ရသေဆာင္းပါးစုံ အရွင္ဇ၀န (ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း)

အေဝးေရာက္ ျမန္မာ့လိုအပ္ခ်က္

အရွင္ဇ၀န (ႏုုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း)
ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၇၊ ၂၀၁၄

ခရီးေတြ ထြက္ျဖစ္ေနေတာ့ ေရာက္ရာေနရာမွာ  ျမန္မာေတြႏွင့္ ဆုံစည္းခြင့္ရလိုက္သည္။ တခါတေလလည္း ျမန္မာဘုန္းႀကီးေက်ာင္း တည္းခိုလို႔ ျမန္မာဘုန္းႀကီးေက်ာင္း မရွိေသာ ၿမိဳ႔မ်ားတြင္ တဦးတည္းရွိေသာ ဒကာတေယာက္ေယာက္၏ အိမ္မွာ တည္းခိုးျဖစ္သည္။ ေရာက္ရာေနရာတိုင္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ရွိလွ်င္ ထိုေက်ာင္းကို တကယ့္တျမတ္တႏိုး အေလးထားေစာင့္ေရွာက္ၾကတာကုိ ျမင္ရသည္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမရွိေသာ ေနရာမ်ားတြင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းျဖစ္ေပၚေရးကို အာသာဆႏၵ ျပင္းျပင္းျပျပ ေတာင့္တၾကတာကို ေတြ႔ရသည္။ 

ထိုျမင္ကြင္းေတြ ျမင္ေသာအခါ ျမန္မာေတြ၏ လူေနမႈဘဝထဲ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ေနပုံကို စဥ္းစားေနမိသည္။ ျမန္မာေတြ၏ ပညာေရးတာဝန္ကို ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားက တာဝန္ယူေပးခဲ႔ၾကသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ခ်ီေနၿပီ ။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း ပညာေရး၏  ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔၏ ဘဝထဲ နက္နက္ ရွဳိင္းရွိဳင္းဝင္ေရာက္မႈကား  ေန႔စဥ္လွဳပ္ရွားမႈတိုင္းမွာ ေတြ႔ျမင္ရမည္ျဖစ္သည္။ ေမြးသည့္ေန႔ရက္မွ ဘဝနိဂံုး အဆုံးအထိ ျမန္မာတို႔၏ဘဝႏွင္႔ တထပ္တည္း ရွိေနေသာ အရာဟုပင္ ဆိုရမည္ျဖစ္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင္းကိုျမင္မိ၍ ေျပာရပါသနည္းဟု ေမးခဲ႔ေသာ္ ထင္ရွားစြာ သိသာေနေသာ အခ်က္မ်ားမို႔ လူတိုင္းအလြယ္တကူ သိႏွဳိင္ေနပါမည္။  ျမန္မာတေယာက္၏ အမည္နာမကို ၾကားလိုက္ရသည္ႏွင့္ ဘာေန႔သား ၊ ဘာေန႔သမီးဆိုတာကို ၈၀ရာႏွဳံးေလာက္ မွန္ေအာင္ ေျပာႏွဳိင္ ၾကသည္။ ျမန္မာေတြ ဆံပင္ညွပ္လွ်င္ေတာင္ လကၤာေလးကို ဦးစြာရြတ္ လိုက္ၾကသည္။  ေစ်းဝယ္ရာ၊ ခရီးသြားရာ၊ေရခ်ိဳးရာကအစ လကၤာေတြျပည့္ႏွက္ေနသည္။

 

၁၉၉၀ေလာက္က အျဖစ္အပ်က္တခုက္ုိ အမွတ္ရမိသည္။ မိမိဖခင္ကို စလို ေနာက္လို၍ ေကာလာဟာလ သတင္းတခုကို ေျပာလိုက္သည္။ အေဖက သတင္းကိုၾကားၾကားျခင္း လကၤာကိုေကာက္ရြတ္လိုက္သည္။ -က်ြန္မသားစကားအမွန္–အုန္းရွစ္ စံထားမွန္စကား-သူ႕ေခါင္းထဲသို႔ ၾကားသိရေသာ အခ်က္အလက္ကို ထည့္ျပီး မွန္မမွန္ကို ကြန္ျပဴတာမွ အေျဖထုတ္သည္ေတာ့မဟုတ္ ။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက က်က္မွတ္ခဲ႔ေသာ အလုပ္လမ္းညႊန္ႏွင့္ ကိုက္ၾကည့္ျခင္းျဖစ္မည္ထင္သည္။ ျမန္မာတို႔၏ ေန႔စဥ္ဘဝႏွင့္ ဘုန္ေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွ ရေသာအသိတို႔ တဆက္တစပ္တည္းရွိေနပုံကို ဆိုလိုရင္းျဖစ္သည္။  ေျမထြန္ရာ၊လယ္စိုက္ရာ ၊ပ်ိဳးႏွဳတ္ရာ။ ခရီးသြားရာ၊ မဂၤလာေဆာင္ရာကအစ လမ္းညႊန္မ်ားသည္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွ လာေနတာကိုေတြ႔ရမည္။ ဒီလိုေျပာလို႔ ျမန္မာမႈ ေတြကို ဟာသလို႔ မျမင္ေစလို။ ေခတ္ႏွင့္ လိုက္ေလွ်ာညီေထြ မရွိတာေတြသည္ တေျဖးေျဖး ေမွးမွိန္သြားမွာျဖစ္သလို ဘယ္ေခတ္ကာလ သမယျဖစ္ျဖစ္ သစ္ၿမဲ၊ သစ္ဆဲ ျမန္မာမႈမ်ားရွိေနသည္။ တေယာက္စကား၊ တေယာက္နားမွာ၊ မခါးရေအာင္၊ သတိေဆာင္၍ ၊ ေမာင္တို႔ဆိုေလ၊ ပ်ားသကာသို႔ခ်ိဳလွေစ ၊ဒီလိုစာမ်ိဳး- ထို႔အျပင္-မိဘဝတ္၊သားသမီးဝတ္၊ဆရာဝတ္ ၊တပည့္ဝတ္ေတြကိုလည္း က်က္မွတ္ သင္ယူ ခဲ႔ရသည္။  ထို္သင္ၾကားခဲ႔ရတာေတြလည္း ျမန္မာေတြ၏ ေန႕စဥ္ဘဝထဲက အလုပ္ေတြပင္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာေတြစိတ္ထဲ ဘယ္ေနရာ ဘယ္ေဒသ ေရာက္ေရာက္ ငါတို႔ဟာ ျမန္မာပဲဟု စြဲၿမဲ စြာမွတ္ယူၾကသည္ကို ေရာက္သည့္ေနရာတိုင္းက ျမန္မာေတြဆီမွာေတြ႔ရသည္။ ေထာင္ထဲတုန္းက အျဖစ္ကေလးတခုမွာ ျမန္မာလူငယ္မ်ား အစဥ္အလာကို တျမတ္တႏိုးထားေသာ ျမင္ကြင္းကို ေဆာင္းပါး တခုထဲ ဒီလိုထည့္ေရးခဲ႔ဖူးေသးသည္။

“သီတင္းက်ြတ္လျပည့္ေန႔ကိုအဓိပၸါယ္ရွိရွိ က်င္းပ ႏွဳိင္ခဲ႔သည္။ ဤေန႔ ဤ ရက္၏ အဓိပၸါယ္ကို ေျပာျပလိုက္ရ၍ မိမိကိုယ္လည္းေက်နပ္ေနမိသည္။ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး အရိုေသေပးျခင္း သက္ႀကီးသူကို တရိုတေသအေလးဂရုျပဳ ဦးခ် ကန္ေတာ့၍ အျပစ္တို႔ကိုေက်ေအးေစျခင္းသည္  ျမန္မာေတြ စဥ္ဆက္မျပတ္ သယ္ေဆာင္ခဲ႔ေသာ အစဥ္အလာေကာင္း ျဖစ္ေပသည္။ ထို အစဥ္အလာေကာင္းသည္ ဘာသာတရားက လူေတြဆီ ေပးအပ္လိုက္ေသာ လက္ေဆာင္ေကာင္းေတြထဲမွ တစ္ခု မွ်သာျဖစ္သည္။ အခန္းတိုင္းမွ လူငယ္မ်ား ကိုယ့္ထက္အသက္ႀကီးသူတို႔ကို ဦးခ် ကန္ေတာ့ ေသာျမင္ကြင္းသည္ ျမင္ရသူတိုင္း၏ စိတ္ႏွလုံးသားကိုဆြဲကိုင္လွဳပ္ေစခဲ႔သည္။ ”

 

နိုင္ငံရပ္ျခားေရာက္ ျမန္မာမ်ားအဖို႔ တေယာက္ထဲေနလွ်င္ အစုအဖြဲ႔ႏွင့္ လုပ္ရေသာပြဲမ်ား မလိုေသာ္လည္း  မိသားစု တဦး ႏွစ္ဦး မွ တေျဖးေျဖး ရာခ်ီမ်ားလာေသာအခါ ကိုယ့္အစဥ္အလာပြဲေတြကို က်င္းပလိုၾကသည္။ အမိေျမလြမ္းစိတ္ကို ရိုးရာပြဲေတြ က်င္းပျခင္းကေန အလြမ္းေျဖသိမ့္ၾကသည္။ သားေတြသမီးေတြကို စာေပ ႏွင့္ အစဥ္အလာေတြ လက္ဆင့္ကမ္းလိုၾကသည္။ ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈဟု ဆိုလိုက္လွ်င္ ယဥ္ေက်းမႈတို႔ စုရပ္ကေတာ့လိုအပ္သည္။ ထိုစုရပ္သည္ တျခားမဟုတ္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း ပင္ျဖစ္သည္။  ေရာက္ရာႏိုင္ငံ မ်ားရွိ ျမန္မာမိသားစုတို႔ ေတာင့္တၾက၊ တည္ေဆာက္ၾကတာသည္ ဘုန္ႀကီးေက်ာင္းျဖစ္ေနသည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတည္ေထာင္ျခင္းမွ  ျမန္မာမ်ား ျဖစ္လိုေသာ အိမ္မက္မ်ားစြာရွိၾကသည္။ သူတို႔အိမ္မက္က နိဗၺာန္ခ်မ္းသာမဟုတ္။ နိဗၺာန္ထက္ ပိိုမိုအာသာဆႏၵျပင္းစြာ လိုလားၾကသည္ကား သားေတြသမီးေတြ ျမန္မာစာ ေရးတတ္ စာဖတ္တတ္ဖို႔၊ ေနာက္ဗုဒၶဘာသာ အေၾကာင္းသိဖို႔ ျဖစ္သည္။ ေနာက္တဦးခ်င္းစီ၏ သာေရး နာေရးတို႔ကို ျမန္မာ အစဥ္အလာအတိုင္းလုပ္လုိၾကေသးသည္။

ႏိုင္ငံရပ္ျခားေရာက္ ျမန္မာအမ်ားစု ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားအေပၚ ထားေသာ သေဘာႏွင့္ သူတို႔ရည္မွန္းခ်က္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကို ဆန္းစစ္ၾကည့္မိေတာ့  ဗုဒၶဘာသာပီပီ သံသရာအေရးကို စိတ္ထဲထည့္ထားေသာ္လည္း ကိုယ့္အစဥ္အလာရိွခဲ႔ဖူးသည့္ ကိစၥရပ္တို႕ အတိုင္း ေဆာင္ရြက္ရန္ မျဖစ္မေနလိုအပ္ေသာ ေၾကာင့္ဟု ခံယူသူ မ်ားမည္ထင္ပါသည္။ ျမန္မာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမရွိျခင္းေၾကာင့္ သူတို႕စိတ္ထဲ အႀကီးမားဆုံးေသာ လိုအပ္ခ်က္တခု ေပ်ာက္ဆုံးေနသလို ခံစားရေၾကာင္း  ဒကာတေယာက္ကေလွ်ာက္ဖူးသည္ ။ ေငြေၾကးျဖင့္ စည္း႐ံုးခံရ၍ ဘာသာတခုသို႔ ေရာက္သြားၾကသူမ်ား မရွိမဟုတ္ ၊႐ွိၾကသည္။ ရတနာ့သုတ္လာ စကားတခုမွာ-စတုဗၻိ ဝါေတဟိ အသမၸကမၸိေယာ ဟုဆိုသည္။ ဘာသာအယူအဆတခုအေပၚ ခိုင္မာသူတို႔သည္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာမွ ေလးတိုက္ေသာ္လည္း မယိမ္းမယိုင္တည္ေသာ ေက်ာက္တိုင္ႀကီးကဲ႔သို႕ဟုဆိုသည္။ ထိုခိုင္ၿမဲေသာ ယုံၾကည္မႈရွိသူသည္ အရိယာအဆင့္ကို ဆိုလုိျခင္းျဖစ္သည္။ တိုင္းတပါးေရာက္ ျမန္မာမ်ား ေငြေက်းတည္းဟူေသာ ေလကတိုက္ၾကေသာအခါ ယိမ္လဲကုန္သူမ်ား၏ မခိုင္မာေသာ ကိုးကြယ္မႈကို ျမင္ရေသာ္လည္း ေငြအခြင့္ေရး ဘယ္ေလာက္ေပးေပး ကိုယ့္ဘာသာသနာကို ေသတပန္ သက္တဆုံး ရဲရဲႀကီး ဖက္တြယ္ထားမည့္သူမ်ားကိုလည္း ဝမ္းသာစြာေတြ႔ျမင္ရသည္။ ဘာသာသနာေစာင္ေရွာက္ေရးဟူသည္ ဥပေဒစာရြက္ေပၚက ကိစၥမဟုတ္ပဲ ႏွလုံးသားထဲကကိစၥဆိုတာ ထင္းရွားေနသည္။ ဘာသာတခုသို႔ ပဲ႔ထြက္သြားသူတို႕အတြက္ ဝမ္းပမ္းတနဲ ေျပာဆိုၾက စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၾကႏွင့္ ဒီအျဖစ္ေတြက လြတ္ေအာင္ဆိုလွ်င္ သူတို႔လိုအပ္ေနေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း ျဖစ္ေျမာက္ေရးသည္ စိတ္အဆာကို ပိုမိုတြန္းအားေပးေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ေမြခံထိုက္ေစ ဆိုတဲ႔စကားလုံးေလးက ျမန္မာေတြစိတ္ထဲ အသဲထဲ စြဲနစ္ေနေသာ စကားတလုံး ျဖစ္သည္။ လူသားတို႔အတြက္ တာဝန္ေတြ ကိုယ္စီ ရွိၾကသည္ဟု ေျပာဆိုေနၾကသည္ ။ ထိုတာဝန္ေတြကို ေက်ေက်ပြန္ပြန္ ထမ္းေဆာင္ ျခင္းျဖင့္ ကိုယ့္တာဝန္ကိုကိုယ္ေက်ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကရသည္။ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာတို႔အတြက္ သတ္မွတ္ထားေသာ တာဝန္ဟူသည္ ဘာသာတရား အဆုံးအမက ျပဌာန္းေပးထားၿပီးလည္း ျဖစ္သည္။

၂၀၁၂ခုႏွစ္တုန္းက အျဖစ္အပ်က္ေလးတခုကို အမွတ္ရမိသည္။ ဖင္လန္ႏိုင္ငံမွ မိတ္ေဆြ ဒကာကလွမ္းေလွ်ာက္သည္။ သူ႕မိတ္ေဆြ၏ မိခင္ ရက္လည္အတြက္ ဆြမ္းကပ္ အမွ်ေဝခ်င္သည္။ ဘုန္းႀကီးကမရွိ။ရက္ကလည္းကပ္ေနျပီ ေလယာဥ္လက္မွတ္က အဆင္မေျပ။ ဒီေတာ ့အင္တာနက္ကေနပဲ တရားေဟာ ေရစက္ခ်ေပးပါဟု ေလွ်ာက္လာသည္။ ကံဆိုးစြာ ထိုရက္မွာမွ အင္တာနက္လိုင္းမေကာင္း ။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမရွိျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာလို နာေရးကိစၥကို အျပည့္အဝမလုပ္ႏွဳိင္ခဲ႔။  ျမန္မာတို႔ သတ္မွတ္ထားေသာ သားသမီး တာဝန္ ဝတၱရားမ်ားထဲ လွဴမွ်ေဝ၍ ဆိုတာလည္းပါေနသည္။ ဒီေတာ့ ဒီတာဝန္ကို လူတိုင္းက ေက်ခ်င္ၾကသည္။ ေက်ရန္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ႏွင့္ ဘုန္းႀကီးက လိုေနျပန္သည္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ႐ိွေနျခင္းျဖင့္ ျမန္မာတို႔ စုရပ္တခု အလိုလိုျဖစ္လာသည္။ တဦး၏ အခက္အခဲတဦးက သိရွိ ကူညီခြင့္ အႀကံေပးခြင္႔ ရျပန္သည္။ ဒီေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသည္ ဘာသာေရး အတြက္လိုအပ္ခ်က္သာ မဟုတ္ေတာ့ လူမႈေရး အတြက္ ဆုံရပ္ပါ ျဖစ္လာျပန္သည္။ ဒီအေျခေနက မရွိမျဖစ္လိုအပ္ခ်က္ ။ျမန္မာေတြ ႏွစ္ေယာက္ရွိလွ်င္ သုံးဖြဲ႔ကြဲတယ္ ဆိုေသာ မေကာင္းေသာ အေမြးဆိုးကို ကိုယ္တိုင္ေမာင္းထုတ္ၿပီး အေဝးေရာက္ ျမန္မာေတြ ကိုယ့္လိုအပ္ခ်က္ကို တစိုက္မတ္မတ္ လုပ္ၾကလွ်င္ ႏိုင္ငံရပ္ျခားေရာက္ၾကေသာ္လည္း ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈမေပ်ာက္ ဘာသာ သာသနာပါ ႏိုင္ငံရပ္ျခား၌ ထြန္းကားလာဖို႔ရွိသည္မွာ ဧကန္ပင္ျဖစ္ေတာ့သည္ ။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts