယႏွင့္အညီ ေျဖရွင္း ေပးတဲ့အခါ မိမိတုိ႔ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့မႈ၌ အျပစ္ရွိေနလွ်င္ အျပစ္ရွိေသာရဟန္းက (သုိ႔မဟုတ္) အျပစ္ရွိ ေနေသာ ရဟန္းမ်ားက အျပစ္ရွိေၾကာင္း ၀န္ခံရၿပီး၊ သံဃာေတာ္မ်ားက ထိုအျပစ္ရွိေသာရဟန္းအား အျပစ္ အတိုင္း ေဆာင္ရြက္ၾကရျခင္းျဖစ္တယ္။ အျပစ္မရွိလွ်င္လည္း ၾကြေရာက္ေတာ္မူလာၾကေသာ သံဃာေတာ္ မ်ားအား အျပစ္မရွိေၾကာင္း ထုတ္ေဖၚေျပာၾကားၿပီး အျပစ္ကို ၿငိမ္းေအးေစၿပီး သံဃသမဂၢီကို ရယူႏိုင္ၾကျခင္း ျဖစ္တယ္။

အကယ္၍သာ သံဃာေတာ္မ်ားသည္ ဘုရားရွင္တိုက္တြန္းေတာ္မူတဲ့အတိုင္း ၀ိနည္းဓမၼကံကို က်င့္သုံး ေတာ္မူၾကမည္ဆိုလွ်င္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားအၾကား၊ (ကိုးကြယ္သူ ဒကာဒကာမမ်ားအၾကား) အာဃာတ တရားေတြ၊ အမုန္းတရားေတြ မက်န္ရစ္ပဲ ၾကည္လင္ေအးျမတဲ့ေမတၱာတရားေတြ တစ္ပါးအေပၚမွာ တစ္ပါး ထားႏိုင္ၾကၿပီး ခိုင္ၿမဲတဲ့ သံဃအဖြဲ႔အစည္းႀကီးကို ဆက္လက္ရွင္သန္ေစႏုိင္ျခင္းပါ။ အခ်ိန္မေႏွာင္းခင္ သံဃ မဟာနာယကအဖြဲ႔ရဲ့ သံဃဦးေသွ်ာင္ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ ဘုရားရွင္ရဲ့ ၀ိနည္းဓမၼကံ (သမၼဳခါ၀ိနည္း) အတိုင္း ဟုိဘက္ ဒီဘက္ ဘက္မလိုက္ပဲ မွ်မွ်တတ စီရင္ဆုံးျဖတ္ေပးျခင္းျဖင့္၊ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးမွလည္း ဒီျပႆနာကို ပါ၀င္ကူညီေျဖရွင္းေပးျခင္းျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေစာင့္ထိန္းေပးေတာ္မူၾကပါလို႔ သံဃဥေသွ်ာင္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားအား ရုိေသစြာျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားရျခင္းပါဘုရား။ အျပစ္တင္ခံရသူ၊ အျပစ္ျပဳခံရသူ သံဃာ မ်ားအားလုံး သာသနာေတာ္ကို ညွဳိးႏြမ္းေအာင္ ျပဳသူမ်ားဟု လူပုဂၢဳိလ္မ်ား၏ စြပ္စြဲေျပာဆိုခ်က္မ်ားကို ေျဖေဖ်ာက္ေပးႏိုင္ရန္ သံဃာေတာ္မ်ားအခ်င္းခ်င္း ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေပးျခင္းျဖင့္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ဂုဏ္ေတာ္၊ ေက်းဇူးေတာ္တို႔ကို အထူးအမွတ္ရေတာ္မူၾကပါရန္ ထပ္မံ၍ ေျခေတာ္ဦးခိုက္ ေလွ်ာက္ထားရျခင္းပါဘုရား။

နံပါတ္ (၃) ေျဖရွင္းနည္းက ကမၻာ့ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္မ်ား က်င့္သုံးတဲ့ ေျဖရွင္းနည္းမ်ဳိးျဖစ္တယ္။ လူမ်ုိးတစ္မ်ဳိးႏွင့္ တစ္မ်ဳိးအၾကား၊ တစ္ႏိုင္ငံႏွင့္ တစ္ႏိုင္ငံအၾကား ႀကီးက်ယ္ေသာ ျပႆနာမ်ား ျဖစ္ေပၚလာ တဲ့အခါ ထိုျပႆနာမ်ားကို ၿငိမ္ေအးေစဖို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုယ္စားလွယ္ေတြကို ေစလႊတ္ၿပီး အတိုက္အခံ ျဖစ္ေနၾကတဲ့ ႏွစ္ဖက္ေခါင္းေဆာင္မ်ားရဲ့စကားေတြကို နားေထာင္ေစျခင္းပါ။ ႏွစ္ဖက္ေခါင္းေဆာင္ ေတြကို အတူတကြ ေတြ႔ဆုံေစၿပီး အျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးၾကေစျခင္းပါ။ အျပန္အလွန္ နားလည္းမႈကို ရယူႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားေပးၾကျခင္းပါ။ ခ်စ္မင္ရင္ႏွီးမႈမ်ား၊ အျပန္အလွန္နားလည္မႈမ်ား ရရွိလာၾကတဲ့အခါ နယ္ေျမကိစၥဆိုင္ရာ ျပႆနာမ်ဳိးျဖစ္ေနခဲ့လွ်င္ ႏွစ္ဖက္သေဘာတူ နယ္ေျမကိစၥမ်ား သတ္မွတ္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လက္မွတ္ထိုး ၾကတယ္။ ႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကား စစ္ပြဲမ်ားျဖစ္ေနခဲ့လွ်င္လည္း အပစ္အခတ္မ်ားရပ္စဲၿပီး ႏွစ္ဖက္ျပည္သူေတြအတြက္ စစ္ေျပၿငိမ္းေရး စာခၽြန္လႊာမ်ားကို  လက္မွတ္ေရးထိုးႏိုင္ၾကတယ္။ သေဘာထားႀကီးမားၾကေသာ ေခါင္းေဆာင္ မ်ားရဲ့ စိတ္ဓာတ္ႏွင့္ မာန္မာနမ်ား ခ၀ါခ်ထားႏိုင္ျခင္းအတြက္ ေလးစားဂုဏ္ျပဳမိျခင္းပါ။

အထက္ေဖၚျပပါ ေျဖရွင္းနည္းသုံးနည္းတြင္ မဟာသႏၱိသုချပႆနာအတြက္ ဘယ္နည္းကို သုံး၍  ေျဖရွင္းၾကမည္နည္း။ အမွန္ကိုေျပာရလွ်င္ မဟာသႏၱိသုချပႆနာဟာ ေသးေသးေကြးေကြးေတာ့မဟုတ္ပါ။ ျပႆနာရဲ့ ေနာက္ကြယ္မွာ ပဋိပကၡျဖစ္စရာ အေၾကာင္းေတြက မ်ားစြာပါ၀င္ေနျခင္းေၾကာင့္ အနာဂတ္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ့ စည္းလုံးညီညြတ္ေရး၊ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္တည္ၿငိမ္ေရးတို႔ကိုပါ ထိခိုက္ေစႏိုင္ၿပီး၊ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကိုပါ ထိခိုက္သြားႏိုင္ပါတယ္။

မဟာသႏၱိသုခေက်ာင္းေတာ္ႀကီးျပႆနာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ စိတ္မေအးႏိုင္တဲ့ သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီးက မဟာသႏၱိသုခေက်ာင္းေတာ္ႀကီးတြင္းကို ညအခ်ိန္မေတာ္ႀကီး၀င္ေရာက္ၿပီး အင္အားသုံး ၿဖဳိးခြင္းခဲ့တဲ့ျဖစ္ရပ္ ေၾကာင့္ အလြန္၀မ္းနည္းမိေၾကာင္း၊ ဒီကေန႔ ျဖစ္ပ်က္သြားတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြဟာ အာဏာနဲ႔အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့ စစ္အစိုးရလက္ထက္က ပုံစံမ်ဳိးေတြ ဒီကေန႔ ျပန္ျဖစ္လာတယ္လို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်ျပသြားတယ္။  ဒီလိုျပဳလုပ္ လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ပါတီစုံဒီမိုကေရစီစနစ္နဲ႔ အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ ေရွ႔သြားေနတာကို အမ်ားႀကီး ေနာက္ျပန္ ေရာက္သြားေစတယ္လို႔ အထူးမိန္႔ဟထားတယ္။

ျပႆနာေတြ ထိန္းမႏိုင္၊ သိမ္းမႏိုင္ျဖစ္သြားတဲ့အထိ ႀကီးထြားသြားမွာကို စိုးရိမ္ေနမိတဲ့  သီတဂူဆရာ ေတာ္ႀကီးက သံဃမဟာနာယက ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ေျခေတာ္စုံကို ဦးခိုက္လွ်က္ ေလွ်ာက္ထား ေတာင္းပန္ ထားသည္မွာ – “ဘုန္းႀကီးက အားလုံးကို ေတာင္ပန္ခ်င္တာက အာဃာတေတြနဲ႔ မလုပ္ၾကပါနဲ႔။ ေဒါသ အာဃာတေတြကို ေျဖၾကပါ။ မေျဖႏိုင္ရင္ ဒီရန္ၿငိဳးအဆက္ဆက္ေၾကာင့္ ေနာက္ထပ္မေကာင္းတဲ့ အက်ဳိး ဆက္ေတြ ေပၚလာမွာကို စိုးရိမ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးရဲ့ ဂုဏ္သိကၡာထိခိုက္ပါတယ္။ သမၼတရုံး အႀကံ ေပးဆိုၿပီး ဒါေတြလုပ္တာဟာ သမၼတႀကီးဦးသိန္းစိန္ကိုလည္း ထိခုိက္ေစပါတယ္။ … သံဃမဟာနာယက အဖြဲ႔ႀကီးက ဒီလိုလုပ္တာေတြကို ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္နဲ႔ ေဟာေျပာထိန္သိမ္းၿပီးေတာ့ ထိန္းသိမ္းရမယ့္ကိစၥမွာ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔ႀကီးက မထိန္းတဲ့အတြက္ ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းတဲ့ အခ်က္တစ္ခုျဖစ္သြား ရျခင္း ျဖစ္တယ္။ … တိုင္းသူျပည္သားေတြအားလုံး ႏွလုံးစိတ္၀မ္း ေအးခ်မ္းေအာင္ ဒကာႀကီးဦးအံ့ေမာင္ ေခါင္းေဆာင္ ေသာ ႏုိင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔ႀကီးကေန ဒါကို အျမန္ဆုံး ရွင္းလင္းေပးပါလို႔၊ ေဆာင္ရြက္ေပးပါလို႔ ဘုန္းႀကီးက သံဃမဟာနာယကကို ေျခစုံဦးခုိက္ၿပီး၊ လုိအပ္ရင္ ကိုအံ့ေမာင္လည္း လိုအပ္ရင္ ေတာင္းပန္ ပါတယ္↔လို႔ မိန္႔ၾကားသြားျခင္းအတြက္ ၾကားရသူတိုင္း ၀မ္းနည္းမႈေတြ ျဖစ္ၾကရတယ္။

ဒီမဟာသႏၱိသုခအေရးကိစၥမွာ သမၼတႀကီးေရာ၊ သံဃမဟာနာယကဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမ်ားပါ ႏႈတ္ ပိတ္ေန၍ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ ႏွာေစးေန၍ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ပါ။ တစ္တုိင္းျပည္လုံး အုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္း ျဖစ္သြားတဲ့ ကိစၥမ်ဳိးမို႔ ၀ိနည္းဓမၼကံအတိုင္း ရဟန္းရွင္လူ ျပည္သူမ်ားအားလုံး အျဖဴအမဲ သဲသဲကြဲကြဲ သိရွိႏုိင္ရန္ လိုအပ္လာျခင္းပါ။ အျပစ္ျပဳသူ၊ အျပစ္တင္ခံရသူ ႏွစ္ဖက္စလုံးေသာ သံဃာေတာ္မ်ားကို ေမတၱာတရားျဖင့္ ျပန္လည္ပင့္ဖိတ္၍ ဘက္မလိုက္ ၀ိနည္းဓုိရ္အဖြဲ႔ကို ႏွစ္ဖက္သံဃာမ်ားရဲ့ ဆႏၵအတိုင္း ဖြဲ႔စည္းေပးၿပီး မဟာ သႏၱိသုခေက်ာင္း ေတာ္ႀကီးသည္ မည္သူအတြက၊္ မည္သို႔ေသာ သာသနာေရးကိစၥရပ္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ရန္အတြက္ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ရသည္ဆိုတာကို သံဃာ့ပရိသတ္၊ လူပရိတ္သတ္မ်ားေရွ႔ေမွာက္၌ စစ္ေဆးေပးၿပီး အမႈမွန္ကို ျပန္လည္ေဖၚထုတ္ေပးသင့္ျခင္းပါ။ ထိုသို႔ျပဳလုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္တည္ၿငိမ္ေရးႏွင့္ သာသနာ ေတာ္ အဓြန္႔ရွည္ၾကာ တည္တန္႔ႏုိင္ေရးတို႔အတြက္ အက်ဳိးဆက္မ်ား ျဖစ္ထြန္းလာႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရိုေသ စြာျဖင့္ ေျခေတာ္ဦးခိုက္ ေလွ်ာက္ထားရျခင္းပါဘုရား။ ခ်မ္းသာစြာ အိပ္စိက္ႏိုင္ၾကပါေစ။

ေဒါက္တာဓမၼပိယ (ITBMU)


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts

2 thoughts on “ေဒါက္တာဓမၼပိယ (ITBMU) – မဟာသႏၱိသုခေက်ာင္း ပဋိပကၡရဲ့ ေနာက္ကြယ္မွာ ဘာေတြျဖစ္လာႏုိင္သနည္း
  1. First of all I would like to pay respect to Buddha,Dhamma,Samga as a buddhist. Dr Dhammapiya pointed out the right way to fix the problem. please Mr President and Samgha mahanaya should think about to take his advise. this is not only for the sake of the country also for the benefit for people. please make peace. Anger, greed these kind of things are not the Buddha’s way. Please make a move please pay attention for that. It is a serious issue.

Comments are closed.