>
ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္ …
မာေအးခ်စ္တဲ့ ေသာတရွင္ေတြ ဂီတ၀ါသနာရွင္ေတြ အားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။
ေသာတရွင္တို႔ေရ အရင္တပါတ္က မာေအးရဲ႕ ဆိုေဖာ္ဆိုဖက္ သူငယ္ခ်င္းနဲ႔ ဆက္ႏြယ္လာေတာ့ ေလ်ာ့လိုက္ရတဲ့ ႏွလံုး သားကို မဟာကဂုဏာရွင္ေတာ္ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ပင့္ရင္း အားျပန္သြင္းခဲ့တာေပါ့ရွင္၊ အဲဒါဟာ “မံုရြာဦးေလးခန္႔”လို႔ ေခၚၾကတဲ့ အညာကစာဆို စီစဥ္တဲ့ “အစိေႏၱယ်” သီခ်င္းလို႔ မွတ္ထားေပးပါဦး။ မာေအးနဲ႔ ခင္ေတာ့ ခင္ၾကတာေပါ့ေနာ္၊ အသက္လည္းကြာ အေနလည္း ေ၀းတာကိုး၊ ေဆြမ်ိဳးတမွ် ရင္းလွပါတယ္လို႔ မဆိုႏိုင္ေပမဲ့ ပညာရွင္ ၀ါသနာတူသူခ်င္းမို႔ ေလးစားရပါတယ္ရွင္၊ ဥိီးေလးခန္႔ဟာ ဇာတ္သဘင္ေလာက ျမန္မာ့ဂီတ သံဆန္းဓေလ့ေတြနဲ႔ ေမြ႔ေပ်ာ္တတ္တဲ့သူျဖစ္လို႔ပါဘဲ။ အညာက ဆင္းလာၿပီး အလကၤာ ေက်ာ္စြာ ဇာတ္သဘင္ေလာကထိပ္ေခါင္ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ရဲ႕ ေရႊမန္းသဘင္မဟာ အတြက္ ျပဇာတ္ေတြေရး ဇာတ္ဝင္စာေတြ သီခ်င္းေတြ ေရးသား တင္ဆက္ေနခ်ိန္မွာ မာေအးနဲ႔ ေတြ႔ၾကတာပါ။
မာေအးရဲ႕ပင္တိုင္ဓါတ္ျပား ကုမၸဏီ စီးပြားဖက္မ်ားဟာ ဦးေလးေရႊမန္းတင္ေမာင္နဲ႔ ခမီးခမက္ေတြျဖစ္တဲ့အျပင္ ေရႊမန္း ပန္တ်ာၾကည္လင္တို႔ ပန္တ်ာတင္ျမင့္တို႔ကို မိဘသဖြယ္ ေျမေတာင္ေျမွာက္ စင္ေပၚအေရာက္ ပို႔ခဲ့ၾကသူေတြမို႔ပါ၊ ဦးေလးခန္႔က ပန္တ်ာၾကည္လင္နဲ႔ ပန္တ်ာတင္ျမင့္တို႔ ဆိုၾကကၾက ဓါတ္ျပား သြင္းႏိုင္ၾကတဲ့ ၿမိဳင္ထ လာေရးေပးပါတယ္။ သူဟာ ျမန္မာ့သံရိ္ုး သံစဥ္ေတြနဲ႔ ကဲြျပား တမူပြားၿပီး “ခြန္ႏွစ္သံခ်ီၿမိဳင္ထ” တီထြင္တယ္၊ စစ္ကိုင္းမိုးဇာေဗ်ာ ဒိုးခ်က္ေတြ ပရိတ္သတ္ဆီ အေရာက္ပို႔တဲ့ “မိုးဇာေဗ်ာ” ဆရာႀကီးလည္း ျဖစ္တယ္၊ ျမန္မာ့အသံမွာေတာ့ သူဆိုတဲ့သီခ်င္းတပုဒ္ ရိွပါတယ္ “ေတာလံုမေလး” ပါတဲ့ရွင္၊ သာသနာေရးပူေဇာ္ပဲြ တခ်ိဳ႕မွာလဲ ဓမၼလကၤာမ်ား ေလွ်ာက္ၾကားတာ ႀကံဳဖူးေနလို႔ မာေအးက ဦးေလးခန္႔ကို ပညာရွင္စာရင္း သြင္းထိုက္တယ္ ထင္တာပါ၊ ေခတ္မီတို႔ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္တို႔မွာေတာ့ သူ႔လက္ရာက္ုိ မေတြ႔မိပါဘူး၊ ကက္ဆက္ေခတ္မွာ ျပဇာတ္ေတြ ေခတ္စားေတာ့ စစ္သည္ေစာင္းသံသာေအးခ်ိဳအတြက္ ေရွးက စာဆိုေတာ္ႀကီး ဦးၾကင္ဥရဲ႕လက္ရာ “ေဒ၀ကုမာၻန္”ဇတ္ေတာ္ႀကီး ကို ဇာတ္ညႊန္းေရးဖဲြ႔ေပးတဲ့အခါ မာေအးက “ေဒ၀ကုမာၻန္” မင္းသားေလးကို စားမယ္လို႔ခိုးယူတဲ့ ဘီလူးမ ဝကႋယအျဖစ္ ေျပာခဲ့ ဆိုခဲ့ သရုပ္ေဆာင္ခဲ့တာေလးေတာ့ ရိွပါတယ္၊ ဇာတ္ႀကီးဂီတပံုစံမ်ိဳး ဆိုင္းဆင့္ေတြ ဘာေတြလည္းပါ ေရွးက ကေလးကဗ်ာ “ဖားေကာက္ခဲ့ပါ” ကိုလည္း ဆင့္ပြားသလို ဆိုခဲ့ရပါေသးတယ္။
*(ဖားေကာက္ခဲ့ပါ)
ၾကားခဲ့ရတဲ့ သားေခ်ာ့ေတးဟာ တရံေရာအခါက “ေဇယ်ာဘုမၼိ” အမည္ ရိွတဲ့ တိုင္းျပည့္အရွင္ ဘုရင္ အသမၼိႏၷနဲ႔ လက္်ာစံ မေဟသီမိဘုရား “သုမနေဒ၀ီ”တို႔မွာ “မဟာေယာဇနဲ႔သားငယ္သံေယာဇ”လို႔ ေခၚတဲ့ သားေတာ္ႏွစ္ပါး ရိွၾကပါတယ္၊ သားေတာ္ အႀကီး မဟာေယာဇရဲ႕ ဇာတာဆန္းလဂ္ တြက္ခ်က္ေစတဲ့အခါမွာေတာ့ ခြန္ႏွစ္ရက္အတြင္း သားစားၾကဴးတဲ့ ဘီလူးတို႔ျပည္ ပါလိမ့္မယ္ရယ္လို႔ ေဗဒက၀ိန္ သုခမိန္က ေဟာခဲ့တာေၾကာင့္ တိုင္းျပည္နန္းတြင္း အေစာင့္တင္းၾကပ္ ေစ့စပ္ႏိုးၾကား စီမံထားတာ ကိုး၊ ဘုရင့္ေသြးသား ခုိးစားဖုိ႔ရာ အလာႀကီးလာခဲ့တဲ့ ဘီလူးမင္းႏွမ မာယာေပါတဲ့ “ဝကႋယ”ဟာ လူ၏အေယာင္ ၾကံဖန္ေဆာင္ၿပီး မင္းၾကီးရဲ႕ သားေတာ္ စက္မေပ်ာ္ ငိုေကၽြး ထိမ္းေပးမယ္အလုပ္ ေတးတပုဒ္ကို သီဆိုေခ်ာ့ရတဲ့အခါ သံုးခဲ့တာေပါ့ရွင္။
ရွာရင္းေဖြရင္း စပ္စုနားေထာင္ရင္းနဲ႔ တခ်ိန္က နာမည္ေက်ာ္ၾကား လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့တဲ့ အၿငိမ့္မင္းသမီးႀကီး ေကာလိပ္ၿမိဳင္ရဲ႕ အသံနဲ႔အေျပာပါ ၾကားရပါတယ္၊ အမႀကီးေကာလိပ္ၿမိဳင္က “ေဒ၀ကုမာၻန္ဇတ္”မွာ မယ္ေတာ္အရင္း သုမနေဒ၀ီ သရုပ္ေဆာင္တာေလ၊ တျခား သဘင္ပညာရွင္ေတြလည္း ပါသေပါ့၊ အမႀကီးနဲ႔ေတာ့ မာေအးဖခင္ အၿငိမ့္ထဲ ႏွဲဆရာအျဖစ္ လိုက္ခဲ့စဥ္ကတည္းက ခင္မင္ခဲ့ရပါတယ္၊ သူတို႔အၿငိမ့္ေတြရဲ႕ ေရႊေခတ္မွာ အဆိုပိုင္ပိုင္ အက ႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္း မဟာဂီတသီခ်င္းႀကီီးမ်ားလဲ ထိန္းသိမ္း ဆက္သြင္းတတ္တဲ့ စိတ္ရင္းေကာင္းသူမို႔လဲ ရင္ထဲက လြမ္းမိပါတယ္၊ ေခတ္ေပၚ ဆိုတာေတြမပါ ဗမာဂီတနဲ႔သာ ေန၀င္ခ်ိန္အထိ သတိနဲ႔ေနခဲ့တဲ့ အမေတာ္ ေဒၚေကာလိပ္ရဲ႕ ပရိတ္သတ္ေတြအတြက္ အမွတ္တရေပါ့။
*(သားေခ်ာ့ –ေကာလိပ္ၿမိဳင္)
ခ်စ္ေဆြတို႔ကို မာေအး အသံမလႊင့္ျဖစ္လိုက္တဲ့ “ခ်စ္သူေျပာသံ”ကိစၥ ေျပာရင္း ေဌးေဌးျမင့္ကေလးရဲ႕အသံ သတိ ျပန္ရေအာင္ “အစိေႏၱယ်” နဲ႔ ျပခဲ့တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သီခ်င္းေရးတဲ့ မံုရြာဦးေလးခန္႔ အေၾကာင္း ေျပာျဖစ္တာပါ၊ တခါ ေတြ႔လာျပန္တဲ့ အမေကာလိပ္ၿမိဳင္ အသံလည္း ေျပာလိုက္ၿပီေနာ္၊ မာေအးရဲ႕ ခ်စ္တဲ့ ေသာတရွင္ေတြဟာ ကံေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာဖူးတယ္မို႔လား ေျပာမယ့္ႀကံရင္ သီခ်င္းမွန္ေတြ ေရာက္လာတတ္ပါတယ္ ဆိုတာ တကယ္ပါ။