>Aung Way – Remembrance – 6

>

တမ္းတမ္းတတ အလြမ္းမ်ား (၆)
ေအာင္ေ၀း
ႏုိ၀င္ဘာ ၁၃၊ ၂၀၁၁

(ဒီတပတ္မွာ-ကဗ်ာဆရာေတြျဖစ္ၾကတဲ့ ဆရာဒဂုန္တာရာနဲ႔ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္တုိ႔ရဲ႕ ကဗ်ာေတြကေန၊ တိုက္ပြဲအႏုပညာဆိုတဲ့အေၾကာင္း တင္ျပထားပါတယ္)


အားလုံး မဂၤလာပါ။
ဒီတခါ “မာယာ“ အေၾကာင္းေျပာပရေစ။ ေလာကမွာ မာယာရွိတယ္။ အႏုပညာမွာ မာယာရွိတယ္။ ေတာ္လွန္ေရးမွာ မာယာရွိတယ္။ မာယာလုိ႔ေျပာလိုက္လုိ႔ “မာယာပရိယာယ္ ႏွစ္သြယ္ယွက္လုိ႔၊ ရက္စက္မွဳအေပါင္း သရဖူေဆာင္းခဲ့ၿပီ“ ဆိုတဲ့ စႏၵရားခ်စ္ေဆြရဲ႕ “ေမႊးလြန္းသည့္ပန္း“ သီခ်င္းေလာက္ပဲ၊ ေျပးျမင္ သတိရတာမ်ိဳး မျဖစ္ေစခ်င္ပါဘူး။

ဟိုး လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္(၂၀)ေလာက္က ဆရာဒဂုန္တာရာက “မာယာ“ ဆိုတဲ့ ကဗ်ာရွည္ႀကီး တပုဒ္ ေရးခဲ့ဖူးပါတယ္။ အျဖဴထဲမွာ အျဖဴရွာရ၊ အနက္ထဲမွာ အနက္ရွာရ ဆိုၿပီး၊ ေလာကသေဘာကို ဆရာဒဂုန္တာရာ ေရးခဲ့တာပါ။

ကြယ္လြန္သူ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ကလည္း “ေလာကမွာ မိတ္ေဆြစစ္စစ္နဲ႔ ရန္သူစစ္စစ္၊ ဒီႏွစ္မ်ိဳးပဲရွိတယ္“ လုိ႔ ေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္။ မိတ္ေဆြထဲမွာ မိတ္ေဆြရွာရ၊ ရန္သူထဲမွာ ရန္သူရွာရတဲ့ ေလာကသေဘာဟာ ဆရာဒဂုန္တာရာ ေရးဖြဲ႔ခဲ့တဲ့ မာယာပါပဲ။

ဆရာဒဂုန္တာရာကလည္း ကဗ်ာဆရာ၊ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ကလည္း ကဗ်ာဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာေတြက အႏုပညာေမွာ္၀င္ၿပီး၊ ေလာကႀကီးရဲ႕လွ်ိဳ႔၀ွက္ ရွဳပ္ေထြးတဲ့ ပရိယာယ္ေတြကို နားလည္ ခံစားႏိုင္ၾကတယ္။ သုိ႔တည္းမဟုတ္ ခံစားမွဳနဲ႔ နားလည္ႏိုင္ၾကတယ္။

စကားႀကံဳလုိ႔ ကဗ်ာ့သေဘာသဘာ၀ကို နည္းနည္း ေျပာရရင္၊ ကဗ်ာရဲ႕ ပင္စည္ ပင္မမွာအခက္အလက္ႀကီးႏွစ္ခု ရွိပါတယ္။ တခုက ကဗ်ာမွာအသံ လုိ႔ ဆိုတဲ့၊ စကားသံ အလုပ္ လုပ္ပုံပါ။ ေနာက္တခုက ကဗ်ာမွာမာယာ လုိ႔ေခၚတဲ့ ကဗ်ာအတတ္ပညာပါ။ တနည္းအားျဖင့္ ကဗ်ာ့နည္းပရိယာယ္ပါ။ က်ေနာ္တုိ႔က အဲဒါကို မာယာလုိ႔ သတ္မွတ္တာပါပဲ။

မာယာလုိ႔ ေျပာလိုက္တာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္တည္း၊ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းမွဳဆိုတာ ပါလာၿပီ။ ဆုတ္သာတက္သာရွိတဲ့ သေဘာလည္း သက္၀င္လာပါၿပီ။ မာယာရဲ႕သေဘာအရ ဆိုရင္၊ ဥပမာ-ႏိုင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရးနယ္ပယ္မွာ သံခင္းတမန္ခင္း ဆိုတာ ရွိမယ္။ ဥပမာ- ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္မွာ ဆိုရင္ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးေရးဆိုတာ ရွိမယ္။ ဥပမာ- လူမွဳေရးနယ္ပယ္မွာလည္း မိတ္ျဖစ္ေဆြျဖစ္ဆိုတာ ရွိမယ္။ အဲဒီလိုရွိေလေတာ့ ဘယ္နယ္ပယ္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ မာယာလုိ႔ဆိုလိုက္ရင္၊ အေလွ်ာ့အတင္း ဆိုတဲ့သေဘာလည္း ပါ၀င္လာပါၿပီ။

က်ေနာ္ အဓိကေျပာခ်င္တဲ့မာယာက ေတာ္လွန္ေရးရဲ႕ မာယာပါ။ က်ေနာ္တုိ႔ ဆင္ႏႊဲေနတဲ့ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးတိုက္ပြဲရဲ႕ မာယာပါ။ က်ေနာ္ နားလည္သေလာက္ ေျပာၾကည့္ပါမယ္။ “တိုက္ပြဲအႏုပညာ“ ဆိုတာ ရွိတယ္။ အဂၤလိပ္လို Art of struggle လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ အဲဒါမာယာပါပဲ။ တနည္းအားျဖင့္ တိုက္ပြဲရဲ႕နည္းနာ၊ တိုက္ပြဲရဲ႕ပရိယာယ္ကို ဆိုလိုတာပါပဲ။

ဥပမာ- စစ္တိုက္တဲ့အခါ၊ ခြာစစ္၊ ဆုတ္စစ္၊ ခ်ီစစ္ ဆိုၿပီး ရွိတာမ်ိဳး။ ၿပီးေတာ့ ခံစစ္၊ ထိုးစစ္။ ခံစစ္မွာလည္း ခံစစ္ရွင္နဲ႔ခံစစ္ေသ ဆိုတာမ်ိဳး။ ေနရာယူစစ္ပြဲ ရွိသလို၊ လွည့္လည္ ေျပာက္က်ားစစ္ပြဲလည္း ရွိတာမ်ိဳးပါ။ စစ္ပြဲေတြရဲ႕သေဘာ သဘာ၀မွာကိုက ေသနဂၤဗ်ဴဟာနဲ႔ နည္းပရိယာယ္(တခ်ိဳ႔အေခၚ မဟာဗ်ဴဟာနဲ႔ နည္းဗ်ဴဟာ) ဆိုၿပီး ရွိတာ မဟုတ္လား။

က်ေနာ္တုိ႔က စစ္တိုက္ေနတာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ တိုက္ေနတာက ႏိုင္ငံေရးတိုက္ပြဲပါ။ ႏိုင္ငံေရးတိုက္ပြဲမွာလည္း၊ စစ္ေရးတိုက္ပြဲမွာလိုပဲ ေသနဂၤဗ်ဴဟာနဲ႔ နည္းပရိယာယ္ ဆိုတာ ရွိတာပဲ မဟုတ္လား။ လြယ္ေအာင္ ေျပာရရင္ တိုက္ပြဲတပြဲ ဆိုပါစုိ႔၊ အဲဒီ တိုက္ပြဲကိုဆင္ေတာ့မယ္ ဆိုရင္ တိုက္ပြဲနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ တိုက္ပြဲပုံသဏၭာန္နဲ႔ ဦးတည္ခ်က္ ဆိုၿပီး ရွိပါတယ္။

တိုက္ပြဲရဲ႕ဦးတည္ခ်က္က ေသနဂၤဗ်ဴဟာျဖစ္ၿပီး၊ တိုက္ပြဲရဲ႕ပုံသဏၭာန္ကေတာ့ နည္းပရိယာယ္ကို ဆိုလိုပါတယ္။ တိုက္ပြဲအႏုပညာ-Art of struggle လုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ရည္ညႊန္းေလ့ရွိတဲ့ စကားက၊ အဲဒီ နည္းပရိယာယ္နဲ႔ ပတ္သက္တာပါပဲ။

ႏိုင္ငံေရးတိုက္ပြဲမွာ ဘယ္အခ်ိန္မွာျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္ေနရာမွာျဖစ္ျဖစ္၊ အေနအထား(၃)မ်ိဳး ရွိႏိုင္တယ္လုိ႔ ေလ့လာ မွတ္သားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ စစ္ေရးမွာလည္း ဒီသေဘာရွိတယ္လုိ႔ ဆိုပါတယ္။ ရန္သူနဲ႔မိမိ၊ ဘက္ႏွစ္ဖက္ၾကားမွာ ကိုယ္က အင္အားနည္းေနလုိ႔ ေသနဂၤဗ်ဴဟာ ခံစစ္မွာလား။ ကိုယ္နဲ႔သူနဲ႔ အင္အားခ်င္းမကြာဘူးလုိ႔ ဆိုႏိုင္တဲ့ေသနဂၤဗ်ဴဟာ တန္းတူရည္တူ အဆင့္မွာလား။ ဒါမွမဟုတ္ မိမိဘက္က အသာစီးရွိတဲ့ ေသနဂၤဗ်ဴဟာ ထိုးစစ္မွာလား။

ဒီအေနအထား(၃)မ်ိဳးနဲ႔ ခ်ိန္ထိုးၿပီး၊ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕တိုက္ပြဲကို မွန္မွန္ကန္ကန္ သုံးသပ္ႏိုင္ရပါမယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ဟာ ဘယ္အဆင့္မွာပဲ ရွိေနရွိေန၊ ဘယ္အေနအထားကိုပဲ ေရာက္ေနေရာက္ေန၊ အေရးႀကီးတာက က်ေနာ္တုိ႔ရွိေန ေရာက္ေနတဲ့ အဆင့္အေနအထားရဲ႕ တိုက္ပြဲ အႏုပညာကို နားလည္ အသုံးခ်ႏိုင္ဖုိ႔ပါပဲ။

မဟာရွစ္ေလးလုံး လူထု အေရးေတာ္ပုံႀကီးကေန၊ ဒီကေန႔ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးအလြန္၊ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ႀကံ့ဖြံ႔အစိုးရ သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္တုိ႔ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးေနၾကတဲ့ မ်က္ေမွာက္ကာလ အထိ၊ က်ေနာ္တုိ႔ျပည္သူေတြရဲ႕ တိုက္ပြဲ ဦးတည္ခ်က္က စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ျဖဳတ္ခ်ၿပီး ဒီမိုကေရစီနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးေတာင္းဆိုတဲ့ ဦးတည္ခ်က္၊ ယေန႔အေခၚ အမ်ိဳးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးပဲ မဟုတ္လား။

ဟုတ္ပါၿပီ။ တိုက္ပြဲရဲ႕ဦးတည္ခ်က္က ရွင္းလင္းၿပီဆိုရင္၊ တိုက္ပြဲ ပုံသဏၭာန္ကေကာ ဘယ္လိုပါလဲ။ တိုက္ပြဲပုံသဏၭာန္ ဆိုတာ ဖိႏွိပ္ခံေတြဘက္က ေရြးခ်ယ္ရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ တိုက္ပြဲပုံသဏၭာန္ကို ဖိႏွိပ္အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြဘက္ကပဲ ေရြးခ်ယ္သြားတာပါ။ မုဆိုးစိုင္သင္ ဆိုတဲ့သေဘာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီကေန႔ အၾကမ္းမဖက္ေတာ္လွန္တဲ့နည္း၊ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးအေျဖရွာတဲ့နည္းဟာ၊ ဒီေန႔ တိုက္ပြဲပုံသဏၭာန္ဆိုရင္၊ က်ေနာ္တုိ႔ဟာ ေအာင္ပြဲကို အေရာက္ ပုိ႔ေဆာင္ေပးႏိုင္မယ့္၊ လူထုနဲ ႔ေခါင္းေဆာင္ၾကားမွာ သဟဇာတျဖစ္ေနမယ့္၊ သမိုင္း လက္ေတြ႔လည္း က်တဲ့ မာယာပရိယာယ္ကို နားလည္ဖုိ႔ လိုပါတယ္။ ဒီအခ်က္ကို တိုက္ပြဲ လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ တစိုက္မတ္မတ္ ခ်ီတက္ေနတဲ့သူေတြက ပိုၿပီး သိျမင္ သေဘာေပါက္ႏိုင္ပါတယ္။

တိုက္ပြဲအႏုပညာ ဆိုတာ ရွိတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ မေမ့ၾကဖုိ႔ပါပဲ။

နားဆင္တဲ့အတြက္ ေက်းဇူးပါ။ ။

ေအာင္ေ၀း
ေအာက္တိုဘာ ၃၁-၂၀၁၁။

မူရင္း – လြတ္လပ္တ့ဲအာရွအသံ http://www.rfa.org/burmese

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts