Suu L Linn အင္တာဗ်ဴး

အဆိုေတာ္ ၁၀၀ ထဲက ဟာမိုနီ တေယာက္ … ခင္ျမတ္မြန္နဲ႔ စကားလက္ဆုံ

 

 

အဆိုေတာ္ ၁၀၀ ထဲက ဟာမိုနီ တေယာက္ …  ခင္ျမတ္မြန္နဲ႔ စကားလက္ဆုံ

ဆူးအယ္လင္း၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၁၊ ၂၀၁၄

ေတးဂီတပြဲေတြမွာ ေရွ႔က အဆိုေတာ္သီဆိုေနသည့္ အစီအစဥ္အတြင္း တီး၀ိုင္းနဲ႔အတူ ေနာက္ခံ သီခ်င္းဆို ပံပိုးေပးသည့္ ဟာမိုနီ အဆိုေတာ္မ်ား၊ အဆိုပညာသည္မ်ား ရွိသည္။ တီး၀ိုင္းမ်ား၊ ေတးဂီတအစီအစဥ္မ်ားတြင္ ဟာမိုနီပညာရွင္မ်ား၊ ဟာမိုနီအဖြဲ႔မ်ားကို ပရိသတ္တို႔ ျမင္ေတြ႔ ရင္းႏွီးေနၾကျဖစ္သည္။

“လူတစ္ရာမွာ အဆိုေတာ္တစ္ေယာက္၊ အဆိုေတာ္တစ္ရာမွာ ဟာမိုနီတစ္ေယာက္သာ ထြက္ရွိနိုင္သည္ …” ဆိုသည့္ ဟာမိုနီဂီတပညာသက္တမ္း ႏွစ္ ၃၀ ရွိျပီျဖစ္သည့္ မခင္ျမတ္မြန္ႏွင့္ မိုးမခမီဒီယာမွ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခဲ့ပါသည္။                              

မဂၤလာပါအစ္မ။

မဂၤလာပါ။

အစ္မရဲ့ လတ္တေလာလုပ္ျဖစ္ေနတဲ့ အႏုပညာလွဳပ္ရွားမွဳေလးအေၾကာင္း နဲနဲေျပာျပေပးပါ။

အစ္မ သီခ်င္းေတြသင္တယ္၊ သင္တန္းေတြေပးတယ္။ တစ္ခါ အဆိုသင္တန္းေတြ အကဲျဖတ္ဒိုင္ေတြ ထိုင္တယ္။ Starless sky ကေတာ့ ပင္တိုင္ထိုင္ေပါ။့ က်န္တဲ့အဆိုျပိဳင္ပြဲေတြကေတာ့ ၾကားေပါက္ဧည့္သည္ သြားထိုင္တာေပါ့ ဟိုတေလာကပဲ စိန္ေဂဟာက Valentine အမွတ္တရဆိုျပီးေတာ့ စံုတြဲသီခ်င္းေတြျပိဳင္တာ သြားထိုင္ေပးထားတယ္။ အိပ္မက္စံုရာတို႔ ဘာတို့မွာလည္း ဧည့္သည္အေနနဲ့ သြားထိုင္ေပးတာေပါ့ေနာ္။ ေနာက္ … ဟာမိုနီေပါ့။ ဟာမိုနီကေတာ့ life door လည္းရွိတယ္ ေနာက္ indoor ေပါ့။ recording studio သြင္းတာလည္းရွိတယ္။

သီခ်င္းဆိုတာနဲ႔ ဟာမိုနီလိုက္တဲ့လူနဲ႔ ဘယ္သူကပို ခက္ခဲပါသလဲ။

ဘယ္သူက ပိုခက္လဲဆိုေတာ့ အမွန္တိုင္းေျပာရရင္ေတာ့ … ဟာမိုနီသည္ ေရွ့ကဆိုတဲ့အဆိုေတာ္ထက္ ပိုခက္တယ္။ ေျပာခ်င္တာကကြာ … လူအေယာက္တစ္ရာမွာ အဆိုေတာ္တစ္ေယာက္ထြက္ဖို႔ ခက္တယ္။ အဆိုေတာ္ အေယာက္တစ္ရာမွာ ဟာမိုနီအဆိုေတာ္တစ္ေယာက္ ထြက္လာဖို႔ ခက္တယ္။ ေရွ့ကဆိုတာလည္း လြယ္တယ္လို႔ မေျပာပါဘူး။ ေရွ႔ကအဆိုေတာ္ေတြလည္း တအားခက္တာေတြရွိတယ္။ ဟာမိုနီကေတာ့ လူတိုင္း မဆိုနိုင္တဲ့ပညာေပါ့။ အဆို ေတာ္တိုင္း မရတဲ့ပညာေပါ့ ။ အဲေတာ့ ပိုလည္းခက္ပါတယ္ ဆိုရတာ။

အဆိုေတာ္နဲ႔ ဟာမိုနီ ဘယ္ဟာ ပိုအဓိကက်ပါသလဲ။

ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ေရွ့ကအဆိုေတာ္ကို မီွျပီးေတာ့ ဟာမိုနီဆိုရတာကိုး။ အဲသည္ေတာ့ ေရွ့ကအဆိုေတာ္ကလည္း သူ့အပိုင္းနဲ့သူ အေရးၾကီးသလို။ ဒီဟာမိုနီကလည္း အေရးၾကီးတယ္။ ေရွ႔ကအဆိုေတာ္ ပိုေကာင္းလာေအာင္ သီခ်င္းပိုျပီးေတာ့ သက္၀င္လာေအာင္ ရုပ္လံုးၾကြလာေအာင္ ပံုေဖာ္ရတာကိုး။ ဒါ package ပါ။ Package ထဲက ဒါအကုန္လံုး ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့သေဘာေပါ့။ အတီးေတြ အဆိုေတြ စာသားေတြ ဟာမိုနီေတြ ဒါ အကုန္ေပါင္းစပ္ျပီးေတာ့မွ သီခ်င္း ဆိုတဲ့ တစ္ပုဒ္က ျဖစ္လာတာ။ သူ့ေထာင့္နဲ့ သူေတာ့ အေရးၾကီးၾကတာေပါ့။

အဆိုေတာ္သစ္ေတြ အမ်ားၾကီးေပၚလာတဲ့အေပၚ ဟာမိုနီတစ္ေယာက္အေနနဲ့ ဘယ္လိုျမင္မိပါသလဲ။

အဆိုေတာ္ေတြကေတာ့ ပြင့္ပြင္႔လင္းလင္းေျပာရရင္ အရမ္းေဖါင္းပြေနတယ္။ အိမ္မွာေတာင္ ေနာက္ေနေသးတယ္။ ‘သိမ္ၾကီးေဈးတို႔ ဘာတို႔မွာ အရုပ္ေရာင္းေနသလို သံုးရုပ္ တစ္ရာ … ေပါ့။’ အဲလိုေတာင္ အိမ္မွာေနာက္ၾကေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ဟာသူ အေရအတြက္ေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား အရည္အခ်င္းက အဓိကပဲ ။ တကယ္တမ္း အရည္ခ်င္းမရွိရင္ေတာ့ ဒီေလာကထဲမွာ ေရရွည္ေတာ့ ဆက္မသြားနုိင္ပါဘူး။ တကယ္အရည္အခ်င္းရွိျပီးေတာ့ ၀မး္စာျပည့္စံုမွသာ ဒီေလာကၾကီးမွာ ဒီနယ္ပယ္မွာ အၾကာၾကီး ျဖတ္သန္းနိုင္မွာေပါ့ေနာ္။ ခိုင္ခိုင္မာမာနဲ့။

အစ္မအေနနဲ့ ဟာမိုနီနဲ့ ပတ္သက္ရင္ ဘယ္လို mode မ်ိဳးသြင္းျပီး ဆိုျဖစ္ပါသလဲ။

ဟာမိုနီကတာ့ ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက အရမ္း၀ါသနာပါတာ။ အစ္မတို့ေခတ္ကဆိုရင္ ဒီ စတီဒီယိုသီခ်င္းေတြေတာင္ သိပ္ေခတ္မစားေသးဘူး။ ေရဒီယိုအားကိုးျပီး နားေထာင္ရတာ။ ေရဒီယိုမွာ “ေ၀ဟင္မွာ ေလယ်ာဥ္စီး … ရီးေလးေလးခို” အဲဒီေခတ္ကတည္းက …။  “ကုိကုိ… ေယာက်ာၤးမဟုတ္ဘူး” ဘာညာ … အဲဒီဘ၀။ အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက သီခ်င္းသံၾကားရင္ ဟာမိုနီကို လိုက္လိုက္ ေလ႔က်င့္ေနတာေပါ့ေနာ္။ ဟာမိုနီက အစတည္းကကို အေသြးထဲအသားထဲမွာကို စိမ္႔ျပီးေတာ့ စီး၀င္လာတာ ၀ါသနာကို သူ႔အလိုေလွ်ာက္ကို ပါလာတာ။

အဆိုေတာ္နဲ႔ ဟာမိုနီ သီခ်င္းဆိုတဲ့အခါ အေပးအယူေလးကိုလည္း နဲနဲေလာက္ရွင္းျပေပးပါအစ္မ။

ခ်ိတ္ဆက္ကေတာ့ အေပးအယူ တစ္ေယာက္တစ္လွည့္ရွိတာေပါ့ေနာ္။ အဓိက Life Show ေတြၾကရင္ေတာ့ ဒီေရွ႔ကအဆိုေတာ္က တခ်ိဳ့လည္း အရမ္းေကာင္းတာေပါ့။ တခ်ိဳ့လည္း ဒီ Life Showက်ရင္ ‘ဂြမ္း’ တဲ့အဆိုေတာ္ေတြလည္း ရွိတယ္။ အထဲမွာ အရမ္းေကာင္းေနျပီး တကယ္အျပင္မွာ ဆိုတဲ့အခါမွာ ကီးမ၀င္တဲ့ အဆိုေတာ္ေတြလည္းရွိတယ္။ စည္း၀ါးေခ်ာ္တဲ့အဆိုေတာ္ေတြလည္းရွိုတယ္။ အဲဒါမ်ိဳးက်ရင္ ဟာမိုနီက အေသကို ပံ့ပိုးရတယ္။ အဲဒီေနရာမွာ ဟာမိုနီက တန္ဘိုးရွိတယ္ေပါ့ေနာ္။ 

၀ါသနာရွင္ အဆိုေတာ္ရွင္သစ္ေတြအတြက္ ေမတၱာစကားနဲ႔ အသံပိုင္းေလ႔က်င့္မွဳေလးကိုလည္း နဲနဲေလာက္ ေျပာေပးပါ။

အသံပိုင္းကေတာ့ နိုင္ငံျခားကလာတဲ့ေခြေတြလည္း လက္လွမ္းမီရင္ေလ့လာေပါ့။ တခုရွိတာက နိုင္ငံျခားက အဂၤလိပ္လိုေျပာျပီး က်င့္ခိုင္းတယ္။ ကိုယ္လည္း နားလည္တဲ့အပိုင္းရိွမယ္။ နားမလည္တဲ့အပိုင္း ရွိမယ္။ နားမလည္လို့ အယူအဆမွားျပီး က်င့္မိရင္ ဒုကၡေရာက္သြားနိုင္တယ္။ မမြန္က ညႊန္တာက အျမဲတမ္း … ဆရာဦးေစာႏု Vocal Lesson ေခြေလးရွိပါတယ္။ အဲဒါေလး တကယ္ေကာင္းပါတယ္။ ဘာလို႔ဆိုေတာ့ ဆရာဦေစာႏုကလည္း အဆိုပိုင္းနဲ့ USSR (ဆိုဗီယက္ယူနီယံ) မွာ ဒီပလိုမာရထားတာ။ ေနာက္တစ္ခုက အားကစားလုပ္ရင္ေတာ့ ပိုေကာင္းတယ္။ အဆိုသမားအေမာခံနိုင္ရင္ေတာ့ ပိုေကာင္းတယ္။

အမ … ဂီတေလာကထဲကို၀င္ခဲ့တာ ဘယ္ႏွခုႏွစ္ေလာက္က ျဖစ္မလဲ။

စဆိုတာေတာ့  ၇တန္းႏွစ္ေလာက္က စဆိုတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အစ္မတို့တုန္းက ဒီအေပ်ာ္တန္းေပါ့။ အေပ်ာ္တန္းကို ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ ဆိုခဲ့ရတာ။ ပိုက္ဆံတစ္ျပားမွ မရတဲ့ဘ၀ကို ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ ျဖတ္ခဲ့ရတာ။

အဲဒါ ဘယ္ႏွစ္ခုႏွစ္ေလာက္က ျဖစ္မလဲ အစ္မ။

၁၉၇၄ ခုႏွစ္ …

အဲတုန္းကေရာ ဟာမိုနီပဲလား အစ္မ။

အဲတုန္းက ေရွ့အဆိုေတာ္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အဖြဲ့ေတြအသင္းေတြနဲ့ ဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ မမြန္က ဟာမိုနီ နဂိုကတည္းက ၀ါသနာပါတယ္။ ဟာမိုနီလည္း ဆိုတတ္တယ္၊ ျပဳတတ္တယ္။ Notes ေတြလည္းတတ္တယ္ ဆိုေတာ့ တီး၀ိုင္းေခါင္းေဆာင္က အျမဲတမ္း ဟာမိုနီေတြလိုက္ခိုင္းတယ္။ အဲဒီ့ထဲက လုပ္ခဲ့ တာေပါ့ေနာ္။ တကယ္ Music Professional ထဲကို ေရာက္တာေတာ့ ၈၄ ခုႏွစ္က ေရာက္တာ New Wave Band က ပင္တိုင္အဆိုေတာ္ ဆိုျပီး ေခၚတာပါ။

အခုလိုေျဖၾကားေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ အစ္မ။

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

 


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts